Bucuresti Mall si Unirea, cele mai multe vanzari in 2009
credite nevoi personale
credite imobiliare
credite auto
leasing auto romania
carduri credit
alte credite
Data: 31 mai 2010 Ora: 15:45
Sondajul a fost realizat in luna martie si a testat perceptia retailerilor privind performanta centrelor comerciale atat din Bucuresti, cat si din restul tarii.
Sondajul a fost trimis la mai mult de 150 de retaileri din Romania cu lanturi comerciale extinse.
Intrebati despre evolutia vanzarilor, retailerii au avut o gama larga de raspunsuri, de la reducerea brusca la cresterea rapida a acestora.
"In general, tendinta dominanta ramane cea descendenta, 60% din retailerii din Bucuresti si 55% dintre cei din tara observand o scadere a vanzarilor in decembrie 2009 comparativ cu decembrie 2008. In general, scaderile vanzarilor au fost cuprinse intre 10% si 30%. Este interesant de observat insa, ca in ciuda acutizarii crizei economice, peste 30% dintre respondenti, respectiv 35% in Bucuresti si 32% in tara, au raportat o crestere a vanzarilor intre 10 si 30%", se arata intr-un raport al Colliers International.
In opinia consultantilor Colliers, aceasta situatie denota ca, in ciuda perioadei dificile, unii retaileri au reusit sa creasca performanta afacerii lor atat printr-o gestionare eficienta a stocurilor, in ceea ce priveste cantitatea si varietatea acestora, cat si prin adaptarea la sensibilitatea crescuta a populatiei la nivelul preturilor.
"Cat despre vanzarile pe metru patrat, cele mai performante magazine din Bucuresti au, in medie, vanzari cu cel putin 40% mai mari decat cele mai bune magazine situate in alte orase din tara", se afirma in comunicat.
Astfel, din punct de vedere al vanzarilor, cele mai performante centre comerciale din Bucuresti au fost desemnate de retaileri Bucuresti Mall si centrul comercial Unirea.
"Asa cum era de asteptat, exista o lupta stransa intre Bucuresti Mall si Centrul Comercial Unirea pentru titlul de cel mai bun centru comercial in ceea ce priveste performanta in vanzari. Indiferent de segmentul de retail, majoritatea comerciantilor pozitioneaza cele doua centre comerciale foarte aproape unul de altul. Acest lucru vine sa dovedeasca faptul ca, in ciuda cresterii concurentei, cele doua centre profita in continuare de vechimea pe piata si reputatia consolidata in timp ca destinatie pentru cumparaturi si divertisment", sustin autorii sondajului.
Pe cel de-al treilea loc se afla Baneasa Shopping City, care desi relativ nou pe piata a reusit, potrivit Colliers, sa se pozitioneze foarte bine pentru captarea segmentului de populatie cu venituri superioare si de mijloc.
Acest lucru este demonstrat prin faptul ca retailerii care l-au vazut ca un centru de top sunt cei din categoria de moda "high-end" sau care comercializeaza accesorii sau bijuterii.
Locurile al patrulea si al cincilea sunt impartite foarte indeaproape de Plaza Romania si nou-venitul AFI Palace.
La realizarea clasamentului au fost luate in considerare doar raspunsurile retailerilor cu magazine in cel putin trei centre diferite din Bucuresti.
"Cum numarul de respondeti luati in considerarea a fost astfel redus si mai mult, rezultatul prezentat nu ar trebui considerat o clasificare obiectiva a centrelor comerciale, ci o reflectare a evaluarii retailerilor asupra performantei propriei retele de magazine", se mentioneaza in raport.
In provincie, Constanta este orasul preferat de retaileri, desi a fost greu sa fie realizat un top clar al centrelor comerciale, datorita distributiei eterogene ale retelelor respondentilor.
Astfel, Constanta pare a fi orasul cu cele mai mari vanzari inregistrate in centrele comerciale, in conditiile in care peste 40% din respondenti au indicat centre comerciale din acest oras pe primul loc, urmat de Timisoara si Cluj.
Autorii raportului precizeaza ca deoarece Timisoara a avut o istorie mai lunga decat Clujul in ceea ce priveste centrele comerciale moderne, este dificil de evaluat care dintre cele doua orase are un potential de retail mai mare.
Iasiul a fost, de asemenea, mentionat in topul celor mai performante trei centre, dar numai de 15% din respondenti si niciodata pe prima pozitie.
Comentarii
-
Credite
Acces Rapid
Care e secretul performantei in business. Top skill-uri!
Cand singurul scop pe care il ai in fata este acela de a te dezvolta profesional, iti este destul de dificil sa identifici acel set de calitati care iti va asigura succesul. Desigur, pe parcursul timpului, vei acumula foarte multa experienta si te ... citeste mai mult
Acord bani & Imprumut - Informatii pentru a lua decizia optima
Vă luptați să scăpați de datorii? Negocierea unui acord de împrumut de bani poate fi o modalitate excelentă de a ieși din ... citeste mai mult
Cum să obții un echilibru între economisire și distracție
Unii alocă mulți bani pentru cheltuieli secundare precum distracția, astfel că diferența despre care vorbeam este mică sau egală cu zero. ... citeste mai mult