- » Info Financiar
- » Legea sanatatii
- » Titlul XIV Calitatea si informatiile in sistemul de sanatate
- » Cap 3 Agentia Nationala pentru Calitate si Informatie in Sanatate
Cap 3 Agentia Nationala pentru Calitate si Informatie in Sanatate
Data: 22 noiembrie 2011 Ora: 14:56Art. 157
(1) Agentia Nationala pentru Calitate si Informatie in Sanatate (ANCIS) este autoritate independenta, cu personalitate juridica.
(2) Agentia Nationala pentru Calitate si Informatie in Sanatate (ANCIS) este organizata ca fundatie de utilitate publica avand ca membru fondator Ministerul Sanatatii.
(3) Conducerea ANCIS este asigurata de catre Consiliul Director format din experti desemnati de catre Presedentie, MS, CNAS, Colegiul Medicilor din Romania si Ordinul Asistentilor Medicali Generalisti, Moaselor si Asistentilor Medicali din Romania.
(4) Acestia aleg prin vot un presedinte cu un mandat de 5 ani; Presedintele Consiliului Director are si rol de director general si este ordonator de credite pentru ANCIS.
Art. 158
(1) Agentia Nationala pentru Calitate si Informatie in Sanatate (ANCIS) include Centrul de Monitorizare si Evaluare a Serviciilor de Sanatate, Comisia de Acreditare a Spitalelor, Departamentul de Evaluare a Tehnologiilor din Sanatate, Centrul de Calcul si Statistica Saniatara si Scoala Nationala de Sanatate Publica si Management.
(2) ANCIS poate stabili grupuri de experti nationali sau internationali care sa lucreze pe timp limitat, pe proiecte specifice. Structura ANCIS va fi stabilita prin Ordin al MS.
Art. 159
Principalele obiecte de activitate ale ANCIS sunt:
a) sa se asigure, ca serviciile oferite in sistem au la baza standarde nationale si, dupa caz, internationale agreate atat la nivel clinic cat si la nivel managerial;
b) sa evalueze felul in care serviciile de sanatate sunt administrate si oferite pentru a asigura ca se obtin cele mai bune rezultate cu resursele existente;
c) sa sprijine implementarea strategiei nationale pentru asigurarea calitatii prin culegerea de informatii, realizarea de studii si activitati de formare a personalului din sistemul de sanatate.
Art. 160
ANCIS are urmatoarele responsabilitati majore:
a) Promovarea si implementarea de programe structurate de asigurare a calitatii;
b) Evaluarea si raportarea anuala asupra unor seturi de servicii;
c) Supravegherea acreditarii unitatilor medicale cu paturi;
d) Evaluarea tehnologiilor utilizate in cadrul sistemului de sanatate;
e) Dezvoltarea si implementarea sistemului informational in sanatate.
Art. 161
In vederea indeplinirii responsabilitatilor sale ANCIS are urmatoarele atributii principale:
a) dezvolta, disemineaza si monitorizeaza standardele agreate precum si ghiduri/modele de cea mai buna practica ca si baza pentru dezvoltarea protocoalelor locale de ingrijiri;
b) introduce si supervizeaza procesele de acreditare a furnizorilor de servicii de sanatate;
c) dezvolta programe de formare in sanatate publica si management, care sa asigure cresterea calitatii in sistemul de sanatate;
d) promoveaza programul de evaluare a impactului asupra sanatatii, in conformitate cu metodologia si recomandarile OMS si UE;
e) promoveaza si consiliaza asupra initiativelor nationale in domeniul sigurantei pacientului;
f) dezvolta programe de evaluare a serviciilor de sanatate, pe grupuri sau domenii de ingrijiri, pe tipuri de boli sau conditii, sau pe sectoare de ingrijire; evaluarile pot fi efectuate la nivel national, dar si regional si pot fi legate de dezvoltarea calitatii standardelor pentru diferitele servicii si acoperind orice aspect al performantei, inclusiv aspectele legate de managementul clinic;
g) elaboreaza si publica un raport national de evaluare a performantei in relatie cu fiecare domeniu de servicii examinat, in conformitate cu standardele nationale specificate, care detaliaza in mod clar daca standardele cerute au fost indeplinite, neindeplinite sa depasite si masura in care serviciile furnizate au condus la o imbunatatire reala a starii de sanatate pentru pacient;
h) incurajeaza si promoveaza dezvoltarea standardelor de calitate;
i) asigura activitatile necesare in cadrul procesului de evaluare a tehnologiilor din sanatate pentru a stabili daca ele sunt eficiente si daca utilizarealoreste justificata;
j) sprijina introducerea de tehnologii noi are aduc beneficii semnificative si dovedite in sanatate;
k) previne introducerea de tehnologii care nu pot atinge cerintele de analiza bazata pe dovezi;
l) monitorizeaza continuu eficienta tehnologiilor dupa introducerea acestora.
m) Supervizeaza dezvoltarea evaluarii tehnologiilor medicale si promoveaza uzul acesteia pentru decizii vitale de politica de sanatate, atat pe parcursul evaluarii initiale, cat si in faza de implementare, monitorizare si evaluare a rezultatelor.