Principalele tipuri de marketing direct
Data: 20 septembrie 2011 Ora: 15:48Marketingul direct este o tehnica de promovare, prin care o organizatie se adreseaza fiecarui client potential in parte, pe subiecte foarte specifice, in vederea indeplinirii unor obiective bine delimitate. Se urmareste convingerea clientilor sa achizitioneze produsele organizatiei prin prezentarea lor si a beneficiilor pe care le aduc consumatorilor. Firma apeleaza la expedierea de scrisori prin posta, la telefonarea directa a clientilor, sau la emiterea de mesaje la radio, la televiziune, sau pe Internet.
Campaniile de marketing direct se adreseaza doar unor clienti potentiali atent selectati, unor persoane ce indeplinesc anumite cerinte care le recomanda ca si cumparatori pentru produsul sau serviciul respectiv.
O prima forma a marketingului direct este cea de Direct mail, ce consta in trimiterea de scrisori, expediere de cataloage, brosuri, CD-uri, cu scopul principal de a vinde, si secundar de a informa cu privire la companie si la oferta sa.
Telemarketingul reprezinta o alta forma a marketingului direct, ce presupune contactarea publicului tinta prin intermediul telefonului pentru a-i convinge sa adopte un anumit comportament, sa achizitioneze o anumita oferta.
Difuzarea prin televiziune a unor reclame cu raspuns direct, de multe ori in cadrul unor teleshoppinguri, poarta numele de vanzari telematice. In cazul vanzarii telematice, indemnul este acela de a telefona in cel mai scurt timp pentru a achizitiona produsul.
E-mail marketingul este o alta forma a marketingului direct, si presupune transmiterea unui email care de cele mai multe ori cuprinde prezentarea unei oferte sau a unui produs comercializat de o companie, in vederea vanzarii. Costurile sunt foarte scazute si comunicarea este instantanee.