Cele 7 reguli pentru succes ale lui Steve Jobs

Cele 7 reguli pentru succes ale lui Steve Jobs Data: 23 ianuarie 2012   Ora: 12:17

Impactul lui Steve Jobs – fondatorul Apple, asupra vietilor noastre nu este supraestimat. Inovatiile sale au atins aproape fiecare aspect – calculatoare, filme, muzica si telefonie mobila. Cea mai mare ‘mostenire’ pe care Jobs a lasat-o antreprenorilor este setul de principii care a condus la succesul sau.

Iata normele si valorile care au stat la baza succesului fondatorului Apple:

1. Fa ceea ce iti place. Jobs a afirmat ‘Oamenii care au o pasiune pot schimba lumea in bine. Pasiunea este totul.’

2. Jobs a crezut in puterea viziunii. La un moment dat, el l-a intrebat pe presedintele Pepsi, John Sculley: ‘Vrei sa-ti petreci toata viata vanzand apa cu zahar, sau doresti sa schimbi lumea?‘. Nu pierde din vedere o viziune mare.

3. Creeaza conexiuni. Persoanele ce au o experienta vasta de viata vad adesea lucruri pe care altii nu le observa. In timpul facultatii, Jobs a urmat cursuri de caligrafie, care nu au avut nici o utilizare practica in viata lui – pana in momentul in care a construit Macintosh. El a calatorit in India si in Asia si a studiat design si grafica. ‘Nu trai intr-o bula de aer, pune in practica idei din diferite domenii’.

4. Spune ‘nu’. Steve Jobs a fost mandru atat de lucrurile pe care Apple nu le-a facut, cat si de lucrurile pe care Apple le-a realizat. Atunci cand a revenit la conducerea companiei in 1997, acesta a redus numarul de produse din oferta Apple, de la 350 la 10 produse, in doi ani.

5. Creeaza experiente diferite. Steve Jobs a cautat sa inoveze in experienta de customer service. Atunci cand i-a venit ideea conceptului Apple Stores, el a fost convins ca magazinele Apple vor fi diferite, deoarece vor imbogati vietile cumparatorilor. Atunci cand intrii intr-un magazin Apple, toate elementele din jurul tau sunt menite sa-ti imbogateasca viata si sa creeze o conexiune emotionala intre consumator si marca Apple.

6. Stapaneste arta comunicarii. Poti avea cea mai buna idee din lume, dar daca nu o poti comunica, ideea isi pierde valoarea. Steve Jobs a fost cel mai bun povestitor corporativ. In loc de a oferi o simpla prezentare, asemeni colegilor sai de breasla, el a informat, a educat si a inspirat publicul, toate acestea intr-o singura prezentare.

7. Vinde vise, nu produse. Steve Jobs ne-a captat atentia, deoarece a inteles cu adevarat ce isi doreste clientul sau. Stia ca tabletele nu ne vor cuceri imaginatia daca ar fi fost prea complicate. Rezultatul? Un singur buton pe iPad. Este atat de simplu, incat si un copil mic poate utiliza o tableta. Clientilor nu le pasa de produsul tau, ei se preocupa de ei insisi, de sperantele si ambitiile lor. Steve Jobs ne-a invatat ca, daca iti ajuti clientii sa-si indeplineasca visele, ii vei cuceri.

 
 
Abonare newsletter
0 comentarii
- Adauga


   

Comentarii


0
 

  • Credite


    Compara »
  • Depozite la Termen


    Compara »


 

jobs, apple, stevelsquo, viata, rsquocand, diferite, produseatunci, creeaza, experientaprezentare, pierde, ne-asa-ti, cuceri, poti