Noi obligatii pentru asiguratori
Data: 15 aprilie 2010 Ora: 10:28Asiguratorii si brokerii vor fi obligati sa raspunda la reclamatiile primite in termen de 30 de zile de la data inregistrarii solicitarii, indiferent daca solutia va fi sau nu favorabila, potrivit unei norme a Comisiei de Supraveghere a Asigurarilor (CSA).
Totodata, companiile de asigurare vor elabora, in termen de 30 zile de la intrarea in vigoare a proiectului de norma, proceduri scrise de primire si solutionare a reclamatiilor, inclusiv pe cale amiabila, pe care le vor transmite la CSA.
Societatile de asigurare si brokerii vor elabora un sistem online de primire a reclamatiilor si sesizarilor de la petenti si vor desemna un colectiv de analiza si solutionare a acestora, format din personal de specialitate calificat si cu experienta in domeniul asigurarilor.
Asiguratorii vor transmite pentru fiecare reclamatie primita de la CSA, in termen de 10 zile calendaristice de la primirea solicitarii, o nota de fundamentare intocmita de colectivul de analiza si solutionare a reclamatiilor, in care va fi justificata temeinic si cu respectarea legislatiei solutia adoptata, copia integrala a dosarului de dauna si conditiile de asigurare aplicabile in speta.
In situatia in care aspectele sesizate prin reclamatia depusa la CSA necesita o cercetare mai amanuntita, conducerea executiva a asiguratorilor si brokerilor va solicita institutiei prelungirea termenelor de solutionare cu cel mult sapte zile calendaristice.
CSA poate dispune, in situatia in care solutia adoptata de asigurator nu protejeaza interesele asiguratilor/pagubitilor, reanalizarea reclamatiei in conformitate cu dispozitiile legale sau emite o decizie individuala, prin care instituie obligatii in sarcina asiguratorului privind rezolvarea petitiei, potrivit Mediafax.
credite nevoi personale
credite imobiliare
credite auto
leasing auto romania
carduri credit
alte credite
Stiri Banci Si Asigurari
-
UniCredit incheie un parteneriat cu London Stock Exchange in vederea sustinerii dezvoltarii IMM-urilor
Prin acest parteneriat se lansează UniCredit CEE Lounge în cadrul programului ELITE pentr...
-
BCR Banca pentru Locuinte reduce dobanda pentru creditele intermediare fara ipoteca la 7% p.a., dobanda fixa pe toata durata creditului
BCR BpL oferă, de asemenea şi alte credite cu dobândă fixă pe toata perioada rambursării:...
-
Clientii care fac depozite la Banca Romaneasca sunt premiati cu asigurari si bonus la dobanda
Banca Românească lansează campania “Depozite cu Asigurare”, în ca...
-
UniCredit Bank: profit net consolidat de 183,6 milioane lei in primele noua luni din 2015
UniCredit Bank a realizat un profit net consolidat de 183,6 milioane de lei (41,3 milioane euro) ...
-
Studiu IRSOP prezentat de BCR Banca pentru Locuinte: Locuinta este centrul vietii. Fara sprijinul Guvernului si al bancilor romanii nu vor avea locuinte mai bune
Bucureşti, 12 noiembrie 2015 – Din totalul celor aproximativ 7,5 milioane de gospodarii din...
Comentarii
-
Credite
Acces Rapid
Care e secretul performantei in business. Top skill-uri!
Cand singurul scop pe care il ai in fata este acela de a te dezvolta profesional, iti este destul de dificil sa identifici acel set de calitati care iti va asigura succesul. Desigur, pe parcursul timpului, vei acumula foarte multa experienta si te ... citeste mai mult
Acord bani & Imprumut - Informatii pentru a lua decizia optima
Vă luptați să scăpați de datorii? Negocierea unui acord de împrumut de bani poate fi o modalitate excelentă de a ieși din ... citeste mai mult
Cum să obții un echilibru între economisire și distracție
Unii alocă mulți bani pentru cheltuieli secundare precum distracția, astfel că diferența despre care vorbeam este mică sau egală cu zero. ... citeste mai mult