- » Info Financiar
- » Model fisa post
- » Fisa post director general
Fisa post director general
Data: 17 ianuarie 2012 Ora: 14:39Descarca Fisa post director general.doc
FISA POST NR
DENUMIREA POSTULUI: DIRECTOR GENERAL
RELATII IERARHICE:
-
este subordonat: Consiliului de Administratie (CA)
-
are in subordine:
- Director Economic
- Director Vanzari si Marketing
- Director Resurse Umane
- Director Tehnic
- Director Tehnologia Informatiei
RELATII FUNCTIONALE: Aproba procedurile de importanta generala pentru organizarea si derularea proceselor principale la nivel de firma.
In acest sens, are relatii cu: Directorii
RELATII DE REPREZENTARE: reprezinta firma fata de organele de control de specialitate, in relatia cu furnizorii, clientii, persoanele/organizatiile din tara si din strainatate cu care intra in contact in interes de serviciu.
SCOPUL POSTULUI:
Titularul postului are rolul de a asigura conducerea, organizarea si functionarea firmei cu eficienta maxima prin elaborarea strategiilor de dezvoltare, identificarea oportunitatilor, angajarea resurselor financiare, tehnologice si umane necesare. Coordoneaza activitatea directorilor si managerilor pe functiuni: cercetare, productie, comercial, financiar-contabil, resurse umane.
ACTIVITATI PRINCIPALE:
-
STABILESTE OBIECTIVELE GENERALE DE DEZVOLTARE ALE FIRMEI, IN CONCORDANTA CU STRATEGIA ELABORATA DE CONSILIUL DE ADMINISTRATIE
-
APROBA BUGETUL SI RECTIFICARILE ACESTUIA
-
IDENTIFICA OPORTUNITATI DE AFACERI
-
REPREZINTA FIRMA IN RELATIILE PROTOCOLARE CU FURNIZORII, CLIENTII SI ALTE ORGANISME/ORGANIZATII CU IMPACT REAL/POTENTIAL ASUPRA REZULTATELOR FIRMEI
-
ASIGURA MANAGEMENTUL FIRMEI
-
ASIGURA RETEAUA DE RELATII NECESARA DEZVOLTARII ACTIVITATII FIRMEI
ATRIBUTII PRINCIPALE (si sarcini aferente):
-
Stabileste obiectivele de dezvoltare ale firmei, in concordanta cu strategia elaborata de Consiliul de Administratie
-
Stabileste anual, impreuna cu Directorii departamentelor din subordine, obiectivele generale de dezvoltare pe 12, 24 si 36 de luni
-
Comunica obiectivele si urmareste ca acestea sa fie comunicate intregului personal
-
Monitorizeaza trimestrial/semestrial/anual gradul de realizare a obiectivelor
-
Stabileste obiective personale si pentru top-management in stricta concordanta cu obiectivele firmei
-
Aproba bugetul si rectificarile acestuia
-
Participa la elaborarea bugetului, analizeaza propunerile inaintate, opereaza corectiile necesare si aproba bugetul final
-
Aproba sistemul de raportare folosit pentru urmarirea realizarii bugetului
-
Identifica oportunitati de afaceri
-
Monitorizeaza piata si identifica tendintele de dezvoltare
-
Analizeaza oportunitatile/constrangerile de ordin legislativ, financiar, tehnologic si social
-
Identifica modalitati de dezvoltare a serviciilor oferite de firma in concordanta cu tendintele pietei
-
Identifica si atrage resursele necesare pentru implementarea noilor idei de afaceri
-
Reprezinta firma in relatiile protocolare cu furnizorii, clientii si alte organisme/organizatii cu impact real/potential asupra rezultatelor firmei
-
Asigura o buna imagine a firmei pe piata
-
Participa la intalniri de afaceri cu furnizori, clienti, organisme financiare si institutii guvernamentale din tara si din strainatate
-
Dezvolta relatii pozitive cu persoane-cheie in vederea intaririi pozitiei firmei
-
Asigura managementul firmei
-
Comunica managementului valorile si obiectivele strategice ale firmei
-
Stabileste obiectivele managerilor din subordine, termenele-limita si modalitatile de masurare a gradului de realizare a obiectivelor
-
Aproba procedurile de interes general ale firmei (aprovizionare, vanzare, distributie, financiare, service, resurse umane)
-
Participa la elaborarea si implementarea sistemelor de raportare si a sistemului de calitate
-
Dezvolta mijloace de motivare a personalului din subordine
-
Asigura un climat de comunicare si incurajare a initiativei care sa contribuie la atingerea obiectivelor stabilite
-
Identifica nevoile de recrutare si participa la selectia, integrarea si dezvoltarea managementului firmei
-
Participa la programele de elaborare si actualizare a fiselor de post ale managerilor din subordine
-
Evalueaza periodic activitatea managerilor din subordine
-
