Utilizarea internetului in Romania a crescut cu 8% in doi ani

Utilizarea internetului in Romania a crescut cu 8% in doi ani Data: 24 ianuarie 2013   Ora: 10:32

Peste 48% dintre persoanele cu varsta peste 15 ani din Romania au utilizat internetul in 2012, in crestere cu 8.4% fata de anul 2010, arata un studiu al GfK Romania.

Procentul femeilor care utilizeaza internetul cunoaste o crestere mai mare decat cel al barbatilor. In 2012, aproximativ 50% dintre barbati si putin peste 47% dintre femei foloseau internetul. Numarul barbatilor a crescut cu 7.7% comparativ cu 2010, iar cel al femeilor cu 9,3%.

Si mediul rural inregistreaza o dinamica buna, cu o crestere mai mare in 2012 fata de 2010 - cu aproximativ 11% mai multe persoane au apelat la acest canal de comunicare anul trecut, atingand 33% din populatia rurala. In ceea ce priveste mediul urban, 61% dintre oraseni au utilizat internetul in 2012, in crestere cu 6.7% fata de 2010. Cea mai mare penetrare este in Bucuresti, unde 68% dintre persoanele cu varsta de peste 15 ani acceseaza acest mediu.

Internetul este foarte agreat de tineri. Aproximativ 83% dintre persoanele cu varsta intre 15-24 ani il folosesc, 71% dintre cei intre 25 si 34 ani si 62% dintre cei intre 35 si 44 ani. Este interesant de semnalat faptul ca cel mai mult utilizarea internetului a crescut in randul persoanelor mature, 35-44 ani (mai mult cu 15% comparativ cu 2010). O crestere semnificativa, de aproximativ 8%, se remarca si pentru intervalul de varsta 45-54 ani.

Atunci cand se refera la educatie, studiul arata ca 89% dintre persoanele cu educatie superioara si 52% dintre persoanele cu educatie medie sunt utilizatoare de internet.

„Aparitia gadgeturilor, expansiunea furnizorilor de internet, deschiderea consumatorilor care inainte erau reticenti fata de acest mediu de comunicare sunt doar cativa factori care sustin cresterea accelerata a utilizarii internetului. Internautii deja nu mai reprezinta un target de nisa. Multe companii isi regandesc business-ul, construind strategii de abordare a consumatorului digital”, a declarat Traian Nastase, Online Project Manager GfK Romania.

Datele prezentate fac parte din GfK Romania Omnibus si au fost culese pe tot parcursul anilor 2010 si 2012, find reprezentative la nivel national pentru persoanele cu varsta de peste 15 ani, marja de eroare +/- 0.7%.

 
 
 
 
 

 
 
Abonare newsletter
0 comentarii
- Adauga


Stiri Social


Comentarii


0
  • Credite


    Compara »
  • Depozite la Termen


    Compara »



Ultima Ora

Care e secretul performantei in business. Top skill-uri!

Cand singurul scop pe care il ai in fata este acela de a te dezvolta profesional, iti este destul de dificil sa identifici acel set de calitati care iti va asigura succesul. Desigur, pe parcursul timpului, vei acumula foarte multa experienta si te ... citeste mai mult



Advertorial

Acord bani & Imprumut - Informatii pentru a lua decizia optima

Vă luptați să scăpați de datorii? Negocierea unui acord de împrumut de bani poate fi o modalitate excelentă de a ieși din ... citeste mai mult





Articolul Saptamanii

Cum să obții un echilibru între economisire și distracție

Unii alocă mulți bani pentru cheltuieli secundare precum distracția, astfel că diferența despre care vorbeam este mică sau egală cu zero. ... citeste mai mult