3 strategii de adoptat de la Apple
Data: 3 mai 2012 Ora: 10:19Nu e de mirare faptul ca Apple a intrat in anul 2012 cu profituri in crestere. Noul iPad este considerat ca avand cea mai de succes lansare dintre toate produsele Apple. Ce a contribuit la succesul lansarilor produselor Apple si ce poti invata de la corporatie pentru ca afacerea ta sa aiba de castigat? Iata trei lectii important:
1. Alege segmentele de clienti carora te adresezi si stabileste preturile in conformitate cu caracteristicile acestora
Dupa lansarea de noi produse, Apple realizeaza schimbari subtile in portofoliul sau de produse. Cand a fost lansata ultima versiune a iPhone, Apple a redus pretul la versiunea 3G. La lansarea iPad 3, pretul iPad 2 a scazut de asemenea. In ambele cazuri, Apple a stabilit o piata pentru segmente de clienti suplimentare.
2. Pastreaza o orientare catre viitor
Succesul si cresterea genereaza asteptari. Pe masura ce Apple continua sa lanseze produse inovatoare, asteptarile cresc. Apple inoveaza in permanenta, fapt care i-a permis sa fie cu un pas inaintea competitorilor.
3. Asculta-ti clientii
Odata cu aparitia siteurilor de socializare, clientii au la indemana o varientate de cai disponibile pentru a-si exprima opiniile cu privire la o companie sau la un anumit produs. Chiar daca firma ta nu reprezinta un subiect de interes pentru bloggeri, exista mai multe cai de moda veche pentru a asculta ce spun clientii tai.