In 2012, romanii vor sa faca achizitii de valoare crescuta

Conform unei cercetari online realizate de Banca Romaneasca in perioada 1 – 31 mai 2012, pe un esantion de 9.093 de respondenti, in 2012, cardul de credit ar putea fi produsul-vedeta al sistemului bancar.
Daca in 2011, cei mai multi dintre romanii care detin un card de credit l-au utilizat pentru achizitii de valoare mica, urgente sau cheltuieli lunare, anul acesta, ei se orienteaza catre cumparaturi cu valoare ridicata.
In prezent, mai mult de jumatate din romani detin carduri de credit, dintre acestia 65% fiind posesorii unui singur card, in timp ce restul au doua sau chiar trei carduri.
Dintre motivele care stau la baza achizitionarii unui card de credit, cele mai frecvent mentionate sunt cele legate de posibilitatea realizarii unor achizitii majore, dar si de acoperirea cheltuielilor zilnice.
Astfel, 37,89% dintre respondenti au declarat ca au solicitat un card de credit pentru a avea la dispozitie o suma mai mare de bani, in timp ce 19,43% au apelat la acesta pentru o urgenta. 17% din detinatorii de card de credit afirma ca l-au utilizat pentru acoperirea cheltuielilor lunare, inclusiv datorii, iar un procent similar, pentru cumparaturi importante.
"Cardul de credit devine vedeta produselor bancare, majoritatea celor chestionati in cadrul studiului comandat de noi declarand ca il vor folosi pentru a acoperi cheltuieli sau investitii importante. In cazul clientilor Banca Romaneasca, s-a constatat o usoara tendinta de crestere, a nivelului tranzactiilor, iar cea mai ridicata valoare a fost inregistrata in luna decembrie 2011, la un nivel mediu de aproape 200 lei/tranzactie efectuata la comercianti", a declarat Dan Grigoriu, Director Retail Banca Romaneasca.
Tranzactii mici, de mai multe ori pe luna
Peste jumatate dintre posesorii de carduri de credit il utilizeaza de mai multe ori pe luna, 18,31% doar o data pe luna, iar 17,31% din respondenti au declarat ca folosesc cardul de credit ocazional, doar pentru urgente. La ultima tranzactie efectuata prin cardul de credit, peste 41% din respondenti declara ca au platit intre 50 si 200 lei, doar un sfert dintre ei indicand o suma intre 200 si 500 lei.
Pe parcursul acestui an, 1 din 2 romani detinatori de carduri de credit declara ca vor sa achizitioneze produse cu o valoare ridicata prin intermediul acestora. Printre cumparaturile mentionate se afla electronicele (51,66%), produsele pentru renovarea casei sau mobila (24,05%) si vacantele (18,31%).
80% din romani tin cont de reduceri
Acelasi studiu comandat de Banca Romaneasca arata ca reducerile oferite reprezinta un factor important in alegerea unui card de credit, 20,31% din respondenti mentionand ca au luat in considerare beneficiile legate de ofertele speciale si reducerile la cumparaturi cand au optat pentru un anumit card.
Alte criterii luate in considerare sunt legate de costul cardului (24,58%) si banca emitenta (21,07% au ales aceeasi banca pe care o utilizau si in cazul altor servicii).
In ultima vreme, influentati de criza economica, pentru cei mai multi dintre romani reducerile au avut o importanta majora, cei mai multi utilizatori (61,02%) susținand ca folosesc carduri care le ofera reduceri in anumite magazine. In majoritate, cei chestionati - aproximativ 80% - admit ca la achizitia unui produs au fost influentati de reducerile oferite.
De aceea, sezonul reducerilor este perioada preferata de cumparaturi pentru cea mai mare parte dintre respondenti, 48,56% dintre acestia declarand ca merg des și foarte des (13,99%) la cumparaturi cu aceasta ocazie.
Un sfert dintre participanti sustin ca merg rar la cumparaturi in timpul reducerilor, iar 12% declara ca nu sunt interesati de acestea. Cu toate acestea, romanii se declara in general nemultumiti de reducerile afisate in magazinele din tara: 65% considerandu-le putin sau deloc avantajoase.
"Interesul crescut pentru reduceri ne-a determinat sa introducem in oferta noastra de produse si servicii si programul Reduceri Destepte, prin care posesorii de carduri Banca Romaneasca au acces la reduceri substantiale la cumparaturile efectuate oricand in magazinele partenerilor nostri", a mai spus Dan Grigoriu, Director Retail Banca Romaneasca.
Prin programul „Reduceri Destepte“ posesorii de carduri emise de Banca Romaneasca au acces la reduceri de pana la 35% in magazinele si locatiile partenere, pe tot parcursul anului.(detalii pe http://www.banca-romaneasca.ro/pentru-tine/carduri/reduceri-destepte/).
credite nevoi personale
credite imobiliare
credite auto
leasing auto romania
carduri credit
alte credite
Stiri Social
-
Credite pentru dezvoltatorii de jocuri
Tot mai multe persoane incearca sa-si construiasca o cariera si un viitor, apeland la credite pen...
-
2 evenimente, un unic organizator: cursurile Young Leaders Club
Cum poate reusi un tanar ambitios intr-un climat al afacerilor cand experienta nu este de partea ...
-
Ce alte elemente de siguranta mai poti alege pentru locuinta in afara de asigurare?
Locuinta este considerata un spatiu intim. Aici ne petrecem cele mai relaxante clipe, aici ne odi...
-
Vacante, city break-uri si cele mai importante evenimente ale inceputului de vara
Luna mai este poate cea mai potrivită lunã pentru city break, o e...
-
Madalina Balan, Managing Partner HART Consulting, speakerul evenimentului Meet the WOMAN! din 17 martie
Madalina Balan, Managing Partner HART Consulting, este speakerul evenimentului Meet the WOMAN!, o...
Comentarii
-
Credite
Acces Rapid
Care e secretul performantei in business. Top skill-uri!
Cand singurul scop pe care il ai in fata este acela de a te dezvolta profesional, iti este destul de dificil sa identifici acel set de calitati care iti va asigura succesul. Desigur, pe parcursul timpului, vei acumula foarte multa experienta si te ... citeste mai mult
Acord bani & Imprumut - Informatii pentru a lua decizia optima
Vă luptați să scăpați de datorii? Negocierea unui acord de împrumut de bani poate fi o modalitate excelentă de a ieși din ... citeste mai mult
De ce să alegi rulouri exterioare din aluminiu? Avantaje
Acestea oferă multiple beneficii, de la protecție termică și fonică, până la un plus de siguranță și intimitate. Dacă te ... citeste mai mult