Studiu EY: Increderea in banci este in crestere
Data: 5 martie 2014 Ora: 12:09Increderea consumatorilor in sectorul bancar global este in crestere dupa mai multi ani de scadere accentuata. Majoritatea clientilor se declara suficient de multumiti de bancile cu care lucreaza pentru a le recomanda si altora - reiese din studiul global EY privind serviciile bancare pentru persoane fizice in 2014 - Winning through customer experience.
Insa, bancile mai au lucruri de imbunatatit. De exemplu, modul in care solutioneaza reclamatiile clientilor este esential pentru continuarea construirii unei relatii de incredere.
La nivel global, o treime dintre clienti au afirmat ca increderea lor in sectorul bancar a crescut fata de anul trecut, aceasta find o crestere semnificativa comparativ cu iunie 2012, cand doar 22% au dat acest raspuns. Numarul clientilor a caror incredere in industrie a scazut in ultimele 12 luni este de 19% - in scadere de la un nivel record de 40% in 2012.
Majoritatea clientilor (93%) au declarat ca au fie incredere totala (44%), fie incredere moderata (49%), in furnizorul lor principal de servicii financiare.
“Stabilitatea financiara a fost cel mai important aspect pentru care clientii au incredere totala in bancile cu care lucreaza, al doilea cel mai frecvent raspuns fiind experienta personala cu banca, inclusiv modul de comunicare, calitatea consilierii si modul de solutionare a reclamatiilor. Aspecte ca nivelul ratelor si comisioanelor, respectiv informatiile primite de la prieteni sau preluate din media s-au plasat in urma stabilitatii financiare si experientei personale.” spune Gelu Gherghescu, Partner Servicii Financiare la EY Romania (foto).
In timp ce 95% dintre clientii care au afirmat ca au incredere totala in banca lor ar recomanda si altora serviciile acesteia, doar 70% dintre cei care au o incredere moderata se declara dispusi sa faca acest lucru.
Experienta clientului cu banca ("modul cum sunt tratat") a fost cel mai frecvent motiv invocat de catre clienti pentru a deschide sau a inchide un cont bancar in ultimele 12 luni, inaintea nivelului comisionelor si ratelor de dobanda, localizarii agentiilor si a bancomatelor sau accesibilitatii serviciilor.
Mobilitatea clientilor
52% dintre clienti au deschis sau inchis cel putin un produs bancar in cursul anului trecut, iar 40% planuiesc sa faca acest lucru in anul urmator. 60% dintre respondenti nu intentioneaza sa-si inchida sau sa-si mute conturile, dar acest lucru nu se datoreaza neaparat convingerii acestora ca lucreaza cu banca potrivita. Astfel, 22% dintre cei care intentioneaza sa isi mentina relatiile cu bancile lor actuale considera ca toate companiile bancare sunt la fel, iar 17% spun ca este pur si simplu prea dificil sau ca dureaza prea mult sa faca o astfel de schimbare.
Clientii nu sunt retinuti in mod activ de catre banci. De multe ori, ei raman cu furnizorul lor actual din inertie, devenind astfel vulnerabili in fata competitorilor. Intre timp, noi tipuri de furnizori de servicii financiare, care folosesc noi tehnologii si servicii personalizate, patrund pe piata globala, iar aceasta situatie nu poate fi ignorata.
Nivelul reclamatiilor este inca ridicat
Aproximativ o treime din clientii bancari si-au contactat banca cu privire la o problema in ultimele 12 luni. Dintre acestia, 25% s-au declarat foarte multumiti, 42% multumiti si 33% mai putin multumiti de modul in care a fost solutionata reclamatia lor. Dintre clientii care s-au declarat foarte multumiti de procesul de solutionare a reclamatiei, 58% au generat business suplimentar cu banca, in timp ce 32% dintre clientii foarte nemultumiti si-au inchis o parte sau toate conturile la respectiva banca.
Studiul EY a sondat opiniile a peste 32.000 de clienti bancari din 43 de tari.
credite nevoi personale
credite imobiliare
credite auto
leasing auto romania
carduri credit
alte credite
Stiri Banci Si Asigurari
-
UniCredit incheie un parteneriat cu London Stock Exchange in vederea sustinerii dezvoltarii IMM-urilor
Prin acest parteneriat se lansează UniCredit CEE Lounge în cadrul programului ELITE pentr...
-
BCR Banca pentru Locuinte reduce dobanda pentru creditele intermediare fara ipoteca la 7% p.a., dobanda fixa pe toata durata creditului
BCR BpL oferă, de asemenea şi alte credite cu dobândă fixă pe toata perioada rambursării:...
-
Clientii care fac depozite la Banca Romaneasca sunt premiati cu asigurari si bonus la dobanda
Banca Românească lansează campania “Depozite cu Asigurare”, în ca...
-
UniCredit Bank: profit net consolidat de 183,6 milioane lei in primele noua luni din 2015
UniCredit Bank a realizat un profit net consolidat de 183,6 milioane de lei (41,3 milioane euro) ...
-
Studiu IRSOP prezentat de BCR Banca pentru Locuinte: Locuinta este centrul vietii. Fara sprijinul Guvernului si al bancilor romanii nu vor avea locuinte mai bune
Bucureşti, 12 noiembrie 2015 – Din totalul celor aproximativ 7,5 milioane de gospodarii din...
Comentarii
-
Credite
Acces Rapid
Care e secretul performantei in business. Top skill-uri!
Cand singurul scop pe care il ai in fata este acela de a te dezvolta profesional, iti este destul de dificil sa identifici acel set de calitati care iti va asigura succesul. Desigur, pe parcursul timpului, vei acumula foarte multa experienta si te ... citeste mai mult
Acord bani & Imprumut - Informatii pentru a lua decizia optima
Vă luptați să scăpați de datorii? Negocierea unui acord de împrumut de bani poate fi o modalitate excelentă de a ieși din ... citeste mai mult
Cum să obții un echilibru între economisire și distracție
Unii alocă mulți bani pentru cheltuieli secundare precum distracția, astfel că diferența despre care vorbeam este mică sau egală cu zero. ... citeste mai mult