Avantajele castigarii Cupei Mondiale

Avantajele castigarii Cupei Mondiale
Stire oferita de BloomBiz.ro

Data: 13 iulie 2010   Ora: 07:03

Pentru Spania, care nu a ajuns niciodata intr-o finala de Cupa Mondiala, meciul cu Olanda nu a fost doar cea mai mare reusita sportiva din istoria ei, dar si cel mai important eveniment de marketing de la Olimpiada din 1992 incoace, scrie  Wall Street Journal.

Dupa ce economia s-a contractat cu 4% in 2009, iar somajul a ajuns la aproape 20%, spaniolii de rand si economistii iberici sunt optimisti si spera ca titlul va avea un efect pozitiv asupra imaginii Spaniei si asupra increderii consumatorilor.

"Castigarea Cupei Mondiale ar putea sa imbunatateasca increderea si optimismul, iar asta ar putea sa ajute consumul. Desi este evident ca reformele economice sunt cele care vor scoate Spania din criza", a declarat si Jose María Romero, senior consultant al firmei Equipo Economico din Madrid.

Pana si ministrul Industriilor, Miguel Sebastian, crede ca economistii vor creste previziunile in urma acestei reusite. El spunea in 8 iulie ca victoria ar imbunatati imaginea Spaniei pe plan international si ar stimula pozitiv perspectivele privind cheltuielile.

Spaniolii nu sunt singurii optimisti. Olandezii de la ABM Amro spuneau inaintea finalei ca tara care urma sa castige va avea din start 0,25% in plus la cresterea economica ca urmare a cresterii consumului. Pentru Spania inseamna chiar ca anul 2010 se va termina cu o crestere economica in loc de contractie, spunea economistul Hein Schotsman de la banca olandeza, potrivit Bloomberg.

Pe Bursa se vad schimbari pozitive inca din 3 iulie, cand Spania a invins Paraguay si s-a calificat in semifinale. Indicele IBEX-35 al bursei din Spania a avut cele mai slabe performante din lume in acest an, dar de atunci a crescut continuu. In sedinta care a urmat dupa victoria in fata Germaniei, indicele bursier a depasit 10.000 de puncte pentru prima oara in ultimele trei saptamani.

Cele mai multe evenimente sportive majore aduc o crestere previzibila in unele sectoare de activitate, iar, in unele cazuri, castigurile financiare s-au vazut inca dinaintea marelui meci. Lanturile de pizzerii au fost pregatite pentru vanzari mai mari cu 40% si si-au chemat toti angajatii sa lucreze in timpul meciului.

Grupul Gestevision Telecinco, care a avut drepturile de difuzare ale meciurilor, a avut o audienta de 77,3% in timpul semifinalei, iar actiunile sale au crescut cu 18% de cand Spania a trecut de sferturile de finala. La finala a fost estimata o audienta de 15 milioane de telespectatori, adica o audienta de 85%, si o crestere a pretului actiunilor Telecinco cu inca 5%.

De asemenea, compania aeriana Iberia Líneas Aereas de Espana a avut in weekend trei curse speciale spre Johannesburg. Doua avioane au transportat fani si unul cu membri ai Federatiei Spaniole de Fotbal. In ziua de dupa meci are sapte curse speciale de la Johannesburg la Madrid.

Economistii se asteptau oricum la o crestere a consumului chiar si in cazul unei infrangeri in fata Olandei. Este vorba, desigur, despre bere, dar si despre sunca. Puente Robles, producator de sunca spaniola, a anuntat ca cererea a crescut cu 64% in ultimele saptamani, pe masura ce Spania a avansat spre marea finala.

Alte campioane nu s-au imbogatit pana acum

Totusi, studiile arata ca astfel de sperante nu s-au adeverit niciodata pana acum. Societe Generale a anuntat inca din luna februarie ca un Campionat Mondial de Fotbal nu creste increderea consumatorilor.

"Am testat tarile care au castigat Cupa Mondiala sa vedem daca indexul increderii consumatorilor a crescut in trimestrul care a urmat dupa competitie. Rezultatele nu indica o concluzie importanta", se arata intr-un mesaj pe care banca l-a trimis investitorilor.

De asemenea, nu poate fi demonstrata nici legatura dintre castigarea titlului si unele cresteri ale bursei. De fapt, tarile gazda castiga mai mult decat cei care iau titlul, mai arata Societe Generale.

Si ABN Amro a facut, in 2006, studii similare asupra efectelor macro-economice ale Cupei Mondiale si a descoperit ca aceasta nu a reusit sa transforme o recesiune in boom economic.

Sceptici sunt si in randul economistilor spanioli, care spun ca problemele structurale ale tarii sunt prea adanci ca sa fie rezolvate printr-o simpla victorie a unui meci de fotbal. Josep-Maria Sayeras, de la Esade Business School, spune ca victoria de la Campionatul Mondial "poate sa aduca o raza de lumina pentru o perioada deoarece oamenii vor indrazni sa cheltuie ceva mai mult, dar sunt destui nori negri la orizont".

 
 
Abonare newsletter
0 comentarii
- Adauga


 

Comentarii


0
  • Credite


    Compara »
  • Depozite la Termen


    Compara »



Ultima Ora

Care e secretul performantei in business. Top skill-uri!

Cand singurul scop pe care il ai in fata este acela de a te dezvolta profesional, iti este destul de dificil sa identifici acel set de calitati care iti va asigura succesul. Desigur, pe parcursul timpului, vei acumula foarte multa experienta si te ... citeste mai mult



Advertorial

Acord bani & Imprumut - Informatii pentru a lua decizia optima

Vă luptați să scăpați de datorii? Negocierea unui acord de împrumut de bani poate fi o modalitate excelentă de a ieși din ... citeste mai mult





Articolul Saptamanii

Cum să obții un echilibru între economisire și distracție

Unii alocă mulți bani pentru cheltuieli secundare precum distracția, astfel că diferența despre care vorbeam este mică sau egală cu zero. ... citeste mai mult