Nu-ti mai pierde timpul cu social media!

Nu-ti mai pierde timpul cu social media! Data: 7 noiembrie 2011   Ora: 15:05

Daca esti unul dintre antreprenorii unei afaceri de dimensiuni mici, inseamna ca stii ce inseamna sa lucrezi pana la limita impreuna cu echipa ta si asta in cazul in care ai una. De dimineata pana seara te ocupi de clienti, de livrarea produselor, de gestionarea banilor si de rezolvarea oricaror probleme care se ivesc pe parcurs.

Asadar, ultimul lucru de care mai ai nevoie este pierderea de vreme, incercand, de exemplu, sa-ti promovezi afacerea pe site-urile de socializare.

Si asta pentru ca majoritatea paginilor de Facebook care apartin IMM-urilor sunt jalnice. Contin cateva poze, cateva postari vechi de luni de zile si o mana de prieteni care s-au aratat interesati atunci cand s-a lansat pagina. Pe Twitter, se posteaza de cateva ori pe luna, insa informatiile nu sunt prea relevante.

Desi site-urile de socializare sunt ispititoare atunci cand vine vorba de promovarea afacerii, nu inseamna ca sunt un fel de Paginii Aurii, unde vii, publici un anunt si gata...

Cu ajutorul site-urilor de socializare, poti obtine intr-adevar rezultate spectaculaose, insa ai nevoie de un plan. Trebuie sa mentii un dialog constant cu utilizatorii, nu sa postezi cateva informatii despre afacerea ta, pe care ceilalti utilizatori sa le ignore…pentru ca iti pierzi timpul. Garantat!

Dar daca esti hotarat sa obtii beneficii de pe urma acestor site-uri, iata 5 pasi care te vor invata cum sa faci sa nu pierzi timpul.

1. Alege canalele potrivite!

Stii pre bine ca locatia inseamna totul in business, asadar, asigura-te ca esti in locul potrivit. Ce site-uri de socializare folosesc clientii tai? Cum le folosesc? Unde cauta informatii despre produsele tale? Tu ai nevoie sa fii acolo unde sunt ei si unde vorbesc despre tine.

De exemplu, daca detii un restaurant, poate ar trebui sa acorzi mai multa atentie site-ului Yelp, iar daca vinzi articole sportive, ar fi bine sa fii prezent pe runkeeper.com. In schimb, daca oferi servicii de infrumusetare, trebuie sa stii totul despre cum functioneaza Groupon.

2. Scrie pentru clienti, nu pentru tine!

Nu poti avea un dialog constructiv cu clientii tai, daca nu stii despre ce doresc sa vorbeasca. Asadar, gandeste-te la intrebarile pe care le primesti in fiecare zi de la clientii tai; vezi despre ce vorbesc oamenii in sectiunile de comment, pe bloguri si pe forumuri; raspunde intrebarilor clientilor activi si cere feedback. Toate aceste informatii te vor ajuta sa iti creezi o imagine despre lucrurile pe care ii intereseaza. Marketingul in social media este despre ceilalti, nu despre tine…

3. Ofera azi ca sa primesti maine!

Oamenii vor fi intotdeauna incantati de chilipiruri, iar entuziasmul ii va determina sa impartaseasca si celorlalti experienta. De aceea, accesul catre promotii este unul din principalele motive pentru care oamenii aleg sa urmareasca profilurile brandurilor in social media.

Asadar, ofera-le ceva in exclusivitate, fa-i sa se simta speciali si incurajeaza-i sa le transmita prietenilor mai departe. Oamenii vor incepe sa vorbeasca despre tine, iar vizibilitatea ta va creste pe nesimtite si cu bani mai putini decat ar costa comisioanele pe Groupon sau alte site-uri de acest gen.

4. Plictisitor inseamna spam!

Ai mai auzit si pana acum, insa cu siguranta merita repetat. Social media inseamna conversatie, iar conversatiile sunt plictisitoare atunci cand repeti la nesfarsit aceleasi lucruri. Asadar, adauga varietate postarilor tale, cere feedback, pune intrebari, fii amuzant! Invita utilizatorii sa posteze poze cu ei si cu familiile lor, folosind produsele tale si publica povestile celor mai loiali clienti ai tai.

5. Social media cere timp!

Activitatea pe site-urile de socializare trebuie sa devina o rutina zilnica. Daca nu ai timp sa te ocupi de asta, desemneaza atunci pe cineva care sa inteleaga in totalitate businessul tau, are autoritatea de a rezolva problemele clientilor si poate comunica intr-un mod profesional.

 
 
Abonare newsletter
0 comentarii
- Adauga


   

Comentarii


0
 

  • Credite


    Compara »
  • Depozite la Termen


    Compara »


 

inseamna, sunt, asadarsocializare, cateva, mediasocial, tine, oameniistii, nevoie, talesite-urile, informatii, cereclienti, site-uri, clientii