Cum te protejezi de fraudele online cu cardul

Cum te protejezi de fraudele online cu cardul Data: 22 aprilie 2013   Ora: 10:54

Datele cardurilor pot fi mult mai usor compromise in perioada sarbatorilor (de Paste, de iarna), in conditiile in care numarul tranzactiilor creste.

Pentru a-si proteja instrumentele de plata, primul si cel mai important lucru pe care posesorii de carduri trebuie sa il faca inainte de orice tranzactie pe internet este sa isi inregistreze cardul in sistemul 3D Secure. De asemenea, trebuie sa verifice daca si site-ul comerciantului este securizat. Este important ca ambele parti – comerciant si posesor de card - sa fie inregistrate, pentru a permite tranzactionarea in 3D Secure. Utilizatorii de carduri se pot inregistra foarte simplu, pe site-ul institutiei financiare emitente sau chiar atunci cand fac cumparaturi, prin serviciul Activation during Shopping, a precizat pentru Efin.ro, Gabriel Ghita, Business Development Manager CEE, MasterCard Europe.

Cu ajutorul 3D Secure scad riscurile de frauda, pentru ca posesorului de card i se solicita o parola cunoscuta numai de el, la fiecare tranzactie realizata pe internet. Practic, parola 3D Secure functioneaza in mediul virtual la fel ca PIN-ul la ATM sau POS. In cazul cardurilor MasterCard si Maestro, utilizatorii pot recunoaste un site inregistrat in 3D Secure dupa prezenta logo-ului MasterCard SecureCode, a adaugat Gabriel Ghita.

Pe langa 3D Secure, alte cateva recomandari utile pentru posesorii de carduri, pentru a evita utilizarea neautorizata a acestora, sunt:

- Sa verifice daca site-ul comerciantului este securizat – adresa web ar trebui sa fie sub forma https, in loc de http.

- Sa verifice datele de contact ale comerciantului si sa caute referinte despre comerciant – parerile altor clienti, fie din cercul de prieteni, fie cele exprimate pe forumuri, inainte sa faca prima tranzactie.

- Sa nu dea curs e-mail-urilor care directioneaza catre site-uri unde le sunt solicitate date personale legate de contul bancar, codul PIN, numarul de card, parola 3D Secure.

- Sa retina detaliile tranzactiei si sa pastreze documentele/mesajele referitoare la data livrarii, garantia si datele furnizorului.

Tentative de frauda cel mai des intalnite in mediul online

Tentativele de frauda intalnite cel mai frecvent in mediul online sunt cele de phishing. De regula, infractorii trimit mesaje pe mail, care par sa vina din partea unei institutii financiare. Sub pretextul actualizarii datelor personale sau invocand un pericol de frauda, posesorii de carduri sunt directionati catre un site clonat si rugati sa-si introduca datele personale - numarul de card, cel de cont, numele, prenumele.

Preventia este si in acest caz cea mai buna metoda: posesorii de carduri nu trebuie niciodata sa dea curs unor astfel de solicitari, pentru ca nicio institutie reala nu va solicita datele personale ale clientilor pe mail sau prin telefon, a conchis Gabriel Ghita.

Segmentele cele mai expuse tentativelor de frauda online cu cardul in 2012 au fost: turism (cu 32% din numarul tentativelor de frauda), telecom (31%), servicii (18%) si IT&C (9%), potrivit datelor PayU, integrator de solutii de comert electronic si plati online de pe piata locala.

 
 
Abonare newsletter
0 comentarii
- Adauga


 

Articole asemanatoare



 

Comentarii


0
Ultima Ora

Care e secretul performantei in business. Top skill-uri!

Cand singurul scop pe care il ai in fata este acela de a te dezvolta profesional, iti este destul de dificil sa identifici acel set de calitati care iti va asigura succesul. Desigur, pe parcursul timpului, vei acumula foarte multa experienta si te ... citeste mai mult





  • Credite


    Compara »
  • Depozite la Termen


    Compara »





Advertorial

Acord bani & Imprumut - Informatii pentru a lua decizia optima

Vă luptați să scăpați de datorii? Negocierea unui acord de împrumut de bani poate fi o modalitate excelentă de a ieși din ... citeste mai mult



Articolul Saptamanii

Cum să obții un echilibru între economisire și distracție

Unii alocă mulți bani pentru cheltuieli secundare precum distracția, astfel că diferența despre care vorbeam este mică sau egală cu zero. ... citeste mai mult