Berceanu sustine ca va plati datoriile Bechtel
credite nevoi personale
credite imobiliare
credite auto
leasing auto romania
carduri credit
alte credite
Data: 11 mai 2010 Ora: 12:31
"Incerc sa mai redirectionez, sa mai redistribui banii... Nu vreau la Bechtel sa o mai lungim mult cu datoriile pentru ca sunt si niste penalitati acolo care nu as vrea sa intram in ele. Eu, daca reusesc o anumita chestiune, care nu vreau sa intru in amanunte, sper ca o sa le platesc toti banii in doua saptamani", a afirmat ministrul, la finalul unei vizite la Cluj.
Intrebat daca inafara de plata datoriilor va mai finanta lucrarile la Autostrada Transilvania, ministrul a spus ca nu sunt fonduri si ca proiectele finantate doar de la bugetul de stat sunt pe locul III ca prioritate in calendarul ministerului.
"Nu avem. Mie mi-ar fi foarte drag sa continuam, nu numai in judetul Cluj, dar si in alte parti, dar trebuie, asa cum ati vazut ca ne-a spus si domnul presedinte, sa ne invatam sa traim cu ce avem, nu cu ce nu avem./.../Ei (n.red. - Bechtel) stiu de anul trecut din luna ianuarie care sunt prioritatile.
Prioritatea numarul 0 sunt proiectele unde sunt bani europeni nerambursabili - si cred ca pentru oricine e normal sa pui partea ta de bani la proiecte unde 85% din bani iti vin gratis de la UE -, prioritatea numarul II sunt lucrarile unde avem bani dela alte institutii finantatoare, BEI, BERD, BDCE, in conditii foarte bune, cu perioada de gratie, cu rambursare in 10-15 ani si asa mai departe.
Acolo e cam juma-juma cu banii si de abia pe locul III sunt lucrarile exlusiv de la buget, cum este acuma Bechtel si cum nu era, pentru ca initial a fost contractul plus finantare, era un contract pe credit-furnizor si dupa aceea au melticarit-o PSD atunci intr-un fel si peste doua saptamani, cam asa e diferenta de date, au venit ca in loc de <finantarea> au scris <finalizarea>", a mai afirmat Berceanu.
Acesta sustine ca a sugerat Bechtel sa se imprumute pentru a finanta lucrarile la autostrada.
Ministrul a mai afirmat ca se impune o discutie serioasa cu firma americana, declarandu-se nemultumit de prevederile contactuale.
"La autostrada, pana una alta, avem niste datorii pe care ma fortez sa adun toti banii ca sa termin datoriile, care sunt foarte multi bani si drept urmare pana atunci nu neaparat am ce sa mai discut sau sa mai vad.
In ceea ce priveste datoriile CNADR, acestea se ridica la circa 80 de milioane de euro, Sgarcitu afirmand ca firma americana se asteapta la finantarea lucrarilor pe anul 2010, cel putin in ceea ce priveste sectiunea de 10.2 km dintre Campia Turzii si Turda.
"Datoria este de 65 de miliaone de euro pentru lucrarile efectuate in 2009 si circa 15 milioane de euro pentru lucrari din 2010. Noi in continuare speram sa existe un buget pentru lucrari pe 2010.
In discutiile pe care le-am avut cu premierul planul a fost sa continuam sa lucram, cel putin pe sectiunea intre Campia Turzii si Turda, urmand ca in viitor sa vedem", a mai spus directorul de comunicare al Bechtel.
Potrivit acestuia, solutia finantarii credit-furnizor a Autostrazii Transilvania nu e viabila, pentru ca "ar fi condus la cresterea deficitului bugetar".
In ceea ce priveste lucrarile pe anul 2010, Bechtel ar dori sa continue pe alte doua santiere, inafara de cel din Cluj.
"Noi am vrea sa continuam lucrarile in sectiunea 3C la viaductul de la Suplacul de Barcau, pe 30 de km de alinament, si sa incepem lucrarile pe sectiunea 3A intre Gilau si Nadaselul, in jur de 9 km", a spus Sgarcitu.
Comentarii
-
Credite
Acces Rapid
Care e secretul performantei in business. Top skill-uri!
Cand singurul scop pe care il ai in fata este acela de a te dezvolta profesional, iti este destul de dificil sa identifici acel set de calitati care iti va asigura succesul. Desigur, pe parcursul timpului, vei acumula foarte multa experienta si te ... citeste mai mult
Acord bani & Imprumut - Informatii pentru a lua decizia optima
Vă luptați să scăpați de datorii? Negocierea unui acord de împrumut de bani poate fi o modalitate excelentă de a ieși din ... citeste mai mult
Cum să obții un echilibru între economisire și distracție
Unii alocă mulți bani pentru cheltuieli secundare precum distracția, astfel că diferența despre care vorbeam este mică sau egală cu zero. ... citeste mai mult