Corporatiile evalueaza stabilitatea bancilor partenere
Data: 13 martie 2013 Ora: 12:15Peste jumatate dintre directorii executivi din companii (63%) declara ca sunt foarte multumiti de serviciile pe care le primesc de la principalele banci cu care lucreaza. Cu toate acestea, clientii corporativi pun sub semnul intrebarii capacitatea bancilor de a le indeplini asteptarile in cazul a 11 din 16 criterii-cheie de performanta. Acestia sunt, de asemenea, din ce in ce mai interesati de stabilitatea bancilor cu care colaboreaza si de intelegerea profilurilor de risc ale acestora, se arata in studiul Ernst & Young Successful corporate banking: Focus on fundamentals.
Corporatiile vor sa inteleaga profilul de risc ale bancilor, insa le lipsesc informatii-cheie
Mai putin de jumatate dintre respondenti (43%) cred ca bancile lor sunt stabile si ca opereaza in siguranta, incadrandu-se in limitele parametrilor de risc ai corporatiei. In timp ce 69% dintre respondenti considera ca pozitia si transparenta bancilor in privinta riscurilor asumate, a lichiditatii, a capitalului si a concentrarii portofoliilor lor sunt importante, doar 27% sustin ca bancile sunt si dispuse sa le puna la dispozitie informatii despre acestea.
„Cea mai mare disparitate intre asteptarile corporatiilor si performanta bancilor se inregistreaza in privinta lipsei de transparenta privind riscurile asumate. Timp de multi ani, bancile au fost cele care au evaluat performantele si solvabilitatea marilor corporatii cu care colaborau, insa acum rolurile s-au inversat. In special in Europa, majoritatea marilor corporatii se asteapta sa primeasca mai multe informatii in legatura cu profilul de risc si concentrarea din portofoliile bancilor cu care lucreaza”, explica Niamh Prendergast, Partener Banking and Capital Markets, Ernst & Young EMEIA.
Orientare catre pietele de capital
Desi 63% dintre executivi au declarat ca inasprirea reglementarilor in domeniul serviciilor financiare nu le-a afectat, deocamdata, in mod semnificativ relatia cu bancile, si-au manifestat ingrijorarea ca aceste schimbari au implicatii care vor fi transferate catre clienti in contextul in care bancile reconsidera profitabilitatea anumitor linii de business.
Ca reactie, clientii corporativi iau in considerare in mai mare masura ca sursa de finantare pietele de capital si isi distribuie mai atent activitatile intre o serie de institutii inclusiv banci de importanta sistemica, banci mari care nu sunt de importanta sistemica si jucatori regionali puternici. Ca dovada, 70% dintre clientii corporativi intervievati lucreaza cu mai mult de cinci banci.
Arta administrarii relatiilor cu clientela
Desi poate parea surprinzator, in actualul context de reducere a costurilor, executivii din corporatii asteapta de la bancile cu care lucreaza ca acestea sa se concentreze mai degraba pe aspecte intangibile ale administrarii relatiei, decat factori tangibili, cum ar fi pretul sau tehnologiile. De fapt, majoritatea respondentilor (89%) au votat calitatea serviciului ca fiind cel mai important criteriu in selectarea si continuarea relatiilor cu principalele banci cu care colaboreaza.
Provocari
O buna parte dintre respondenti (56%) afirma ca cea mai mare provocare in colaborarea lor cu bancile este lipsa consecventei si a calitatii serviciilor in diferitele regiuni geografice. Pe locurile doi si trei in topul provocarilor mentionate de respondenti se claseaza procesele si sistemele invechite (35%), respectiv birocratia si lipsa de flexibilitate (30%).
„Totusi, nu doar corporatiile isi reconsidera relatia cu bancile. Reforma reglementarilor, mai ales in privinta capitalului si a lichiditatii, face ca bancile sa-si reevalueze strategia de afaceri pentru a se adapta mai bine noului context. Astfel, exista si studii care confirma ca majoritatea grupurilor bancare importante isi reconsidera portofoliile de clienti, nu numai pentru a decide cum si cu cine vor continua sa faca afaceri de acum incolo, ci mai ales pentru a evalua riscurile si profitabilitatea pe linii de afaceri si regiuni, inclusiv analizand relatiile cu clientela corporate, a spus Gelu Gherghescu,Partener Assurance & Advisory la Ernst & Young Romania. (foto)
Studiul Successful corporate banking: Focus on fundamentals are la baza raspunsurile directorilor executivi (CFO, trezorieri si directori financiari) din 20 dintre cele mai mari corporatii globale, care acopera 9 industrii si 11 tari.
credite nevoi personale
credite imobiliare
credite auto
leasing auto romania
carduri credit
alte credite
Stiri International
-
Societe Generale iese de pe piata din Belarus
Societe Generale a vandut institutia Belrosbank rusilor de la Alfa Bank, punand astfel capat prez...
-
MasterCard anunta clasamentul pan-european al aplicatiilor mobile de cumparaturi
MasterCard a facut public un clasament pan-european unic al aplicatiilor mobile de cumparaturi, d...
-
Investitii de mai mult de 650 de milioane pentru dezvoltarea administratiei si a sistemului judiciar din Romania
Comisia Europeana a anuntat astazi printr-un comunicat de presa adoptarea programului operational...
-
Visa Europe lanseaza noi servicii de plati, inclusiv prin retelele sociale
Visa Europe extinde serviciul Visa Direct, denumit anterior Visa Personal Payments, in majoritate...
-
Importurile din China, mai scumpe cu 17-18%
Importurile din China ar trebui sa se scumpeasca in total cu 17-18%, daca se iau in calcul at&aci...
Comentarii
-
Credite
Acces Rapid
Care e secretul performantei in business. Top skill-uri!
Cand singurul scop pe care il ai in fata este acela de a te dezvolta profesional, iti este destul de dificil sa identifici acel set de calitati care iti va asigura succesul. Desigur, pe parcursul timpului, vei acumula foarte multa experienta si te ... citeste mai mult
Acord bani & Imprumut - Informatii pentru a lua decizia optima
Vă luptați să scăpați de datorii? Negocierea unui acord de împrumut de bani poate fi o modalitate excelentă de a ieși din ... citeste mai mult
Cum să obții un echilibru între economisire și distracție
Unii alocă mulți bani pentru cheltuieli secundare precum distracția, astfel că diferența despre care vorbeam este mică sau egală cu zero. ... citeste mai mult