Vezi cum arata noul motor Volvo pentru Euro 6

Vezi cum arata noul motor Volvo pentru Euro 6 Data: 6 iulie 2012   Ora: 15:07

Volvo Trucks prezinta un nou motor conceput pentru standardele ridicate de mediu Euro 6 . Emisiile de oxid de azot au fost reduse cu 7%, iar cele de particule au fost injumatatite.

Primul care se inscrie in aceste cifre este motorul Volvo D13 de 460 CP care echipeaza in prezent mai bine de o treime din autocamioanele Volvo.

Volvo D13 Euro 6
"Volvo FH beneficiaza de un nou motor Euro 6 de 460 CP, optimizat pentru transport rapid si eficient din punct de vedere al consumului. Primele autocamioane cu noul motor vor fi disponibile in primavara anului 2013", declara Mats Franzen, manager in cadrul departamentului de planificare si strategie motoare la Volvo Trucks.

Cererea din partea clientilor de autocamioane Euro 6 este inca la un nivel modest. Incepand cu februarie 2012 se pot omologa vehicule conform noilor reglementari, dar vor mai trece doi ani,inainte ca cerintele sa devina obligatorii pentru toate autocamioanele noi. Standardele ridicate privind emisiile implica solutii avansate pentru motoare, inclusiv multe componente noi, ceea ce reprezinta un cost mai mare pentru clienti. Acesta poate fi compensat partial prin diferite pachete de stimulente, in special pentru operatiunile de trafic regional si de transport de distanta lunga in Europa.

"In prezent este dificil de stabilit cat de mare va fi cererea. Dar, oferind in configuratia Euro 6 cel mai popular motor Volvo, raspundem astfel cerintelor unui procent mare din randul clientilor nostri. Restul gamei de motoare in versiune Euro 6 va fi lansat inainte ca cerintele sa devina obligatorii, adica inainte de 1 ianuarie 2014", spune Mats Franzen.

Tehnologie testata si utilizata
Volvo D13 Euro 6 se bazeaza pe fiabilul motor Volvo Euro 5. Ca si acesta, noul motor dispune de sase cilindri in linie, cu tratare ulterioara a gazelor de esapament ( SCR ). Pentru a raspunde noilor cerinte privind emisiile, in plus este utilizata si tehnologia de recircularea gazelor de esapament ( EGR ), precum si un filtru de particule diesel (DPF) - sisteme pe care Volvo Trucks le-a utilizat timp de cativa ani in S.U.A. si Japonia. Comparativ cu normele Euro 5, emisiile de oxid de azot au fost reduse cu 77 de procente, iar cele de particule au fost injumatatite.

Accent pe economie de combustibil si fiabilitate
Sistemul SCR, care transforma oxidul de azot din gazele de esapament in azot inofensiv si vapori de apa, este integrat impreuna cu filtrul de particule intr-o unitate compacta care necesita minimum de spatiu posibil. Filtrul de particule care capteaza si incinereaza particulele microscopice din gazele de esapament este regenerat automat in timpul functionarii.

EGR este utilizat in principal pentru a creste temperatura gazelor de esapament cand temperatura motorului nu este suficient de ridicata pentru a incalzi gazele de esapament, care trebuie sa atinga cel putin 250 grade Celsius pentru functionarea optima a sistemului SCR. Spre deosebire de sistemele EGR obisnuite, care racesc gazele de esapament recirculate pentru a reduce temperatura motorului si, astfel, emisiile de oxizi de azot, sistemul EGR al motorului Euro 6 este practic inactiv in timpul deplasarilor pe autostrada, astfel incat acesta sa nu aiba impact asupra consumului de combustibil in timpul unor astfel de operatiuni de transport.

"Am creat o solutie fiabila care respecta cerintele privind emisiile si ofera clientilor beneficii suplimentare sub forma unei bune economii de combustibil si unei exploatari fara probleme", spune Mats Franzen.

Date despre Volvo D13 460 pentru Euro 6:
Motor cu sase cilindri, in linie, de 13 litri, ce dezvolta 460 CP
Putere maxima de la 1400 pana la 1900 rot/min: 338 kW
Cuplu maxim de la 1000 pana la 1400 rot/min: 2300 Nm
Transmisie automatizata, Volvo I-Shift
Frana de motor VEB+ la 2300 rot/min: 375 kW

Disponibil pentru Volvo FH, 4x2/6x2, autotractor si autosasiu, inclusiv pentru vehicule destinate transportului de bunuri periculoase (ADR).

Date despre Euro 6:
O cincime din emisiile de oxizi de azot ale unui motor Euro 5
Jumatate din emisiile de particule ale unui motor Euro 5
Va fi obligatorie respectarea legislatiei pentru temperatura ambientala de cel putin –7 grade Celsius

Legislatia include standarde de emisii pentru oxizi de azot (NOx), particule (masa), particule (cantitate), amoniac (NH3), monoxid de carbon (CO) si hidrocarburi (HC).

 
 
 
 
 

 
 
Abonare newsletter
0 comentarii
- Adauga


Stiri International


Comentarii


0
  • Credite


    Compara »
  • Depozite la Termen


    Compara »



Ultima Ora

Care e secretul performantei in business. Top skill-uri!

Cand singurul scop pe care il ai in fata este acela de a te dezvolta profesional, iti este destul de dificil sa identifici acel set de calitati care iti va asigura succesul. Desigur, pe parcursul timpului, vei acumula foarte multa experienta si te ... citeste mai mult



Advertorial

Acord bani & Imprumut - Informatii pentru a lua decizia optima

Vă luptați să scăpați de datorii? Negocierea unui acord de împrumut de bani poate fi o modalitate excelentă de a ieși din ... citeste mai mult





Articolul Saptamanii

Cum să obții un echilibru între economisire și distracție

Unii alocă mulți bani pentru cheltuieli secundare precum distracția, astfel că diferența despre care vorbeam este mică sau egală cu zero. ... citeste mai mult