Omul de afaceri Gruia Stoica preia CFR Marfa din Muntenegru

Omul de afaceri Gruia Stoica preia CFR Marfa din Muntenegru
Stire oferita de BloomBiz.ro

Data: 1 iunie 2010   Ora: 08:22

"Am fost acceptati pentru preluarea companiei de stat Montecargo. Daca ne vor fi acceptate conditiile de cumparare, vom prelua compania", a declarat omul de afaceri Gruia Stoica, proprietarul GFR, care a avut anul trecut o cifra de afaceri de 101 milioane euro si un profit net de 7,2 mil. euro, scrie Ziarul Financiar in editia de marti.

Montecargo a rulat anul trecut o cifra de afaceri de 5,7 milioane de euro si a transportat 844.000 de tone de marfa, potrivit site-ului indecon.de, ce ofera informatii legate de privatizarea companiei.

Mai mult, compania opereaza 713 vagoane si 17 locomotive.

Spre comparaţie, CFR Marfă operează 850 de locomotive şi aproape 42.000 de vagoane de marfă.

"Pretul actiunilor pe care le vom cumpara de la Montecargo se ridica la 2 mil. euro, datoriile pe care le vom acoperi sunt de 6 mil. euro, iar investitiile pe care le vom realiza se ridica la 4-5 mil. euro".

Gruia Stoica, care controleaza grupul Grampet, a investit in ultimii ani milioane de euro in sectorul feroviar prin achizitia mai multor companii din strainatate.

Anul trecut a cumparat o fabrica de vagoane din Ungaria.

Mai mult, Grampet mai detine participatii majoritare la doua firme de transport feroviar din Ungaria si Bulgaria.

GFR este detinuta cu un pachet de 50,45% de Grampet SA, cu 26,1% de Vasile Didila, cu 14,1% de Rapid Com (detinuta de Vasile Didila) si cu 9% de compania Turnoprest (detinuta de Vasile Didila). Gruia Stoica si Vasile Didila sunt din comuna Brahasesti, localitatea Toflea (Galati).

Compania Grup Feroviar Roman (GFR), cel mai mare operator privat feroviar de pe piata romaneasca, controlata de omul de afaceri Gruia Stoica, a in registrat in primele cinci luni din acest an un avans de 10% al cifrei de afaceri, bugetul din 2010 fiind construit pe o crestere cu 14%, la aproape 115 milioane de euro.

"In primele cinci luni ale anului curent, compania a inregistrat o crestere cu aproxima tiv 10% a cifrei de afaceri, nefiind afectata de criza financiara, deoarece s-au luat masurile de rigoare la momentul oportun", a declarat Gruia Stoica.

Stoica, unul dintre cei mai discreti antreprenori romani, si-a cladit businessul in industria cailor ferate, el fiind si proprietarul companiei specializata in repararea vagoanelor de calatori si marfa Remar Pascani (RMAR), dar si a altor companii.

Operatorul feroviar privat GFR a incheiat anul trecut cu un profit net de 10,3 mil. lei (2,5 mil. euro), fata de nivelul de 26,2 mil. lei (7,1 mil. euro) anul anterior, potrivit reprezentantilor companiei.

Pe piata transportului feroviar de marfuri, GFR concureaza cu compania de stat CFR Marfa, dar si cu companiile private Servtrans si Unifertrans.

"Resursele necesare continuitatii Grupului Feroviar Roman au fost deja asigurate pentru urmatorii trei - cinci ani prin incheierea unor contracte a caror derulare aduce 70% din cifra de afaceri a companiei", a declarat Gruia Stoica.

 
 
Abonare newsletter
0 comentarii
- Adauga


 

Comentarii


0
  • Credite


    Compara »
  • Depozite la Termen


    Compara »



Ultima Ora

Care e secretul performantei in business. Top skill-uri!

Cand singurul scop pe care il ai in fata este acela de a te dezvolta profesional, iti este destul de dificil sa identifici acel set de calitati care iti va asigura succesul. Desigur, pe parcursul timpului, vei acumula foarte multa experienta si te ... citeste mai mult



Advertorial

Acord bani & Imprumut - Informatii pentru a lua decizia optima

Vă luptați să scăpați de datorii? Negocierea unui acord de împrumut de bani poate fi o modalitate excelentă de a ieși din ... citeste mai mult





Articolul Saptamanii

Cum să obții un echilibru între economisire și distracție

Unii alocă mulți bani pentru cheltuieli secundare precum distracția, astfel că diferența despre care vorbeam este mică sau egală cu zero. ... citeste mai mult