Firmele trebuie sa-si protejeze marcile. Afla de ce
Data: 20 martie 2012 Ora: 14:39Desi majoritatea firmelor realizeaza importanta utilizarii marcilor pentru a-si diferentia produsele de cele ale concurentei, nu toate inteleg importanta protejarii lor prin inregistrare.
Inregistrarea, in conformitate cu legea marcilor, ofera companiei dumneavoastra drepturi exclusive pentru a-i impiedica pe altii sa comercializeze produse similare sau identice sub aceeasi marca sau sub o marca similara de natura sa creeze confuzie pentru public.
Fara inregistrare, investitiile dumneavoastra in comercializarea unui produs se pot risipi deoarece companiile rivale pot utiliza aceeasi marca sau o marca similara pana la confuzie pentru produse similare sau identice.
In situatia in care concurenta adopta o marca similara sau identica, atunci clientii pot fi indusi in eroare astfel incat sa cumpere produsul firmei concurente, crezand ca este produsul companiei dumneavoastra.
Aceasta nu numai ca va duce la scaderea profiturilor companiei dumneavoastra si va crea confuzie printre clienti, dar poate aduce prejudicii reputatiei si imaginii companiei, mai ales daca produsul concurentei este de o calitate inferioara.
Data fiind valoarea marcilor si importanta pe care o marca o poate avea in determinarea succesului de piata al unui produs, este necesar sa va asigurati ca marca este inregistrata pe pietele relevante.
O firma isi poate inregistra marca la Oficiul de Stat pentru Inventii si Marci (OSIM).
Citeste si Cum iti inregistrezi marca?