Invata de la celebritati cum sa vinzi masiv
Data: 11 noiembrie 2011 Ora: 12:26Oprah Winfrey stie ce vor oamenii si le ofera extra
Prezentatoarea de televiziune, producatoarea si filantroapa Oprah Winfrey, a reusit sa-si construiasca unul dintre cele mai puternice branduri din lume. Cum a reusit? Oprah stie foarte bine ce isi doreste audienta si le ofera extra. Emisiunea ei s-a lansat modest, insa pe masura ce a castigat popularitate, Oprah si-a rasfatat incontinuu fanii, iar la ultima editie a show-ului, le-a oferit tuturor celor din platou cate un Volkswagen Beetle.
Jay-Z – Tu esti brandul, tu esti produsul
In hit-ul "Diamonds are forever", Jay-Z rosteste versurile "I'm not a businessman /I'm a business, man". Ca rapper si CEO al casei de productie Def Jam Records, ca fondator al liniei vestimentare Rocawear, ca proprietar de bar sportiv si investitor, brandurile lui Jay-Z reprezinta toate antreprenorul insusi. Asadar, pe masura ce afacerea se dezvolta, priveste-ti brandurile din aceeasi perspectiva si te vei bucura de consistenta unui brand puternic, unitar.
Paul Newman - Apelul la etica clientilor, prin caritate
Actorul american Paul Newman si scriitorul AE Hotchner si-au deschis propria afacere in 1980, mai mult din joaca. S-au intalnit la o bere si pentru ca li s-a facut foame si-au preparat o salata si un sos pentru ea, pe care l-au amestecat cu vasla lui Newman. Dupa 30 de ani, Newman’s Own, compania de produse alimentare, a donat peste 300 milioane de dolari unor actiuni de caritate, iar aceasta strategie de marketing a creat un nou tip de consumerism. In momentul in care donezi o parte din profit, exista un public care va observa, va aprecia si va prefera produsele tale.
Gwen Stefani – Nu e nimic in neregula sa te promovezi cu nerusinare
Cantareata Gwen Stefani a lansat L.A.M.B., propria linie vestimentara, acum 8 ani, iar acum include, pe langa articole de imbracaminte, incaltaminte, accesorii, genti, ceasuri si parfumuri. Cheia succesului acestui brand a fost promovarea agresiva pe care a facut-o artista. Poarta frecvent piese vestimentare din propria colectie, mai ales in cadrul evenimentelor publice si se adreseaza clientelor L.A.M.B. in cantecele sale. Asadar, nu te sfii sa-ti promovezi cu orice ocazie produsele si vorbesti despre atuurile lor, pentru ca tu iti cunosti cel mai bine produsele si esti cel mai motivat angajat…
Justin Bieber isi cunoaste audienta
Cu castiguri de 53 milioane de dolari numai in 2010, artistul Justin Bieber este unul dintre cei mai bogati adolescenti din showbiz. Cum a strans toti acesti bani? A lansat produse pentru sexul frumos. Noul lui parfum Someday colectia de oja One Less Lonely Girl se adreseaza pre-adolescentelor care au cumparat peste un milion de produse in doar 2 luni. Asadar, afla care sunt cei mai mari fani ai produselor tale si tine intotdeauna cont de profilul lor, atunci cand iti calculezi urmatorul pas in business.
Conan O’Brien s-a promovat creativ, nu cantitativ
Dupa ce talk-showul lui Conan O’Brien de pe postul de televiziune NBC a fost mutat la o ora mai tarzie, Conan a creat site-ul teamcoco.com si a castigat suportul publicului pentru promovare, printr-o serie de actiuni creative: de exemplu, a lansat un balon urias in forma de portocala care a zburat in toata tara. Acum, nu este nevoie totusi sa cumperi un balon ca sa iti promoveszi produsele, insa este o idee rea sa iti gandesti campaniile de promovare dincolo de conventional. Asadar, nu te feri de promotiile online sau de viral marketing.
Suzanne Somers – Crede in produsele tale si zambeste la critici
Suzzanne Somers a fost foarte criticata atunci cand si-a lansat propriile produse pentru slabit: carti, pastile, suplimente alimentare si hormoni, considerate periculoase de unii specialisti. Insa nu a dat niciodata inapoi si a continuat sa isi sustina cu tarie produsele. Mai mult, invitata la Oprah Show, ea si-a prezentat rutina zilnica ce includea 60 de pastile si injectii cu hormoni. In ciuda controverselor, a reusit in cele din urma sa castige milioane de dolari din aceasta afacere, iar cartile ei s-au transformat in bestseller-uri. Acest lucru nu inseamna ca trebuie sa promovezi produse care pot fi periculoase, insa este atat de important sa crezi in ceea ce vinzi.