Cum sa deschizi o sala de fitness

Cum sa deschizi o sala de fitness Data: 23 septembrie 2011   Ora: 15:18

O sala de fitness poate reprezenta o afacere profitabila si in acelasi timp placuta, pentru persoanele pasionate de sport, aceasta industrie avand inca un potential considerabil de dezvoltare.

Cu toate acestea, ca in orice afacere, inainte de a deschide un centru de fitness, este necesara o cercetare minutioasa a competitiei existente pe piata locala.

Francizele de fitness ofera avantaje semnificative proprietarilor, dar necesita o investitie initiala destul de consistenta, taxele de franciza fiind in general mult mai mari decat posibilitatile financiare ale antreprenorilor aflati la inceput de drum. In plus, conditiile contractuale sunt destul de stricte, ceea ce limiteaza posibilitatile de dezvoltare.

La polul opus, salile de fitness independente necesita o investitie mica la inceput si ofera proprietarului mult mai multa libertate in a-si alege directia de dezvoltare. O oferta inspirata, care sa combine serviciile cu durata abonamentului intr-un mod cat mai convenabil pentru publicul tinta, ajuta la cresterea loialitatii clientilor si la dezvoltarea afacerii.

Pentru a deschide o sala de fitness este nevoie in primul rand de un spatiu inchiriat/cumparat. Acest spatiu va trebui sa cuprinda cel putin o incapere pentru aerobic si a alta pentru greutati, aparate si eventual, biciclete si benzi de alergat. In plus, sunt necesare o baie incapatoare, cu cabine dus si un vestiar cu dulapioare securizate.

Asa cum am mai spus, investitia initiala intr-o sala de fitness este destul de mare. Echipamentele nu sunt foarte ieftine, mai ales daca sunt de ultima generatie, preturile variind intre 1000 si 4000 euro pentru un aparat. Este necesara in anumite cazuri achizitionarea a mai multor aparate de acelasi tip, in functie de estimarile privind numarul de clienti.

Pe langa echipamente, un alt punct esential intr-o astfel de afacere este echipa de traineri. Acestia sunt cei care vand practic afacerea si contribuie la cresterea numarului de clienti. Pe langa faptul ca trebuie sa aiba o conditie fizica de invidiat, trainerii trebuie sa fie carismatici si indragiti de clienti.

De asemenea, foarte important este ca publicul caruia i se adreseaza afacerea sa fie foarte bine identificat, pentru o promovare cat mai eficienta. De exemplu, daca sala de fitness se adreseaza femeilor, vor fi de bun augur parteneriatele cu magazinele de haine si de costume de baie. In cazul in care afacerea se adreseaza in special persoanelor supraponderale, atunci sala de fitness trebuie promovata in cadrul unor organizatii care vizeaza aceasta problema.

Odata ce a fost creat un grup de clienti loiali, o strategie buna de dezvoltare a afacerii este oferirea anumitor discounturi/beneficii acelor persoane care aduc noi clienti.

Numarul salilor de fitness, fie ca sunt independente sau in regim de franciza, creste constant. Asadar, este nevoie de mult efort pentru a iesi in evidenta. Iar cea mai sigura cale este aceea de a le oferi clientilor facilitati pe care nu le gasesc in zona.

Programul prelungit sau un loc supravegheat de joaca pentru copii pot fi optiuni de luat in calcul. De asemenea, anumite centre de sport s-au dezvoltat spectaculos prin servicii de lux adresate celor mai instariti.

O alta idee ar fi deschiderea unui minibar cu preparate sanatoase, de ajutor in dieta, precum sucurile de fructe poroaspete, ceaiul verde etc.

Decizia deschiderii unei afaceri in aceasta industrie nu trebuie luata intr-un mod superficial. Este o afacere destul de riscanta, care necesita o investitie consistenta, asadar, este necesara o documentare minutioasa, pentru a gasi cea mai eficienta cale spre succes.

 
 
Abonare newsletter
0 comentarii
- Adauga


   

Comentarii


0
 

  • Credite


    Compara »
  • Depozite la Termen


    Compara »


 

fitness, sunt, salaclienti, dezvoltare, destulafacere, necesara, adreseazainvestitie, afacerea, necesitaclientilor, publicul, crestereainceput, posibilitatile, afacerii