Ghid: stabilirea denumirii unei firme
Data: 7 noiembrie 2011 Ora: 16:15Denumirea adecvata a firmei o va distinge de competitori, va fi un stimulent pentru clienti si va fi utila in procesul de branding al firmei. Aplica urmatoarele reguli pentru a alege denumirea potrivita pentru intreprinderea ta:
1. Alegerea numelui firmei sau al produsului este o chestiune serioasa. Numele pe care il alegi poate fi un element integrant in activitatea de marketing a companiei. Acesta reflecta imaginea, brandul si pozitia pe piata.
2. Evita jocurile periculoase de cuvinte.
3. Nu esti IBM. Este tentanta abrevierea numelui firmei pentru a comunica mai rapid, insa o afacere mica nu are resursele si potentialul de marketing necesar pentru a educa piata referitor la semnificatia acronimului.
4. Specializeaza-te si focuseaza serviciile sau produsele tale intr-o anumita directie. Este mult mai probabil ca succesul sa provina din urma specializarii firmei tale intr-o zona bine delimitata.
5. Nu utiliza, nu imprumuta si nu modifica numele unui brand faimos, deja existent.
6. Gandeste global. Cea mai mare parte a intreprinderilor mici opereaza pe pietele locale. Nu include numele orasului tau in denumirea firmei, daca doresti sa te extinzi pe plan national in viitor.
7. Evita denumirile ce contin numele fondatorilor. Daca intr-o zi vei dori sa vinzi afacerea, aceasta nu va fi atragatoare pentru un potential investitor, din cauza denumirii.
8. Asigura-te ca ceilalti pot pronunta si scrie denumirea firmei tale cu usurinta.
9. Adresa de internet a siteului ar trebui sa fie identica cu cea a firmei.