Cum sa ai succes in afaceri in 2012
Data: 6 februarie 2012 Ora: 12:49Odata cu noul an, vin sperante si asteptari mari pentru o schimbare pozitiva in mediul de afaceri. Cu toate acestea, de obicei optimismul antreprenorilor ia sfarsit dupa primul trimestru, acestia fiind coplesiti de problemele si de sarcinile zilnice. Pentru a evita aceste neplaceri, ia in considerare o abordarea noua de business planning.
Prea multi antreprenori isi concentreaza atentia exclusiv asupra profiturilor, insa este important sa acorzi atentie activelor firmei. Pentru a dezvolta si a implementa un plan de afaceri care sa functioneze pentru firma ta in acest an, acorda o importanta sporita bazei de clienti, angajatilor noi si viitoarelor parteneriate. Profitul este un obiectiv major, insa majorarea bazei de clienti poate insemna o crestere semnificativa a companiei in viitor.
Concentrarea pe rezultate este cu siguranta importanta, dar planificarea si executia sunt cele care vor creste baza de clienti si implicit compania.
Planul de afaceri te va ajuta sa iti dezvolti afacerea si sa atragi investitori. Urmatoarele elemente sunt puncte-cheie pentru conceperea unui business plan eficient:
Misiunea companiei
Majoritatea firmelor fie nu au stabilit misiunea lor in afaceri, fie aceasta este prea generala. Gandeste-te la ceea ce incerci sa obtii si include aceasta viziune in cadrul misiunii firmei.
O analiza SWOT cuprinzatoare este esentiala pentru a evalua oportunitatile de pe piata si pentru a genera idei noi.
Strategii de marketing
In general, majoritatea antreprenorilor utilizeaza un singur canal de marketing pentru introducerea pe piata a produselor. Utilizeaza strategii diferite: direct mail, pay per click, anunturi tiparite etc. Poti utiliza cate un canal publicitar diferit in fiecare luna, iar la sfarsitul anului vei dobandi un activ valoros pentru afacere: cunoasterea tacticilor de marketing care dau rezultate.
Obiectivele companiei
Stabileste obiective pe termen de cinci ani. Ce nivel al veniturilor vei inregistra la acea data? Traseaza traiectoria pe care doresti sa o urmeze firma si transforma obiectivele in strategii de urmat in cadrul unui plan anual.
Obiectivele activelor companiei
Formuleaza previziuni asupra numarului de clienti, angajati, echipamente noi, traininguri si alte cheltuieli, cum ar fi renovare sau extinderea spatiului de birouri.
Indicatori cheie pentru performanta
Unii antreprenori nu tin evidenta unor lucruri precum: numarul de vizitatori ai siteului, numarul clientilor din magazin, procentul de vanzari din magazin versus cele online etc. Pastrarea unei evidente este esentiala, pentru a analiza problemele care ar putea sa apara.
Publicul tinta
Defineste cat mai detaliat tipul de client vizat, pentru a maximiza eforturile de marketing. Descopera ce este important pentru acesta, motivatiile si problemele principale cu care se confrunta. De asemenea, include date demografice precum sex, varsta, locatie. Odata ce ai stabilit caracteristicile publicului tinta, ai posibilitatea de a alege rational ziarele, revistele, posturile si emisiunile radio, blogurile si alte medii de transmitere a informatiilor catre consumatorii vizati.
Analiza competitiva
Studiaza competitia si elaboreaza planuri pentru situatii de urgenta.
Stabileste-ti propria echipa
Nu incerca sa faci totul pe cont propriu!