Fisa post director

Data: 12 ianuarie 2012   Ora: 10:14

Descarca Fisa post director.doc

FISA  POSTULUI

NR…………………

DENUMIREA POSTULUI: DIRECTOR 

Grad profesional al ocupantiei postului – director

Nivelul postului- conducere

DESCRIEREA POSTULUI :  

1.        Pregatirea profesionala impusa ocupantului postului :

  • Studii …………………….
  • Titular in invatamantul preuniversitar, cel putin gradul  didactic II si o vechime la catedra de cel putin 5 ani.
  • Calitati profesionale, manageriale si morale, reflectate prin calificativul « Bine »  sau « Foarte bine » in ultimii 3 ani si fara sanctiuni disciplinare in anul scolar curent.
  • Fara condamnari pentru savarsirea unei infractiuni sau lipsirea de dreptul de a ocupa un post didactic prin hotarare judecatoreasca definitiva de condamnare penala.
  • La data sustinerii concursului cu varsta cu cel putin 4 ani mai mica dacat varsta maxima de pensionare pentru munca depusa si limita de varsta.
  • Cunostinte operare P.C.
  • O limba de circulatie internationala.

2.        Experienta necesara executarii operatiunilor specifice postului

  • Experienta in invatamant pentru specialitatea ceruta de post : minim 1  an
  • Perioada necesara initierii in vederea executarii operatiunilor specifice postului : 90 de zile.

3.        Dificultatea operatiunilor specifice postului

  • Cunosterea invamantului preuniversitar sub toate aspectele
  • Cunoasterea si aplicarea legilor, hotararilor de guvern, ordonantelor de urgenta ale Guvernului , metodologiilor, regulamentelor si celorlalte documente legislative si de management educational.
  • Aprecierea ofertelor de recrutare angajare, formare manageriala si dezvoltare institutionala.
  • Solutionarea contestatiilor si sesizarilor.
  • Consultanta de specialitate.
  • Informarea, monitorizarea informatiei si a actiunilor la nivelul unitatii de invatamant si la nivelul unitatilor de invatamant pe care le coordoneaza, in vederea asigurarii calitatii managementului educational .
  • Organizarea, controlul- verificarea, evaluarea si luarea deciziilor.

4.        Responsabilitatea implicata de post

  • Responsabilitate privind organizarea, managementul, controlul-verificarea, comunicarea, autoritatea informala.
  • Responsabilitatea privind corectitudinea si aplicabilitatea documentelor elaborate, corectitudinea aplicarii prevederilor documentelor normative.
  • Responsabilitatea solutionarii starilor conflictuale sesizate direct sau exprimate prin reclamatii.
  • Responsabilitate propunerilor decizionale.

5.        Sfera de relatii ( comunicare/ relationare ) cu :

  • Inspectoratul Scolar al Judetului Bistrita-Nasaud, unitatile conexe ale inspectoratului scolar, angajatii unitatii de invatamant, comunitatea locala, sindicatele, organizatiile guvernamentale, organizatiile non-guvernamentale, agenti economici etc.

ATRIBUTII PE DOMENII DE COMPETENTA

DOMENIUL DE COMPETENTA

UNITATEA DE COMPETENTA

ATRIBUTII

Organizare

Stabilirea strategiei de coordonare si directiile de dezvoltare ale unitatii de invatamant

Stabileste obiectivele activitatii unitatii de invatamant

Stabileste metodele si procedurile de coordonare a activitatilor unitatii de invatamant

Stabileste metodele de monitorizare si evaluare a activitatii unitatii de invatamant

Planificarea activitatilor  din cadrul unitatii de invatamant

Elaboreaza proiectul de dezvoltare institutionala a unitatii de invatamant

Planifica activitatile tematice ale Consiliului de administratie

Intocmeste lista de prioritati

Verifica indeplinirea obiectivelor si a activitatilor planificate

Asigurarea repartizarii resurselor financiare necesare desfasurarii activitatii unitatii de invatamant

Stabileste necesarul de resurse financiare

Analizeaza si decide asupra proiectului de buget

Controleaza eficienta utilizarii resurselor acolate

Organizarea activitatilor unitatii de invatamant

Identifica obiectivele activitatii unitatii de invatamant

Recruteaza, selecteaza si promoveaza personalul din cadrul unitatii de invatamant, in limita competentelor

Repartizarea sarcinilor si responsabilitatilor angajatilor scolii

Management

Conducerea/ coordonarea activitatilor unitatii de invatamant

Asigura functionarea consiliilor si comisiilor constituite la nivelul unitatii

Coordoneaza activitatea scolara din teritoriu

Monitorizeza indeplinirea sarcinilor

Deleaga autoritatea

Asigurarea climatului de munca eficient in scoala

Sprijina initiativele si stimuleaza creativitatea colaboratorilor

Promoveaza lucrul in echipa si a unui stil de lucru cooperant

Monitorizeaza progresul si disfunctiile aparute in activitatea unitatii de invatamant

Asigurarea resurselor umane necesare desfasurarii activitatii unitatii de invatamant

Identifica necesarul de personal din unitatea de invatamant

Asigura corectitudinea si transparenta procesului de selectie

Acorda calificative, premii sau sanctiuni personalului din subordine

Control- verificare

Verificare activitatii personalului din subordine

Verifica indeplinirea planificarii activitatilor de catre personalul din subordine

Efectueaza asistente la ore

Elaborarea materialelor de sinteza

Colecteaza informatiile porivind indeplinirea proiectului de dezvoltare institutionala

Analizeaza si sintetizeaza informatiile colectate

Asigura redactarea materialelor de sinteza, pe baza analizei informatiei colectate                                                                  

Relatii- comunicare

Mentinerea legaturilor unitatii de invatamant cu inspectoratul scolar

Asigurarea fluxului informational

Raporteaza semestrial/ anual sau ori de cate ori este solicitat

Transmite propunerile si masurile de imbunatatire a activitatii educationale

Reprezentarea unitatii de invatamant in relatii publice

Dezvolta si mentine legaturile cu parteneri sociali si administratia locala

Dezvolta si mentine legaturile cu organizatiile nonguvernamentale si institutiile de specialitate

Promoveaza imaginea unitatii de invatamant

Consilierea si facilitarea schimbului de informatii

Consiliaza personalul si consulta angajatii din inspectoratul scolar si din unitatea de invatamant

Faciliteaza schimbul de informatii

Pregatire profesionala

Perfectionarea activitatii proprii

Identifica nevoia proprie de perfectionare

Alege forma convenabila de perfectionare

Participa la diverse forme de perfectionare

Asigurarea dezvoltarii/ formarii profesionale a personalului din unitatea de invatamant si din unitatile pe care le coordoneaza

Analizeaza necesitatile de de pregatire a personalului

Stabileste modul de participare la forme de perfectionale/ formare

Faciliteaza accesul la forma de pregatire optima

Organizeza activitati proprii de perfectionare

 

     Luat la cunostinta de catre ocupantul postului:

    Numele si prenumele:

    Functia:

    Semnatura:

    Data :

 

    Avizat de:

    Numele si prenumele:

    Functia de conducere din cadrul I.S.J. BN:

    Semnatura:

    Data intocmirii:

Descarca Fisa post director.doc

   
  • Credite


    Compara »
  • Depozite la Termen


    Compara »



    Stiri ultima ora