Negociaza si conciliaza situatiile conflictuale aparute in relatiile interpersonale
-
Aproba planificarea concediilor de odihna pentru angajatii din subordine
-
Asigura respectarea normelor interne de functionare de catre personalul din subordine
-
Stabileste masuri de eficientizare a activitatii personalului din subordine
-
Asigura reteaua de relatii necesara dezvoltarii activitatii firmei
-
Evalueaza potentialul furnizorilor si al clientilor
-
Stabileste posibile cai de colaborare si decide asupra parteneriatelor strategice
-
Elaboreaza planuri de afaceri si le implementeaza
-
Dezvolta relatii pozitive cu personalul firmei in vederea motivarii si a cresterii gradului de implicare in activitatea firmei
RESPONSABILITATILE POSTULUI:
Legat de activitatile specifice, raspunde de:
-
Calitatea relatiei cu furnizorii si clientii
-
Folosirea eficienta a resurselor firmei
-
Respectarea obligatiilor firmei fata de furnizori, clienti, organele financiare si organismele guvernamentale
-
Asigurarea drepturilor banesti ale personalului angajat al firmei conform clauzelor contractuale si legislatiei muncii
-
Indeplinirea la termen si in conformitate cu dispozitiile legale a obligatiilor fata de banci, furnizori si clienti
-
Calitatea climatului organizational
-
Calitatea managementului firmei
-
Corectitudinea datelor raportate
Legat de functiile manageriale, raspunde de:
-
Coordonarea eficienta a personalului din subordine
-
Utilarea corespunzatoare a subordonatilor cu echipamentele si consumabilele necesare
-
Calitatea pregatirii profesionale a angajatilor din subordine
Legat de disciplina muncii, raspunde de:
-
Imbunatatirea permanenta a pregatirii sale profesionale si de specialitate
-
Respectarea prevederilor normativelor interne si a procedurilor de lucru
-
Se implica in vederea solutionarii situatiilor de criza care afecteaza firma
AUTORITATEA POSTULUI:
-
Decide asupra noilor directii de dezvoltare
-
Stabileste planurile de vanzari si profit
-
Aproba bugetele si corectiile necesare
-
Semneaza documentele de angajare, colaborare si incetare a relatiilor de munca
-
Semneaza deciziile de modificare a functiei/salariului pentru angajatii firmei
-
Semneaza organigrama si nomenclatorul de functii al firmei
-
Semneaza contracte cu furnizorii, clientii si partenerii strategici
-
Aproba procedurile de interes general ale firmei
-
Semneaza referate de investitii, statele de plata si rapoartele financiare ale firmei
-
Solicita rapoarte de activitate si ia masurile necesare in vederea cresterii eficientei activitatii firmei
-
Utilizeaza echipamente/consumabile/materiale, masina si calculatorul puse la dispozitie de firma
-
Stabileste prioritatea executarii sarcinilor pentru personalul din subordine
-
Aproba recompense/penalizari, prelungirea/incetarea activitatii dupa perioada de proba a angajatilor
-
Aproba/respinge cereri ale personalului din subordine
SPECIFICATIILE POSTULUI
NIVEL DE STUDII: studii superioare
CURSURI DE PREGATIRE: management, finante, vanzari, legislatie
EXPERIENTA:
IN SPECIALITATE: minim 5 ani
PE POST: minim 3 ani
CUNOSTINTE NECESARE:
-
Cunostinte privind procesul de vanzare
-
Cunostinte privind tehnici de negociere
-
Cunostinte de management
-
Microsoft Office
-
Cunoasterea in profunzime a pietei locale
-
Cunoasterea generala a mediului de afaceri romanesc
-
Cunostinte minime de contabilitate primara
-
Cunoasterea legislatiei in domeniu
APTITUDINI SI DEPRINDERI NECESARE:
-
Aptitudine generala de invatare
-
Aptitudini de comunicare
-
Aptitudini de calcul
-
Aptitudinea de a lucra cu documente
-
Planificare si organizare a operatiilor si activitatilor
-
Abilitati de negociere
-
Acordare si transmitere de informatii
CERINTE PENTRU EXERCITARE:
-
Inteligenta de nivel superior
-
Spirit organizatoric
-
Echilibru emotional
-
Capacitate de a evalua si a lua decizii
-
Capacitate de a lucra cu oamenii
-
Rezistenta mare la stres
-
Usurinta, claritate si coerenta in exprimare
-
Punctualitate
CARACTERISTICI DE PERSONALITATE: gandire strategica, spontaneitate, spirit practic, informarea, ajutorarea si dezvoltarea altora, sociabilitate, tact, amabilitate, conducerea si controlul oamenilor, ambitie, incredere in sine, activism, energie, fluenta verbala.
Descarca Fisa post director general.doc