Cum sa manageriezi un bar
Data: 19 ianuarie 2012 Ora: 16:27CONTROL
Din postura de manager, trebuie sa supraveghezi si sa te asiguri ca detii controlul asupra angajatilor, a stocurilor, a managementului financiar si a promovarii barului.
In afara de tine, nimeni altcineva nu va fi mai dedicat in gestionarea barului.
EFICIENTA COSTURILOR
Ca in orice afacere, trebuie sa tii cu atentie evidenta tuturor cheltuielilor. Aceasta nu inseamna ca vei cumpara produse mai ieftine, de o calitate mai proasta, doar pentru a economisi cativa lei in plus, deoarece s-ar putea ca efectul sa fie contrar. De asemenea, nu este o solutie sa maresti preturile, deoarece acest lucru nu functioneaza, iar clientii nu vor accepta o astfel de decizie.
Mentinerea unei eficiente a costurilor inseamna ca prioritizezi si controlezi cheltuielile, cu scopul de a mari marjele de profit.
Iata ce intrebari trebuie sa iti pui care te vor ajuta sa determini daca gestionezi barul in mod eficient:
- Ai angajat mai multe persoane decat este necesar?
- Platesti mai mult decat este nevoie pe anumite produse si servicii?
- Platesti pentru servicii de care te poti lipsi?
- Utilizezi eficient gazele/curentul electric?
CURATENIE
Pe langa faptul ca este obligatoriu din punct de vedere legal, cu siguranta iti doresti sa manageriezi un bar curat, igienic si ordonat.
CUSTOMER CARE
Serviciul pentru clienti reprezinta unul din cele mai importante lucruri atunci cand gestionezi un bar, deoarece supravietuirea acestuia depinde de clienti. Daca ei sunt multumiti, atunci si tu vei fi multumit.
Ce este customer service?
Customer care se traduce prin ‘ingrijirea clientilor’ si presupune dezvoltarea produselor si a serviciilor pentru a satisface nevoile acestora, tratarea lor in mod grijuliu si respectuos. Astfel, clientii se vor simti apreciati si vor reveni in localul tau.
CREATIVITATE
Creativitatea ajuta la diferentierea barului fata de concurenta si te asigura ca oferi o experienta mai buna clientilor decat barurile concurente.
Acest lucru implica testarea unor lucruri noi, precum preparate noi in meniu, un mod de servire nou, care nu mai este disponibil in alta parte.
Nu uita sa-ti supraveghezi concurentii pentru a imbunatati serviciile pe care le oferi. Pune-ti urmatoarele intrebari:
- Ce produse servesc competitorii? La ce pret?
- Cu cat sunt platiti angajatii si cum sunt acestia tratati?
- Unde si cum isi fac reclama?
- Ce oferte si promotii ofera?