40% dintre romanii cu credite au probleme la rambursare
credite nevoi personale
credite imobiliare
credite auto
leasing auto romania
carduri credit
alte credite
Data: 5 iulie 2010 Ora: 11:09
Indicele capabilitatii de a face alegeri financiare, calculat potrivit sondajului comandat de Banca Mondiala, se situeaza in medie la 36,35% dintr-un maxim posibil de 100%.
Doar 35% dintre respondenti folosesc servicii financiare formale, iar aceasta pondere este de asteptat sa creasca in urmatorii doi ani la 45%.
Cele mai utilizate servicii financiare sunt cardurile de debit (de catre 18,5% dintre respondenti), politele de asigurare (15,6%), creditele de consum (9,6%), imprumuturile de la rude sau prieteni (8,2%) ssi depozitele bancare (7,9%).
Totusi, situatia se pare ca se va schimba in urmatorii doi ani, astfel incat ponderea celor care nu utilizeaza niciun serviciu financiar sa scada la aproximativ 10%, iar utilizarea imprumuturilor de la rude sau prieteni sa creasca aproape la 30% din populatie.
Totodata, gradul de utilizare al creditelor luate "pe caiet" de la magazine se pare ca va urca in urmatorii doi ani de la 5,8% la circa 15%.
In ceea ce priveste asigurarile, studiul Bancii Mondiale arata ca utilizarea politelor este puternic corelata cu venitul, educatia, varsta si aria de rezidenta.
Aproximativ 27% dintre respondenti nu au stiut cum sa evalueze asigurarile de viata sau pentru locuinte, iar circa 22% au afirmat ca nu au nevoie de astfel de polite.
Romanii considera ca viata/locuinta ar trebui asigurata, dar circa 10% nu au incredere ca societatile de asigurari ar respecta termenii contractului, iar peste 31% cred ca politele sunt prea scumpe.
Pe de alta parte, 12% dintre cei care folosesc servicii financiare, adica 6% din intreaga populatie, au fost nemultumiti de cel putin unul dintre acestea, dar mai putin de 2% din consumatorii nemultumiti au depus o plangere la autoritatea competenta.
Studiul arata ca cei mai multi consumatori financiari nu isi cunosc drepturile si ca majoritatea populatiei nu intelege riscurile asociate serviciilor financiare.
In plus, consumatorii au incredere scazuta in actualul sistem de solutionare a conflictelor financiare
Alte concluzii ale studiului arata ca romanii apreciaza calitatea serviciilor financiare ca fiind "medie", ca aproximativ 45% din populatie compara termenii si conditiile serviciilor inainte de a achizitiona, ca majoritatea aleg o institutie financiara in functie de costul creditului si ca 54% din populatie cauta informatii inainte de a cumpara un produs financiar, dar doar 4% consulta specialisti independenti.
Comentarii
-
Credite
Acces Rapid
Care e secretul performantei in business. Top skill-uri!
Cand singurul scop pe care il ai in fata este acela de a te dezvolta profesional, iti este destul de dificil sa identifici acel set de calitati care iti va asigura succesul. Desigur, pe parcursul timpului, vei acumula foarte multa experienta si te ... citeste mai mult
Acord bani & Imprumut - Informatii pentru a lua decizia optima
Vă luptați să scăpați de datorii? Negocierea unui acord de împrumut de bani poate fi o modalitate excelentă de a ieși din ... citeste mai mult
Cum să obții un echilibru între economisire și distracție
Unii alocă mulți bani pentru cheltuieli secundare precum distracția, astfel că diferența despre care vorbeam este mică sau egală cu zero. ... citeste mai mult