Cum alegi numele unui brand
Data: 9 noiembrie 2011 Ora: 15:10In timp ce un nume adecvat ajuta considerabil la succesul unui brand, un nume neoriginal sau fad transmite lipsa de entuziasm si poate afecta vanzarile. In orice caz, nu este niciodata prea tarziu sa schimbi numele companiei tale, in cazul in care nu o avantajeaza.
Chiar si unele dintre cele mai de succes companii din lume si-au schimbat numele in momentul in care le-a venit o idee mai buna: Xerox s-a numit initial The Halloid Company, Nissan este fostul Datsun, iar LG a rezultat din prescurtarea Lucky and Goldstar Co.
Un nume inspirat poate avea un efect imediat sau se poate consolida in timp. Nu exista o reteta magica pentru gasirea numelui de succes, insa exista cateva caracteristici comune pe care le au toate numele companiilor de succes.
Este lipicios!
Numele de succes au un anume lipici. Tocmai din aceasta cauza, dupa un sedinta de brainstorming, participantii iau o anumita pauza (cel putin o saptamana), dupa care revin pentru a vedea care sunt variantele care au fost retinute, fara a consulta vreo lista. Daca numele a ramas in mintea lor, inseamna ca va fi retinut usor si de clienti.
Scurt si dulce!
Ce au in comun Nike, Apple, Facebook, Dreamworks, Pixar si eBay, in afara de faptul ca sunt companii de succes? Numele lor sunt compuse din cel mult doua silabe. Concizia ajuta la o mai buna memorare si de aceea companiile cauta nume scurte si puternice. Cu toate acestea, nu e atat de simplu. Numele puternice sau formate dintr-o fraza pot fi haioase, dar pot aduce si dezavantaje. Companii cu nume ca "It’s a Mad, Mad, Mad Computer World" pot fi greu de retinut, iar clientii nu vor dori sa le repete in fata prietenilor.
Sunt functionale!
Numele ar trebui sa exprime principala caracteristica a produselor/serviciilor pe care compania le ofera. De exemplu, in 1998, Marc Andreessen, co-fondatorul Nescape a creat Mosaic, un nou software gratuit. Ii placea numele, insa il nemultumeau problemele de securitate, asa ca a decis sa rescrie tot programul pentru a crea o adevarata godzilla, care sa transforme world wide webul. Asadar, in 2002, Andreessen a lansat Mosaic Godzilla, adica Mozilla. Firefox Mozilla a reinventat internetul si este in prezent unul dintre cele mai utilizate browsere din lume.
Spune o poveste!
Unele nume celebre au picat pur si simplu din cer, in urma unei inspiratii de moment. De exemplu, in 1904, de Ziua Recunostintei, la Holt Tractor Co se faceau poze pentru un prototip de tractor cu abur. Era un vehicul revolutionar, ale carui roti erau prevazute cu senile, pentru a nu se adanci in aratura proaspata. Dupa ce a facut pozele, fotograful a exclamat: Parca ar fi o omida! (in engleza: caterpillar), iar fondatorul companiei a decis ca acesta sa ramana numele vehiculelor lui.
Inventeaza o noua limba!
A inventa o lume noua ar trebui sa fie prima optiune si nu ultima, atunci cand cautam un nume. Fondatorul Google nu a gasit numele companiei lui intr-o carte, ci l-a inventat. Asadar, combina doua cuvinte, scrie gresit, fii original! Consumatorii apreciaza independenta si creativitatea.