5 ponturi pentru un slogan eficient
Data: 26 octombrie 2011 Ora: 16:19Sloganul este cel mai eficient instrument de publicitate al unei companii. Iata 5 pasi care te vor ajuta sa realizezi singur sloganul potrivit pentru compania ta:
Ritm, rima si mesaje sonore
Orice slogan mai lung de un cuvant ar trebui sa indeplineasca macar urmatoarele criterii: ar trebui sa aiba ritm, rima si sa fie insotit de un mesaj sonor. Sloganurile, fie ele scrise sau rostite, ar trebui sa fie placute auzului: este nevoie de ritm si fluenta pentru a fi memorate si recunoscute. Sloganul este cu atat mai eficient daca este prezentat sub forma de refren; studiile au demonstrat ca un refren este mult mai usor de memorat decat o fraza normala.
Subliniaza principalul beneficiu
Scopul sloganului este sa diferentieze brandul tau de cel al competitorilor, in timp ce prezinta misiunea companiei. Daca ai un avantaj in fata competitorilor, daca ii identifici produsului sau serviciului tau un beneficiu unic, atunci trebuie sa il folosesti. Sloganurile sunt responsabile de prima impresie pe care oamenii si-o fac despre brandul tau, asadar este foarte important sa concentrezi in acea propozitie tot ce compania are mai bun de oferit.
Prezinta angajamentul companiei tale
Chiar daca compania ta nu are in portofoliu un serviciu sau un produs unic pe piata, sloganul trebuie conceput in asa fel incat sa diferentieze totusi brandul tau de cel al competitorilor. Adesea, cele mai de succes sloganuri sunt acelea care arata cat de dedicata este compania clientilor sai. In general, sloganurile care exprima devotamentul pentru clienti si eforturile de satisfacere a acestora sunt cele mai apreciate de public. Asadar, daca alte companii vand aceleasi servicii sau produse ca si tine, lasa-le sa vanda. Tu, in schimb, straduieste-te sa le castigi inima clientilor tai.
Ramai cinstit
Atunci cand scrii un slogan, exista o tendinta de a exagera, insa este important ca mesajul sa reflecte exact afacerea si sa nu ofere iluzii false. Expresii ca “Suntem Nr.1” sau “Cei mai buni” sunt putin cam generaliste si chiar daca pot fi adevarate, nu conving foarte multi clienti.
Fii concis!
Sloganurile nu ar trebui sa fie mai lungi de o propozitie si ar trebui sa numere maxim 8 cuvinte. Orice este mai lung de atat va fi usor de uitat, cu exceptia cazului in care este ritmat sau insotit de un mesaj sonor.