Publicitatea radio: veniturile totale nete de 25 mil euro in 2009

Publicitatea radio: veniturile totale nete de 25 mil euro in 2009
Stire oferita de BloomBiz.ro

Data: 4 iunie 2010   Ora: 09:44

Potrivit estimarilor Media Fact Book, anul trecut, investitiile nete in publicitatea radio au scazut la 25 de milioane de euro, fata de 35 de milioane de euro in 2008.

Totodata, studiul estimeaza o scadere a veniturilor totale nete din publicitatea radio in 2010, pana la 23 milioane de euro.

La fel ca in 2008, in 2009, Kiss FM a continuat sa fie radioul care a atras cele mai mari bugete de publicitate (32%), fiind urmat de Europa FM (19%), Radio 21 (14%) si Radio Zu (14%).

Studiul precizeaza ca piata de radio s-a caracterizat in 2009 prin lupta pentru supravietuire, cauzata de situatia economica. Astfel, Radio Guerrilla si-a inchis doua statii locale. Pe de alta parte, unele statii private, precum radioul pentru copii Itsy Bitsy, si-au dezvoltat retele nationale.

In plus, statiile de radio au incercat, anul trecut, sa imbunatateasca prezenta lor pe internet, prin intermediul unor site-uri dedicate si prin pagini pe retele sociale precum Facebook, Twitter, Netlog.

Cei care au investit cel mai mult in publicitatea radio anul trecut au fost companiile din categoria "Magazine, centre comerciale si supermarket-uri" (o crestere de 41% fata de 2008), inlocuind companiile din categoria "Autoturisme & 4x4 industria auto."

In general, investitiile in publicitatea radio au scazut cu 18,8% (cu exceptia barterelor) in 2009, cele mai semnificative scaderi fiind in randul urmatoarelor categorii: dealeri auto si producatori (-58%), autoturisme si vehicule 4x4 (-52%), servicii bancare si servicii de asigurari (-48%), constructii si materiale de constructii (-46%) si aparate de uz casnic, electrice si electronice (- 42%).

Alte scaderi importante au fost inregistrate la categoria telefonie mobila (-15%).

In 2009, aproape 10% din audienta radio este reprezentata de cei care prefera sa asculte radio pe internet, telefon mobil, playere media sau alte tipuri de dispozitive, in timpul zilelor de lucru.

Potrivit studiului, in 2009, posturile de radio au continuat sa piarda din audienta.

Tendinta descrescatoare a audientei radio este mai evidenta in Bucuresti, unde s-a inregistrat o scadere totala a audientei radio cu 7,6%, la o acoperire zilnica de 61,5 - 56,8%. Totusi, timpul mediu petrecut pentru a asculta radio a crescut, mai ales in zonele rurale si urbane, cu 4% (de la 4,05 ore pe zi la 4,23 ore pe zi).

Studiul estimeaza ca radioul va continua sa fie un mijloc media relativ ieftin, folosit de multi agenti de publicitate.

Studiul estimeaza si o scadere a veniturilor din publicitatea radio in 2010. Desi investitiile rate card in primul trimestru al anului 2010 sunt mai mari cu 13,7% comparativ cu 2009, veniturile din publicitate sunt mai mici cu 13,6%, in comparatie cu aceeasi perioada din 2008.

 
 
Abonare newsletter
0 comentarii
- Adauga


 

Comentarii


0
  • Credite


    Compara »
  • Depozite la Termen


    Compara »



Ultima Ora

Care e secretul performantei in business. Top skill-uri!

Cand singurul scop pe care il ai in fata este acela de a te dezvolta profesional, iti este destul de dificil sa identifici acel set de calitati care iti va asigura succesul. Desigur, pe parcursul timpului, vei acumula foarte multa experienta si te ... citeste mai mult



Advertorial

Acord bani & Imprumut - Informatii pentru a lua decizia optima

Vă luptați să scăpați de datorii? Negocierea unui acord de împrumut de bani poate fi o modalitate excelentă de a ieși din ... citeste mai mult





Articolul Saptamanii

Cum să obții un echilibru între economisire și distracție

Unii alocă mulți bani pentru cheltuieli secundare precum distracția, astfel că diferența despre care vorbeam este mică sau egală cu zero. ... citeste mai mult