7 sfaturi pentru imbunatatirea campaniei Pay Per Click

7 sfaturi pentru imbunatatirea campaniei Pay Per Click Data: 21 decembrie 2011   Ora: 10:37

Publicitatea Pay Per Click (PPC) poate fi o modalitate eficienta de a directiona rapid trafic catre siteul tau, insa unele firme fac adesea greseli care le submineaza campaniile.

Iata cum functioneaza Pay Per Click: prin intermediul unor programe precum Google AdWords sau Facebook Ads, marketerii au posibilitatea de a specifica suma pe care sunt dispusi sa o plateasca pentru fiecare vizitator care da click pe linkul catre siteul lor. Totodata, ei aleg daca anunturile vor aparea in rezultatele motoarelor de cautare. Este un sistem tip licitatie, prin care cel care liciteaza cea mai mare suma pentru un cuvant cheie, primeste cea mai mare expunere.

Desi publicitatea PPC pare a fi usor de utilizat, numeroase persoane novice in acest domeniu au creat campanii care genereaza putine clickuri pe linkuri, deoarece fie se concentreaza asupra unor cuvinte cheie (keywords) nepotrivite, fie nu au elaborat un mesaj convingator.

Tine cont de aceste sugestii pentru a evita greselile pe care numerosi marketeri le comit:

1. Un cuvant cheie cu ‘potrivire extinsa’ (broad match keyword)

Una dintre cele mai mari greseli este ignorarea diferentei dintre a alege un keyword cu potrivire exacta si unul cu potrivire extinsa, ceea ce inseamna ca anuntul tau va aparea atat la cautarile dupa cuvantul cheie specificat, cat si la cautarile dupa variatii similare sau relevante ale cuvantului cheie. Desi potrivirile extinse pot creste expunerea siteului tau la rezultatele de cautare, acestea atrag trafic irelevant pentru site, iar in final cheltuiesti bani fara a obtine niciun rezultat.

2. Separa locul de destinatie al anunturilor de cautare, fata de anunturile de continut

‘Search network placement’ se refera la anunturile Pay Per Click care apar in rezultatele cautarilor, in timp ce ‘Content network placement’ inseamna websiteuri care afiseaza anunturi Pay Per Click pe paginile lor. Majoritatea marketerilor aleg ambele variante atunci cand creeaza prima lor campanie si de obicei utilizeaza aceleasi cuvinte cheie, acelasi mesaj si aceeasi suma de plata pentru fiecare click. Rularea acestor anunturi identice in ambele retele poate insemna o cheltuiala in plus pe destinatii irelevante de plasare a anunturilor. Desi personalizarea anunturilor necesita mai mult timp si efort, este mult mai eficient sa adaptezi cuvintele cheie, mesajele si sumele alocate pentru fiecare retea.

3. Utilizeaza si cuvinte cheie negative

Cei care utilizeaza Pay Per Click adeseori nu utilizeaza keywords care iti permit sa specifici situatiile in care anuntul nu ar trebui sa apara.

4. Stabilirea publicului tinta

Multe persoane nu sunt suficient de precise atunci cand stabilesc publicul tinta pentru anunturile lor. Pentru a creste eficienta, utilizeaza optiunile din contul Pay Per Click, care iti permit sa specifici persoanele care vor vedea anunturile/reclamele.

5. ‘Landing page-urile’ trebuie sa fie conectate cu anunturile

Directionarea unui vizitator care da click pe anuntul Pay Per Click catre o pagina irelevanta are drept dezavantaje nu numai faptul ca perturba procesul de vanzare, dar de asemenea poate duce la scaderea scorului anunturilor, fiind de calitate inferioara. Acest lucru inseamna ca vei plati mai mult pentru fiecare click si vei obtine mai putina expunere decat marketerii cu scoruri mari.

6. Testeaza mai multe variatii ale unui anunt

Pentru a maximiza rentabilitatea investitiei (ROI), testeaza mai multe versiuni ale anuntului, pentru a vedea care functioneaza cel mai bine.

7.Monitorizeaza ROI (Return On Investment)

Pentru a gestiona in mod eficient campaniile PPC si pentru a imbunatati ROI, trebuie sa cunosti exact care clickuri genereaza vanzari pentru firma ta. Pentru ca aceste date sa fie generate gratuit, conecteaza contul PPC cu Google Analytics, pentru a urmari anunturile care au condus vizitatorii in siteul tau si care vizite s-au finalizat printr-o vanzare. Fara aceste informatii, nu poti ajusta sumele licitate si nu poti elimina reclamele si cuvintele cheie mai putin eficace.

 
 
Abonare newsletter
0 comentarii
- Adauga


   

Comentarii


0
 

  • Credite


    Compara »
  • Depozite la Termen


    Compara »


 

click, cheie, anunturileutilizeaza, fiecare, pentrulsquo, rsquo, anunturilorsiteul, rezultatele, potrivirecuvinte, suma, desicautare, inseamna, anuntul