Increderea in economia zonei euro continua sa creasca

Increderea in economia zonei euro continua sa creasca Data: 30 iulie 2013   Ora: 12:16

Indicatorul privind increderea in economia zonei euro a continuat sa creasca in iulie, dupa alte doua luni de crestere, conform datelor anuntate astazi de Comisia Europeana. Increderea in economia zonei euro a crescut peste asteptari inca din iunie, respectiv la 91,3, indicatorul de sentiment economic ajungand apoi in iulie la 92,5.

Increderea in economia zonei euro este un indicator de tip compozit, reflectand cinci indicatori cu ponderi diferite, respectiv increderea in industria zonei euro, in servicii, in sectorul constructiilor, in retail, precum si increderea consumatorilor.

"Asadar per ansamblu, la nivelul celor 17 state membre ale zonei euro, primim semnale pozitive atat din zona de business, cat si din cea a consumului, posibil inclusiv ca efecte ale relaxarii monetare din luna mai, pusa in aplicare de Banca Centrala Europeana. Prin urmare, pentru moment nu ne asteptam la continuarea scaderii ratei de dobanda pe parcursul urmatoarelor sedinte BCE, insa acest lucru nu este exclus spre finalul anului, daca economia reala nu va continua trendul creat", a aratat Cosmin Enache, Director de Operatiuni al casei de brokeraj (SSIF) Equity Invest, singura companie romaneasca ce a devenit formator de piata pe piata extrabursiera de Contracte pentru Diferenta (CFD-uri).

Desi atat increderea in industrie, cat si cea in servicii, precum si increderea consumatorilor au crescut in ultimele luni, acesti indicatori se afla insa inca in zona negativa (sub zero).

Separat, indicatorul privind mediul de afaceri din zona euro a inregistrat, la randul sau, o evolutie buna in ultimele luni, ajungand de la -1,04 in aprilie, la -0,53 valoarea anuntata pentru iulie.

"In acelasi timp, la nivelul intregii zone euro, ZEW Economic Sentiment a depasit estimarile initiale, valoarea publicata in iulie (32,8) fiind a treia cea mai ridicata valoarea a acestui an dupa cele inregistrate in februarie si, respectiv, martie", a precizat Cosmin Enache.

Indicatorul de sentiment economic publicat de institutul ZEW pentru luna iulie a sugerat insa o usoara inrautatire a climatului economic in Germania, valoarea publicata (36,3) infirmand asteptarile pietei si pozitionandu-se sub cifra anterioara (38,5). De altfel, referitor la economia Germaniei, inclusiv indicatorul IFO a avut evolutii destul de putin convingatoare in ultimele luni.

Semnalele sunt inca divergente: pe de o parte se inregistreaza un climat optimist la nivelul celor 17 state euro, iar de celalta parte Germania- cea mai puternica economie din regiune- se plaseaza intr-un oarecare "con de umbra", intrucat sectorul privat este inca pesimist cu privire la sansele revitalizarii economice in urmatoarea jumatate de an. Consideram insa foarte important faptul ca in ultimele luni increderea in consum a continuat sa se imbunatateasca, consumatorii europeni luand in calcul alocarea unei parti din ce in ce mai mari din veniturile obtinute pentru cheltuielile de consum. Consumul reprezinta o componenta foarte importanta in calculul cresterii economice, o revenire pe acest segment sustinand in cele din urma o revenire pe crestere economica a zonei euro", a concluzionat Cosmin Enache.

 
 
 
 
 

 
 
Abonare newsletter
0 comentarii
- Adauga


Stiri International


Comentarii


0
  • Credite


    Compara »
  • Depozite la Termen


    Compara »



Ultima Ora

Care e secretul performantei in business. Top skill-uri!

Cand singurul scop pe care il ai in fata este acela de a te dezvolta profesional, iti este destul de dificil sa identifici acel set de calitati care iti va asigura succesul. Desigur, pe parcursul timpului, vei acumula foarte multa experienta si te ... citeste mai mult



Advertorial

Acord bani & Imprumut - Informatii pentru a lua decizia optima

Vă luptați să scăpați de datorii? Negocierea unui acord de împrumut de bani poate fi o modalitate excelentă de a ieși din ... citeste mai mult





Articolul Saptamanii

Cum să obții un echilibru între economisire și distracție

Unii alocă mulți bani pentru cheltuieli secundare precum distracția, astfel că diferența despre care vorbeam este mică sau egală cu zero. ... citeste mai mult