Mituri despre publicitate
Data: 10 august 2011 Ora: 16:55Publicitatea este o resursa folosita foarte des, in moduri din ce in ce mai ingenioase in zilele noastre. Iata cateva lucruri pe care publicitatea nu le poate realiza de una singura:
Mitul 1: Daca un produs nu este foarte cautat, apeleaza la reclama.
Dezvoltarea celei mai inteligente, amuzante si scumpe campanii de publicitate nu-i va convinge pe consumatori sa achizitioneze un produs pe care nu-l doresc sau de care nu au nevoie. Reclama poate face produsul mai cunoscut iar pe consumatori mai curiosi, insa daca produsul nu este pe placul lor sau nu le este util, publicitatea nu te va ajuta sa cresti vanzarile.
In acest caz, o astfel de campanie poate avea chiar efecte nedorite: atrage atentia asupra faptului ca vinzi un produs nedorit.
Concentreaza-ti bugetul pe cele mai bune produse, care atrag cei mai multi clienti.
Mitul 2: Publicitatea poate aduce vanzari.
Multi sunt de parere ca publicitatea este acelasi lucru cu marketingul sau vanzarile.
Marketingul cuprinde toate activitatile necesare modificarii produsului, de la creare pana la vanzare, de la cercetare pana la ambalare. Marketingul se ocupa de factorii ce tin de Produs, Pret, Promovare si Plasare – cunoscuti drept ‘cei 4 P’.
Publicitatea este una din modalitatile pe care le poti folosi pentru a face produsul cunoscut publicului. Poti utiliza reclama pentru a comunica ce este produsul tau si la ce foloseste acesta, de unde poate fi achizitionat si, de asemenea, pentru a-l diferentia de alte produse similare si a-i crea o imagine proprie.
La cresterea vanzarilor contribuie, defapt, strategia de marketing care poate include si publicitate. O campanie de publicitate bine structurata poate creste interesul pentru produs si chiar il poate pozitiona pe piata.
Advertisingul, in sine, nu poate crea vanzari. Consumatorii nu vor cumpara un produs pe care l-au vazut promovat decat daca:
- isi permit sa plateasca pretul produsului;
- stiu de unde il pot achizitiona;
- raspunde atat nevoilor cat si preferintelor consumatorilor.
Mitul 3: Publicitatea poate fi folosita pentru a manipula publicul sa achizitioneze un produs.
Daca acest mit ar fi adevarat, atunci nu s-ar explica de ce peste jumatate din produsele noi esueaza si sunt retrase de pe piata.
Oamenii au nevoie de anumite produse si servicii, dar au de asemenea si libertatea de a alege produsul care sa le satisfaca acele nevoi. Consumatorii vor lua decizia de a cumpara un produs in functie de cat de mult considera ca se potriveste nevoilor lor si cat de dispusi sunt sa-l cumpere.