Top 10 agenti de vanzari din toate timpurile
Data: 10 noiembrie 2011 Ora: 15:31John H. Patterson
Fondator si CEO al National Cash Register Co, John a fost cunoscut ca avand o manie pentru control. Patterson a fost printre primii antreprenori care au organizat programe de training in vanzari.
David Ogilvy
Legendarul director in publicitate care a creat campanii remarcabile pentru Hathaway, Dove, Schweppes si Rolls-Royce si-a inceput cariera in vanzari, comercializand masini de gatit din usa in usa. El a fost atat de priceput, incat compania pentru care lucra i-a cerut sa scrie un manual de instructiuni pentru forta de vanzari a firmei. Manualul a devenit o lucrare clasica de referinta pentru reprezentatii de vanzari ai firmei. Printre sfaturile regasite in acel manual este: „Cea mai mare greseala pe care un agent de vanzari o poate face este sa plictiseasca clientul. Cu cat vorbesti mai mult cu clientul despre ceea ce il intereseaza, cu atat vei ajunge sa cunosti mai bine clientul si ii vei castiga increderea”.
Mary Kay Ash
Un agent de vanzari de succes din Dallas, Mary a demisionat in 1963 din compania la care lucra deoarece un barbat pe care il instruise a fost promovat pe o pozitie superioara ei, castigand dublu fata de ea. A inceput sa scrie o carte, care a devenit in schimb un plan de afaceri pentru o companie de cosmetice, care se bazeaza pe vanzarea directa a produselor de infrumusetare de catre femei prietenelor si cunoscutilor lor. De asemenea, Mary este pioniera utilizarii stimulentelor in vanzari, iar logoul companiei – un automobil Cadillac roz – a devenit un simbol al femeilor care se autosustin financiar.
Dale Carnegie
Fiul unui fermier din Missouri, Carnegie si-a inceput cariera vanzand produse si cursuri prin corespondenta fermierilor. Ajuns in New York, acesta a inceput sa ofere cursuri de public speaking, frecventate de agenti de vanzari debutanti. Cartea sa, ‘Secretele succesului. Cum sa va faceti prieteni si sa deveniti influent’ instruieste publicul sa devina mai eficient in comunicare.
Joe Girard
Nascut in Detroit, Girard a dobandit renumele de cel mai mare vanzator de masini din epoca post-razboi. Cand era doar un copil, el vindea abonamente pentru ziare din usa in usa. Pe o perioada de 15 ani, Girard a vandut peste 13,000 de autoturisme Chevrolet la un dealer local; intr-un timp, acesta vindea 18 masini intr-o singura zi de lucru.
Erica Feidner
In ciuda faptului ca ciclul de vanzari este lung si volumul de achizitii repetate este redus, aceasta vanzatoare legendara de pianuri a reusit sa vanda in valoare totala de 40 milioane $. Erica a fost descrisa ca fiind o forta a naturii. Dupa ce o cunosc, clientii ei dezvolta ambitii muzicale pe care nu credeau ca le poseda, inclusiv dorinta de a detine un anumit model de pian fara de care nu mai pot trai.
Ron Popeil
Fondatorul Ronco, Ron este pionierul vanzarilor de electrocasnice cu ajutorul reclamelor. Exuberanta lui a creat o piata pentru numeroase produse: “Daca concep un produs, pot sa-l vand mai bine decat orice om de pe planeta. Am incredere si pasiune. Oamenii vad asta si stiu ca este real”.
Larry Ellison
Regele vanzarilor agresive de tehnologie pentru mediul de afaceri, Ellison pare a fi o persoana care prefera sa fie mai degraba temuta decat iubita. Compania de baze de date pe care a infiintat-o a fost criticata vreme indelungata ca ofera discounturi uriase pentru a castiga noi clienti. Ellison a creat o cultura prin care clientii noi se castiga cu orice pret, indiferent de mijloace. Acesta este renumit pentru obiceiul de a suna agenti de vanzari tarziu in noapte sau in weekend, pentru a le cere informatii punctuale referitoare la oportunitatile de afaceri ratate sau la conturi blocate.
Zig Ziglar
Unul dintre oratorii lideri in speech-uri de motivare, Ziglar a contribuit la formarea vocabularului modern in vanzari. In particular, acesta incurajeaza agentii de vanzari sa adopte un stil de viata in care invatatul si trainingurile sa se desfasoare in permanenta. De asemenea, Ziglar considera ca mentinerea unui nivel ridicat de motivare asigura vizualizarea constanta a succesului.
Napoleon Barragan
Fondatorul saltelei 1-800 a fost un geniu in utilizarea tehnologiei pentru a deschide noi canale de vanzari pentru Simmons si Sealys. Acesta a estimat in mod corect faptul ca consumatorii ar fi incantati de ideea livrarii saltelelor de catre magazin la casele lor. La scurt timp dupa aparitia comertului pe internet, Napoleon a inregsitrat domeniul mattress.com si a inregistrat vanzari semnificative online, intr-o perioada cand putini comercianti cu amanuntul se gandeau sa vanda pe internet.