Piata farmaceutica a crescut in T1

Piata farmaceutica a crescut in T1
Stire oferita de BloomBiz.ro

Data: 18 mai 2010   Ora: 10:46

Luand in considerare volumul, cresterea este de doar 0,5%, datorata mai ales achizitiilor din luna martie, cand multi si-au facut stocuri pe fondul anuntatelor cresteri ale preturilor la 1 aprilie, a explicat directorul Cegedim, Petru Craciun.

Tot ca volum s-a inregistrat un minus de 10,1% la medicamentele cumparate de spitale, scadere acoperita de cresterea de 6,2% pe retail, mai exact pe segmentul medicamentelor cu prescriptie.

Romanii au consumat in general mai multe medicamente, dar au fost boli precum cele cadiovasculare unde s-a inregistat o scadere in volum cu 0,9%.

"Cifra nu pare mare, dar concret inseamna ca 80.000 de persoane nu au cumparat medicamentele de care aveau nevoie", a spus Craciun.

In privinta companiilor de pe piata, Sanofi Aeventis (220,6 milione lei cifra de afaceri), Hoffmann Laroche (206,6 milioane lei) si Pfizer (159 milioane lei) conduc clasamentul primului trimestru.

Piata romaneasca este dominata de medicamentele importate (60,2% in primul trimestru fata de 59% in 2009 si 57,5% in 2008), ceea ce arata ca produsele locale ale principalelor 20 de companii pierd teren in fata produselor externe ale companiilor mici si mijlocii.

 
 
Abonare newsletter
0 comentarii
- Adauga


 

Comentarii


0
  • Credite


    Compara »
  • Depozite la Termen


    Compara »



Ultima Ora

Care e secretul performantei in business. Top skill-uri!

Cand singurul scop pe care il ai in fata este acela de a te dezvolta profesional, iti este destul de dificil sa identifici acel set de calitati care iti va asigura succesul. Desigur, pe parcursul timpului, vei acumula foarte multa experienta si te ... citeste mai mult



Advertorial

Acord bani & Imprumut - Informatii pentru a lua decizia optima

Vă luptați să scăpați de datorii? Negocierea unui acord de împrumut de bani poate fi o modalitate excelentă de a ieși din ... citeste mai mult





Articolul Saptamanii

Cum să obții un echilibru între economisire și distracție

Unii alocă mulți bani pentru cheltuieli secundare precum distracția, astfel că diferența despre care vorbeam este mică sau egală cu zero. ... citeste mai mult