200.000 de euro bani europeni investiti in startup-uri romanesti

200.000 de euro bani europeni investiti in startup-uri romanesti Data: 3 noiembrie 2014   Ora: 11:16

In ultimii 3 ani, Fundatia Post-Privatizare (FPP), prin intermediul proiectelor cu finantare nerambursabila, a sustinut peste 12.000 de antreprenori romani la inceput de drum in dezvoltarea ideilor de afacere in businessuri sustenabile. De asemenea, cele mai bune startup-uri au primit ajutor financiar in valoare de 200.000 de euro. In continuarea acestor proiecte, FPP pregateste pentru 2015 doua noi programe de educatie antreprenoriala, care isi propun sa ii ajute pe cei care vor sa porneasca afaceri in perioada critica de debut.

Proiectele „Antreprenor 2.0” si „Promovarea antreprenoriatului in domeniul industriilor creative” s-au concentrat pe furnizarea educatiei antreprenoriale in colaborare cu partenerii de proiect. Lipsa practicilor de business este una dintre problemele semnificative cu care se confrunta antreprenorii romani. De aceea, trainingurile si sesiunile de mentorat au fost bine primite in randul participantilor si au contribuit semnificativ la indeplinirea obiectivelor propuse.

Din experienta mea de antreprenor si mai ales in urma acestor doua proiecte, mi-am dat seama ca una dintre problemele cele mai mari cu care se confrunta antreprenorii si potentialii antreprenori este ca nu au cunostintele necesare si resursele financiare pentru a porni la drum. Impreuna cu partenerii nostri locali si regionali am reusit sa sustinem segmentul start-up din Romania, in special industriile culturale si creative, prin informatie, mentorat si finantare. Ne vom concentra eforturile si in 2015, cand planuim sa organizam alte doua programe de educatie antreprenoriala destinate antreprenorilor la inceput de drum”, afirma Peter Barta, CEO Fundatia Post-Privatizare.

Peste 11.000 de creativi interesati de antreprenoriat

Industriile culturale si creative au avut cel mai bun randament si cea mai buna rata de supravietuire in timpul crizei economice, conform statisticilor. Proiectul ”Promovarea Antreprenoriatului in Domeniul Industriilor Creative”, demarat in 2011, si-a propus sa ia pulsul acestei piete noi si neomogene.

Aproximativ 11.000 de creativi, dintre care peste 6.000 de femei, au participat la activitatile proiectului: Forumul National al Industriilor Culturale si Creative, training de antreprenoriat in industrii creative, seminarii regionale de informare si competitia de proiecte de afaceri StartUP Creativ. Au fost organizate 30 de cursuri de formare finalizate cu certificare ANC, 8 seminarii regionale de informare in urma carora cele mai bune 44 de startup-uri din tara au primit finantare in valoare totala de peste 500.000 de lei.

Creativii implicati in arta, fotografie, publishing, design, mestesuguri sau film au invatat cum sa construiasca un proiect viabil si cum sa acceseze resursele si sursele de finantare necesare antreprenorului creativ de la 200 de mentori.

In ultimii ani, sectorul creativ romanesc a demonstrat ca este capabil sa aiba o contributie semnificativa in economia si prosperitatea nationala. Cercetarile din cadrul proiectului „Promovarea Antreprenoriatului in Domeniul Industriilor Creative” arata ca 5,93% din PIB-ul Romaniei e realizat de proiectele culturale si creative si ca acestea produc 100.000 de locuri de munca, mai mult decat turismul, restaurantele sau sectorul imobiliar.

Finantare de 375.000 de lei si educatie antreprenoriala pentru IMM-uri

Peste 1.600 de antreprenori din diverse domenii de activitate au fost implicati in periplul „Antreprenor 2.0” prin cele zece mari orase ale Romaniei. Au fost organizate conferinte regionale, urmate de sesiuni de training, consultanta one-to-one si, in final, finantare pentru cele mai promitatoare 30 de afaceri, in valoarea totala de 375.000 de lei.

Obiectivul principal al proiectului a fost acela de a oferi participantilor informatii despre validarea, testarea si dezvoltarea unei idei de business si de a selecta cele mai bune startup-uri din fiecare regiune pentru sustinere financiara. Fiecare participant prezent la conferintele regionale a avut posibilitatea de a se inscrie in proiect cu o idee de afacere. Ulterior, 50 de idei din fiecare oras au fost selectate pentru etapa urmatoare. Dintre acestea doar cele mai viabile 20 de idei au mers mai departe in finala. Un juriu de antreprenori consacrati a selectat 3 startup-uri din fiecare regiune, care au primit ajutor financiar in valoare de 12.500 de lei fiecare. Proiectul a condus la sporirea numarului de initiative antreprenoriale la nivel national.

Cele doua proiecte contribuie la ameliorarea unui punct sensibil in economia romaneasca. Se remarca numarul mare de IMM-uri care au disparut pe perioada crizei economice si nevoia, exprimata si in strategia Europa 2020, de a stimula mediul antreprenorial prin dezvoltarea sectorului IMM. Startup-urile create in cadrul proiectelor creeaza valoare pentru economia romaneasca, iar potentialii antreprenori care au beneficiat de pregatire in cadrul acestora pot folosi informatiile dobandite in viitoare afaceri.

 
 
 
 
 

 
 
Abonare newsletter
0 comentarii
- Adauga


Stiri Economie


Comentarii


0
  • Credite


    Compara »
  • Depozite la Termen


    Compara »



Ultima Ora

Care e secretul performantei in business. Top skill-uri!

Cand singurul scop pe care il ai in fata este acela de a te dezvolta profesional, iti este destul de dificil sa identifici acel set de calitati care iti va asigura succesul. Desigur, pe parcursul timpului, vei acumula foarte multa experienta si te ... citeste mai mult



Advertorial

Acord bani & Imprumut - Informatii pentru a lua decizia optima

Vă luptați să scăpați de datorii? Negocierea unui acord de împrumut de bani poate fi o modalitate excelentă de a ieși din ... citeste mai mult





Articolul Saptamanii

Închiderea Terasei pentru Sezonul Rece – Ghid Practic pentru Case și Restaurante

Pe măsură ce temperaturile scad, proprietarii de case și restaurante optează pentru închidere terase. Alegerea momentului potrivit și ... citeste mai mult