10 trucuri pentru realizarea unui plan de afaceri

10 trucuri pentru realizarea unui plan de afaceri Data: 20 iulie 2011   Ora: 15:05

Cele mai comune capcane in planificarea unei afaceri si moduri in care le-ati putea evita:

1. Creati o viziune. Este tentant sa incepeti direct cu detaliile afacerii dumneavoastra: evaluarea produselor, studierea segmentelor de piata si dimensionarea concurentei. Este posibil sa fiti atat de prins in planificarea afacerii incat sa uitati scopul planificarii.

Inainte de a va pierde in detalii, schitati o viziune clara si un set coerent de valori pentru compania dumneavoastra. Dezvoltati un argument al misiunii si utilizati-l pentru a defini prioritatile si obiectivele pe termen scurt. Din momentul in care veti avea o harta clara de parcurs pentru afacerea dumneavoastra, puteti sa va planificati afacerea cu mai multa incredere.

2. Bugetul nu este acelasi lucru cu planul. Nu puteti crea un plan de afaceri solid fara un buget si o previziune financiara. Bugetul ar trebui sa fie stabilit in functie de celelalte elemente din planul dumneavoastra. Daca nu aveti o imagine clara a industriei pe care doriti sa o creati (clientii, concurentii si conditiile de piata) inainte de a va dezvolta bugetul, cifrele nu vor reflecta realitatea.

3. Nu ignorati clientii. Acest lucru poate parea evident, dar multi antreprenori presupun ca stiu exact de ce au nevoie clientii lor, fara a-i intreba pe acestia. Acordati timp pentru studierea clientilor si creati planul de afaceri in functie de nevoile si dorintele lor.

4. Nu subevaluati concurenta. Concurentii dumneavoastra pot fi o sursa mare de informatii despre ceea ce functioneaza si ce nu pe piata.

5. Fiti pregatiti sa va asumati riscul. Crearea unui plan de afaceri nu se bazeaza pe evitarea riscurilor, ci pe intelegerea si gestionarea acestora. Acesta este motivul pentru care un plan de afaceri bun anticipeaza posibilele provocari si include o varietate de scenarii pentru a face fata acestor provocari. Exista o diferenta intre un risc calculat si o nepasare, iar planul va poate ajuta sa faceti diferenta.

6. Obtineti a doua (a treia) opinie. Majoritatea antreprenorilor experimentati pot avea un alt punct de vedere. Chiar daca sunteti singura persoana implicata in afacere puteti gasi pe cineva care sa studieze planul in mod obiectiv si sa sublinieze punctele slabe pe care este posibil ca dumneavoastra sa le fi ratat.

7. Asteptati-va la lucruri neprevazute. Fiecare plan de afacere are nevoie de portite pentru a permite schimbari neasteptate. Acest lucru implica crearea bugetelor si planurilor de marketing cu unele flexibilitati, dar adaptarea la schimbare impune acceptarea faptului ca este posibil sa aveti de modificat sau chiar abandonat practicile de afaceri care au avut randament in trecut.

8. Nu uitati ceea ce va face unic. Un plan de afaceri partial copiat v-ar putea ajuta sa incepeti, dar nu va ajuta sa reusiti. In timp ce studiati concurentii, nu va modelati afacerea dupa acestia, sunteti in afaceri pentru a invinge concurenta. Aflati punctele forte ale competitorilor, dar invatati si care sunt slabiciunile lor, utilizandu-le pentru imbunatatirea propriului plan de afaceri.

9. Care este ideea? Construirea unei afaceri implica munca grea si lupta. Ar trebui, insa, sa includa si un set clar de recompense, atat pentru dumneavoastra, cat si pentru angajatii dvs. Cand va stabiliti scopurile afacerii, includeti in plan si motivari concrete care merg dincolo de satisfactia unui lucru bine realizat.

10. Nu sariti peste plan! Cea mai mare greseala a tuturor este lipsa crearii unui plan de afaceri. Planificarea este o munca grea si nu exista garantia ca afacerea dumneavoastra va avea succes, dar un plan bun este cel mai bun mod de a transforma viziunea intr-o afacere realista si coerenta.

Vezi si Modalitati de finantare a unui IMM

Vezi si Planuri de afaceri

 
 
Abonare newsletter
0 comentarii
- Adauga


   

Comentarii


0
 

  • Credite


    Compara »
  • Depozite la Termen


    Compara »


 

afaceri, plan, dumneavoastraplanul, afacerea, lucrubugetul, clientii, claraafacere, posibil, afaceriipiata, ajuta, concurentiicreati, puteti, planificarea