Romanii efectueaza tot mai multe tranzactii online cu cardul

Romanii efectueaza tot mai multe tranzactii online cu cardul Data: 8 ianuarie 2013   Ora: 15:00

Comertul electronic cu plata online prin Romcard a crescut in 2012 cu 38% fata de anul precedent, ajungand la valoarea de 220 de milioane euro si un numar de 4,1 milioane de tranzactii. Dintre acestea, in sistemul PayU au fost inregistrate tranzactii in valoare de 176,4 milioane euro.

“2012 a fost anul in care comertul electronic si-a marit ritmul de crestere. Daca in 2009 volumul platilor online a crescut cu 75% fata de anul anterior, in 2011 cresterea a fost de 24%, aceeasi tendinta manifestandu-se si la nivelul numarului de tranzactii. In 2012 insa, fata de 2011, comertul electronic a cunoscut o evolutie mai buna, de 38% raportat la valoarea totala si 51% raportat la numarul tranzactiilor”, a explicat Andreia Stavarache, Sales & Marketing Manager PayU Romania.

Valoarea medie a tranzactiilor a scazut cu 8% anul trecut, la 53 de euro, potrivit Romcard.

“Scaderea valorii cosului mediu se datoreaza in primul rand cresterii cu 60% a numarului de tranzactii in lei care au, in mod normal, o valoare mai mica. Acest lucru arata, in primul rand, o diversificare a ofertei de produse si o evolutia pozitiva pe majoritatea segmentelor de piata. Totodata a crescut gradul de adoptie a metodelor online de plata in randul consumatorilor. Vedem aceasta tendinta mentinandu-se si in cursul acestui an, la finalul caruia estimam sa ajungem la un volum de 286 milioane de euro, corespunzator unui numar de peste 5 milioane de tranzactii, a precizat directorul general al RomCard, Marin Mitroi.

Numarul clientilor noi care au implementat solutia integrata PayU a crescut cu 92% fata de 2011, domeniile de activitate variind de la operatori telecom la asiguratori, fonduri de investitii, ONG-uri, accesorii auto, fashion, suplimente nutritive etc.

Cresterea inregistrata pe toate segmentele de activitate demonstreaza o industrie tot mai puternica si mai stabila. Segmentele care au cunoscut cea mai buna evolutie din punctul de vedere al numarului de tranzactii, conform datelor PayU au fost fashion (+ 486%), donatii (+111%), servicii (+54%) si flori (+51%).

Conform valorii medii a comenzilor, romanii sunt dispusi sa aloce bugete mai mari cand vine vorba de pachete turistice si bilete de avion (809 RON), software (744 RON), IT&C (541 RON), jucarii (340 RON), donatii (334 RON) si fashion (240 RON), acestea fiind domeniile cu cel mai mare cos mediu de cumparaturi.

“Pentru prima data, vorbim de o repartizare aproape uniforma a tranzactiilor pe parcursului anului. Daca pana acum, ianuarie era luna cea mai slaba iar mai si octombrie cele mai bune, in 2012 diferentele de la o luna la alta au fost mici si, practic, nu mai vorbim despre cea mai buna luna a anului. Acest proces de uniformizare demonstreaza ca activam intr-o industrie stabila si puternica care va continua sa creasca frumos”, a precizat Andreia Stavarache.

Potrivit reprezentantilor PayU, in 2013 piata va fi influentata de trei factori principali: intrarea unor noi jucatori importanti in industrie, consolidarea afacerilor comerciantilor activi atat ca urmare a imbunatatirii calitatii serviciilor, cat si a campaniilor de marketing implementate, precum si diversificarea metodelor de plata.

 
 
 
 
 

 
 
Abonare newsletter
0 comentarii
- Adauga


Stiri Social


Comentarii


0
  • Credite


    Compara »
  • Depozite la Termen


    Compara »



Ultima Ora

Care e secretul performantei in business. Top skill-uri!

Cand singurul scop pe care il ai in fata este acela de a te dezvolta profesional, iti este destul de dificil sa identifici acel set de calitati care iti va asigura succesul. Desigur, pe parcursul timpului, vei acumula foarte multa experienta si te ... citeste mai mult



Advertorial

Acord bani & Imprumut - Informatii pentru a lua decizia optima

Vă luptați să scăpați de datorii? Negocierea unui acord de împrumut de bani poate fi o modalitate excelentă de a ieși din ... citeste mai mult





Articolul Saptamanii

Cum să obții un echilibru între economisire și distracție

Unii alocă mulți bani pentru cheltuieli secundare precum distracția, astfel că diferența despre care vorbeam este mică sau egală cu zero. ... citeste mai mult