Cum vad managerii Romania in urmatorii 20 ani
Data: 14 decembrie 2012 Ora: 08:19Globalizarea si avansul pietelor emergente sunt principalele tendinte globale care vor afecta Romania in urmatorii 20 de ani, sustin 63% dintre managerii si 71% dintre studentii participanti la studiul Roland Berger Strategy Consultants: Romania in urmatorii 20 de ani – Dubla perspectiva a liderilor de azi si de maine.
Structurile internationale ca UE, NATO si FMI vor continua sa influenteze evolutiile din Romania in urmatorii 20 de ani. In plus, 83% dintre manageri si 80% dintre studenti cred ca tara noastra va adopta intre timp moneda unica. In plus, majoritatea celor participanti la studiu sunt de parere ca Romania va castiga influenta in UE pana in anul 2032.
In mod interesant insa, intrebati ce tara va avea cea mai mare influenta asupra Romaniei in urmatorii 20 de ani, studentii au indicat SUA, urmata de Germania, in timp ce pentru manageri Germania a fost de departe pe primul loc.
Din punct de vedere al gradului de valoare adaugata pe care Romania il poate produce la nivel international, daca managerii vad Romania mai ales ca un hub low-cost cu avantaje competitive in zone cu valoare adaugata mica, tinerii studenti cred insa in potentialul de inovare al tarii noastre si in crearea de valoare adaugata mare. Astfel, majoritatea managerilor din Romania (84%) estimeaza ca potentialul tarii noastre in urmatorii 20 de ani ramane in zona avantajului de cost, parerile fiind impartite insa intre exploatarea lui mai ales in sectorul industriei sau al serviciilor.
Provocari si oportunitati
In ceea ce priveste principalele provocari pe care Romania le va avea de infruntat pana in 2032, atat managerii cat si studentii claseaza coruptia si ineficienta sectorului public in top, aspecte urmate indeaproape de lipsa infrastructurii.
Studentii sunt insa preocupati intr-o mai mare masura decat managerii (58% fata de 47%) de ineficienta sistemelor publice de educatie, sanatate etc. –reflectandu-se astfel o viziune a lor pe termen mai lung.
Referitor la sectoarele cu cel mai mare potential sa dezvolte un avantaj competitiv in urmatorii 20 de ani, agricultura si IT-ul sunt percepute atat de catre studenti cat si de manageri ca avand cel mai mare potential de crestere in urmatoarele doua decenii. Ele sunt urmate de sectorul energiei si al productiei de bunuri de consum. La polul opus, serviciile financiare sunt considerate o sursa improbabila de avantaje competitive. In plus, sectorul telecomunicatiilor este perceput ca unul competitiv azi, asadar cu un potential doar limitat in viitor.
In mod interesant, managerii percep turismul ca un sector cu mare potential, insa studentii sunt sceptici in acest sens, plasandu-l in partea de jos a clasamentului.
Romania este perceputa ca o destinatie de afaceri cu o importanta in crestere: 58% dintre managerii respondenti considera tara noastra ca o zona geografica "importanta" si "foarte importanta" de afaceri pentru companiile lor la nivel international astazi, in crestere fata de 51% acum 10 ani si mai putin decat nivelul de 63% anticipat pentru anul 2032.
In plus, managerii tind sa fie extrem de optimisti in ceea ce priveste evolutia afacerilor lor: desi provin dintr-o gama larga de activitati economice, cea mai mare parte dintre ei cred ca propriul sector va avea o performanta mai buna si decat media cresterii economice din Romania si decat media europeana de crestere a sectorului. Factorii principali de crestere mentionati au fost investitiile straine, crearea de infrastructura si cresterea venitului disponibil.
Managerii si studentii sunt de acord in general ca imbunatatirea infrastructurii si cresterea eficientei administratiei publice reprezinta principalele masuri de stimulare a dezvoltarii Romaniei. Studentii sunt insa mult mai preocupati de actiunile pe termen lung, precum stimularea educatiei, diseminarea know-howului si activitatile de CSR (reponsabilitate sociala corporativa). Managerii sunt inca pragmatici, printre prioritati numarandu-se mai degraba imbunatatirea cadrului fiscal, legal si de reglementare si atragerea de investitii decat stimularea inovatiei, vazuta atat de importanta de catre tineri.
credite nevoi personale
credite imobiliare
credite auto
leasing auto romania
carduri credit
alte credite
Stiri Social
-
Credite pentru dezvoltatorii de jocuri
Tot mai multe persoane incearca sa-si construiasca o cariera si un viitor, apeland la credite pen...
-
2 evenimente, un unic organizator: cursurile Young Leaders Club
Cum poate reusi un tanar ambitios intr-un climat al afacerilor cand experienta nu este de partea ...
-
Ce alte elemente de siguranta mai poti alege pentru locuinta in afara de asigurare?
Locuinta este considerata un spatiu intim. Aici ne petrecem cele mai relaxante clipe, aici ne odi...
-
Vacante, city break-uri si cele mai importante evenimente ale inceputului de vara
Luna mai este poate cea mai potrivită lunã pentru city break, o e...
-
Madalina Balan, Managing Partner HART Consulting, speakerul evenimentului Meet the WOMAN! din 17 martie
Madalina Balan, Managing Partner HART Consulting, este speakerul evenimentului Meet the WOMAN!, o...
Comentarii
-
Credite
Acces Rapid
Care e secretul performantei in business. Top skill-uri!
Cand singurul scop pe care il ai in fata este acela de a te dezvolta profesional, iti este destul de dificil sa identifici acel set de calitati care iti va asigura succesul. Desigur, pe parcursul timpului, vei acumula foarte multa experienta si te ... citeste mai mult
Acord bani & Imprumut - Informatii pentru a lua decizia optima
Vă luptați să scăpați de datorii? Negocierea unui acord de împrumut de bani poate fi o modalitate excelentă de a ieși din ... citeste mai mult
Cum să obții un echilibru între economisire și distracție
Unii alocă mulți bani pentru cheltuieli secundare precum distracția, astfel că diferența despre care vorbeam este mică sau egală cu zero. ... citeste mai mult