- » Info Financiar
- » Model fisa post
- » Fisa post director
Fisa post director
Data: 12 ianuarie 2012 Ora: 10:14Descarca Fisa post director.doc
FISA POSTULUI
NR…………………
DENUMIREA POSTULUI: DIRECTOR
Grad profesional al ocupantiei postului – director
Nivelul postului- conducere
DESCRIEREA POSTULUI :
1. Pregatirea profesionala impusa ocupantului postului :
- Studii …………………….
- Titular in invatamantul preuniversitar, cel putin gradul didactic II si o vechime la catedra de cel putin 5 ani.
- Calitati profesionale, manageriale si morale, reflectate prin calificativul « Bine » sau « Foarte bine » in ultimii 3 ani si fara sanctiuni disciplinare in anul scolar curent.
- Fara condamnari pentru savarsirea unei infractiuni sau lipsirea de dreptul de a ocupa un post didactic prin hotarare judecatoreasca definitiva de condamnare penala.
- La data sustinerii concursului cu varsta cu cel putin 4 ani mai mica dacat varsta maxima de pensionare pentru munca depusa si limita de varsta.
- Cunostinte operare P.C.
- O limba de circulatie internationala.
2. Experienta necesara executarii operatiunilor specifice postului
- Experienta in invatamant pentru specialitatea ceruta de post : minim 1 an
- Perioada necesara initierii in vederea executarii operatiunilor specifice postului : 90 de zile.
3. Dificultatea operatiunilor specifice postului
- Cunosterea invamantului preuniversitar sub toate aspectele
- Cunoasterea si aplicarea legilor, hotararilor de guvern, ordonantelor de urgenta ale Guvernului , metodologiilor, regulamentelor si celorlalte documente legislative si de management educational.
- Aprecierea ofertelor de recrutare angajare, formare manageriala si dezvoltare institutionala.
- Solutionarea contestatiilor si sesizarilor.
- Consultanta de specialitate.
- Informarea, monitorizarea informatiei si a actiunilor la nivelul unitatii de invatamant si la nivelul unitatilor de invatamant pe care le coordoneaza, in vederea asigurarii calitatii managementului educational .
- Organizarea, controlul- verificarea, evaluarea si luarea deciziilor.
4. Responsabilitatea implicata de post
- Responsabilitate privind organizarea, managementul, controlul-verificarea, comunicarea, autoritatea informala.
- Responsabilitatea privind corectitudinea si aplicabilitatea documentelor elaborate, corectitudinea aplicarii prevederilor documentelor normative.
- Responsabilitatea solutionarii starilor conflictuale sesizate direct sau exprimate prin reclamatii.
- Responsabilitate propunerilor decizionale.
5. Sfera de relatii ( comunicare/ relationare ) cu :
- Inspectoratul Scolar al Judetului Bistrita-Nasaud, unitatile conexe ale inspectoratului scolar, angajatii unitatii de invatamant, comunitatea locala, sindicatele, organizatiile guvernamentale, organizatiile non-guvernamentale, agenti economici etc.
ATRIBUTII PE DOMENII DE COMPETENTA
DOMENIUL DE COMPETENTA |
UNITATEA DE COMPETENTA |
ATRIBUTII |
Organizare |
Stabilirea strategiei de coordonare si directiile de dezvoltare ale unitatii de invatamant |
Stabileste obiectivele activitatii unitatii de invatamant |
Stabileste metodele si procedurile de coordonare a activitatilor unitatii de invatamant |
||
Stabileste metodele de monitorizare si evaluare a activitatii unitatii de invatamant |
||
Planificarea activitatilor din cadrul unitatii de invatamant |
Elaboreaza proiectul de dezvoltare institutionala a unitatii de invatamant |
|
Planifica activitatile tematice ale Consiliului de administratie |
||
Intocmeste lista de prioritati |
||
Verifica indeplinirea obiectivelor si a activitatilor planificate |
||
Asigurarea repartizarii resurselor financiare necesare desfasurarii activitatii unitatii de invatamant |
Stabileste necesarul de resurse financiare |
|
Analizeaza si decide asupra proiectului de buget |
||
Controleaza eficienta utilizarii resurselor acolate |
||
Organizarea activitatilor unitatii de invatamant |
Identifica obiectivele activitatii unitatii de invatamant |
|
Recruteaza, selecteaza si promoveaza personalul din cadrul unitatii de invatamant, in limita competentelor |
||
Repartizarea sarcinilor si responsabilitatilor angajatilor scolii |
||
Management |
Conducerea/ coordonarea activitatilor unitatii de invatamant |
Asigura functionarea consiliilor si comisiilor constituite la nivelul unitatii |
Coordoneaza activitatea scolara din teritoriu |
||
Monitorizeza indeplinirea sarcinilor |
||
Deleaga autoritatea |
||
Asigurarea climatului de munca eficient in scoala |
Sprijina initiativele si stimuleaza creativitatea colaboratorilor |
|
Promoveaza lucrul in echipa si a unui stil de lucru cooperant |
||
Monitorizeaza progresul si disfunctiile aparute in activitatea unitatii de invatamant |
||
Asigurarea resurselor umane necesare desfasurarii activitatii unitatii de invatamant |
Identifica necesarul de personal din unitatea de invatamant |
|
Asigura corectitudinea si transparenta procesului de selectie |
||
Acorda calificative, premii sau sanctiuni personalului din subordine |
||
Control- verificare |
Verificare activitatii personalului din subordine |
Verifica indeplinirea planificarii activitatilor de catre personalul din subordine |
Efectueaza asistente la ore |
||
Elaborarea materialelor de sinteza |
Colecteaza informatiile porivind indeplinirea proiectului de dezvoltare institutionala |
|
Analizeaza si sintetizeaza informatiile colectate |
||
Asigura redactarea materialelor de sinteza, pe baza analizei informatiei colectate |
||
Relatii- comunicare |
Mentinerea legaturilor unitatii de invatamant cu inspectoratul scolar |
Asigurarea fluxului informational |
Raporteaza semestrial/ anual sau ori de cate ori este solicitat |
||
Transmite propunerile si masurile de imbunatatire a activitatii educationale |
||
Reprezentarea unitatii de invatamant in relatii publice |
Dezvolta si mentine legaturile cu parteneri sociali si administratia locala |
|
Dezvolta si mentine legaturile cu organizatiile nonguvernamentale si institutiile de specialitate |
||
Promoveaza imaginea unitatii de invatamant |
||
Consilierea si facilitarea schimbului de informatii |
Consiliaza personalul si consulta angajatii din inspectoratul scolar si din unitatea de invatamant |
|
Faciliteaza schimbul de informatii |
||
Pregatire profesionala |
Perfectionarea activitatii proprii |
Identifica nevoia proprie de perfectionare |
Alege forma convenabila de perfectionare |
||
Participa la diverse forme de perfectionare |
||
Asigurarea dezvoltarii/ formarii profesionale a personalului din unitatea de invatamant si din unitatile pe care le coordoneaza |
Analizeaza necesitatile de de pregatire a personalului |
|
Stabileste modul de participare la forme de perfectionale/ formare |
||
Faciliteaza accesul la forma de pregatire optima |
||
Organizeza activitati proprii de perfectionare |
Luat la cunostinta de catre ocupantul postului:
Numele si prenumele:
Functia:
Semnatura:
Data :
Avizat de:
Numele si prenumele:
Functia de conducere din cadrul I.S.J. BN:
Semnatura:
Data intocmirii:
Descarca Fisa post director.doc