Distribuitorul Rolex, buget de 10 mil euro pentru investitii

Distribuitorul Rolex, buget de 10 mil euro pentru investitii
Stire oferita de BloomBiz.ro

Data: 21 martie 2010   Ora: 21:01

"Nu avem o limita pentru a investi, ci o vom face in functie de ceea ce avem nevoie pentru a ne asigura prezenta pe piata. Vom deschide atunci cand planul de afaceri va demonstra ca magazinul respectiv va fi un succes din punct de comercial. (...) Pentru urmatorii cinci ani avem pregatit un buget de aproximativ 10 milioane euro pentru a acoperi nevoile companiei.

In functie si de cum va evolua piata, este posibil ca la sfarsitul acestei perioade sa avem trei magazine in Bucuresti si trei in tara, si sa ne extindem portofoliul de branduri de bijuterii si ceasuri", a explicat Ellinas.

Chronolink detine in prezent un magazin monobrand Rolex si unul multibrand in galeria comerciala a hotelului Marriott. Compania este unicul distribuitor autorizat in Romania pentru marcile Rolex si Tudor - ceasuri, Boucheron si Mikimoto - bijuterii.

Renuntam sa ne mai extindem in spatii inchiriate

Firma intentioneaza sa deschida in acest an un magazin pe Calea Victoriei, investitie de peste 500.000 euro, si unul situat in nordul Capitalei.

"La finele anului trecut am decis sa ne schimbam strategia si sa deschidem magazine in spatiile proprii pe care le vom cumpara. Renuntam sa ne mai extindem in spatii inchiriate. (...) Criza a adus un lucru bun, si anume reducerea preturilor exagerate pentru proprietatile comerciale, iar presiunea existenta va face ca piata sa atinga un nivel mai realist al pretului pe metru patrat.

Credem ca este momentul oportun pentru noi, ca distribuitor, sa negociem in termeni favorabili chiriile sau pretul pentru spatii bune, pe strazi importante", a afirmat directorul general Chronolink.

Compania vizeaza deschiderea in 2011 a primul magazin in Timisoara

"Compania noastra investeste fara a folosi surse bancare pentru ca simtim ca sistemul bancar nu este destul de flexibil si deschis la dezvoltarea de noi afaceri. In plus, diferentele de curs valutar sunt foarte mari, astfel ca ca nu este momentul pentru o companie care face investitii de inceput sa foloseasca facilitati de la banci", a afirmat Ellinas.

El a explicat ca distribuitorii de ceasuri si bijuterii sunt obligati sa vanda in lei, desi platile catre distribuitori se fac in euro, in dolari sau franci elvetian, astfel ca exista un impact negativ asupra marjei de profit.

Piata bunurilor de lux din Romania are cel mai mare potential dintre statele emergente din regiune

Afacerile distribuitorului s-au plasat in 2009 la un nivel apropiat celui din anul precedent, Ellinas apreciind ca in 2010 va fi o provocare pentru consolidarea business-ului. In 2008, compania a avut o cifra de afaceri de 3,3 milioane de lei si pierderi de circa 400.000 de lei, potrivit datelor Ministerului Finantelor Publice.

Ellinas considera ca piata bunurilor de lux din Romania are cel mai mare potential dintre statele emergente din regiune, cu atat mai mult cat in ultimii ani s-a creat o nou clasa a persoanelor cu venituri medii, formata din avocati, oameni de afaceri, directori de banci, interesata sa isi faca cunoscut statutul pe care il detine.

"Noua clasa a devenit motorul principal de crestere, produsele de lux devin noul statut, simbol al persoanelor de succes.

La inceputul de anilor -90 primele nevoi au fost de a cumpara o masina noua pentru a-si declara succesul in fata celorlalti. Apoi a urmat schimbarea locuintei, de la un bloc in stilul comunist la achizitia unui apartament mai mare sau a unei case mici in afara orasului.

Acum romanii si-au dat seama ca exista si alte produse care sa le declare statutul , in principal ceasurile si, in ultimii trei-cinci ani, bijuteriile. Cred ca exista destul loc pentru crestere in urmatorii ani si cred ca va fi o «mutare» a pietei in afara Bucurestiului, pentru ca acum vorbim de 97-98% din piata de lux prezenta in Capitala", este de parere Ellinas.

In prezent piata produselor de lux este in declin

Cu toate acestea, piata marcilor de lux a fost afectata de criza, in conditiile in care principalii cumparatori se confrunta cu o scadere a veniturilor.

"Cei din clasa de mijloc au riscat sa ia imprumuturi pentru a-si imbunatati stilul de viata, pentru a-si cumpara masini, pentru a investi in proprietati sau in bunuri care sa le sublinieze statutul, iar acum sunt in mijlocul unei crize.

Cei cu venituri ridicate au fost mai putin afectati la nivel personal, cel mult la nivelul afacerilor, dar inca isi permit sa cumpere tot ceea ce isi doresc, poate doar nu la acelasi nivel", este de parere reprezentantul distribuitorului de bijuterii si ceasuri de lux.

El a aratat ca in prezent piata produselor de lux este in declin, insa exista o diferenta legata de notorietatea brandurilor, mai exact cele cu o recunoastere internatioanla ridicata au cea mai mica scadere in vanzari comparativ cu marcile mai putin cunoscute la nivel mondial sau in Romania.

Compania a investit in 2009 circa 80.000 euro pentru promovarea brandului Rolex si intentioneaza sa aloce in 2010 intre 60.000-65.000 pentru un brand. In Romania, aproape 97% dintre toate brandurile de ceas sunt prezente pe piata, in timp ce la bijuterii procentajul este de 70%-80%.

Piata bunurilor de lux din Romania a scazut anul trecut cu 30-35%, la 350 milioane euro, din cauza crizei, potrivit CPP Management Consultants. 

 
 
Abonare newsletter
0 comentarii
- Adauga


 

Comentarii


0
  • Credite


    Compara »
  • Depozite la Termen


    Compara »



Ultima Ora

Care e secretul performantei in business. Top skill-uri!

Cand singurul scop pe care il ai in fata este acela de a te dezvolta profesional, iti este destul de dificil sa identifici acel set de calitati care iti va asigura succesul. Desigur, pe parcursul timpului, vei acumula foarte multa experienta si te ... citeste mai mult



Advertorial

Acord bani & Imprumut - Informatii pentru a lua decizia optima

Vă luptați să scăpați de datorii? Negocierea unui acord de împrumut de bani poate fi o modalitate excelentă de a ieși din ... citeste mai mult





Articolul Saptamanii

Cum să obții un echilibru între economisire și distracție

Unii alocă mulți bani pentru cheltuieli secundare precum distracția, astfel că diferența despre care vorbeam este mică sau egală cu zero. ... citeste mai mult