Ce contine un plan de marketing?
Data: 26 septembrie 2011 Ora: 12:16Planul de marketing trebuie sa fie elaborat in functie de nevoile si de situatia companiei pe piata. Cu toate acestea, exista componente standard care se regasesc in orice plan de marketing. Din planul de marketing nu trebuie sa lipseasca analiza pietei, strategia de marketing, previzionarea vanzarilor si bugetul de cheltuieli.
1. Analiza pietei
In mod normal, aceasta sectiune include analiza de piata, analiza SWOT (puncte tari, puncte slabe, oportunitati si amenintari ale firmei pe piata) si analiza avantajelor competitive.
Analiza pietei va contine previziunea vanzarilor, segmentarea pietei, cercetari de piata si analiza nevoilor pietei.
2. Strategia de marketing
Aceasta trebuie sa includa misiunea, obiectivele si strategiile axate pe segmentarea pietei si pozitionarea produselor.
3. Previzionarea vanzarilor
Ofera detalii necesare pentru a putea urmari vanzarile lunare. Include vanzarile de produse specifice, in functie de regiune, de segmentul de piata, de canalele utilizate pentru promovare etc.
4. Bugetul de cheltuieli
Acesta ar trebui sa contina informatii suficiente pentru a putea urmari cheltuielile lunare. De asemenea, este necesar sa incluzi tactici de vanzari, programe, responsabilitati de management, promotii si alte elemente.
Cele precizate mai sus reprezinta un minimum de informatii pe care un plan de marketing ar trebui sa le contina. Planificarea se face pentru a obtine rezultate. Modul de implementare al planului este mult mai important decat ideile geniale sau cercetarile de piata pe care le-ai inclus in planul de marketing.