Cum sa depasesti concurenta in 4 pasi

Cum sa depasesti concurenta in 4 pasi Data: 22 noiembrie 2011   Ora: 10:40

Proprietarii firmelor mici s-au luptat dintotdeauna cu conceptul de depasire a concurentei si de obtinere a unor performante mai bune. Fie ca incerci sa patrunzi in industrie sau sa devii lider pe piata, singurul lucru care sta intre tine si obiectivele firmei este concurenta.

Nimeni nu cunoaste afacerea ta mai bine decat tine. Desi ai putea crede ca oferi un produs mai bun, trebuie sa evaluezi constant si cu seriozitate afacerea in raport cu concurenta pentru a face imbunatatiri si a concepe noi strategii.

1. Evaluarea concurentei

Cum stii ce anume sa imbunatatesti sau ce strategii sa adopti daca nu esti familiarizat cu concurenta? Trebuie sa efectuezi cercetari si sa analizezi concurenta. Viziteaza magazinul concurent, cumpara produsele sale, evalueaza serviciul cu clientii. Care sunt punctele forte si slabiciunile lui? Cu ajutorul acestor informatii, poti concepe o strategie privind concurenta, pentru a oferi acelorasi clienti o oferta mai buna.

2. Focus pe calitate

Care este produsul firmei tale? Oferi servicii sau doar vinzi un produs de retail? Indiferent de activitatea societatii, calitatea care se regaseste atat in produs cat si in prezentarea acestuia va fi observata de catre clienti. Chiar daca firma ta se ocupa cu vanzarea cu amanuntul, ai posibilitatea de a configura magazinul astfel incat shoppingul sa fie confortabil si sa se desfasoare cu usurinta. De exemplu, daca manageriezi un restaurant, amenajeaza un spatiu confortabil si primitor, astfel incat clientii sa se relaxeze si sa se bucure de atmosfera. Prepara alimentele utilizand cele mai bune ingrediente si asigura-te ca sunt delicioase. Utilizeaza articole de calitate care sa completeze decorul restaurantului. Calitatea afisata va impresiona clientii, cu atat mai mult daca aceasta este superioara concurentilor.

3. Servicii de top pentru clienti

Clientii doresc sa stie ca sunt pretuiti. O strategie sigura este perfectionarea serviciului pentru clienti. Acei clienti care se simt apreciati de organizatie vor reveni de fiecare data. Invata sa asculti clientii si depaseste-le asteptarile.

4. Marketing inteligent

Marketingul este un alt domeniu in care poti depasi concurenta. Pe langa definirea unui segment concentrat de marketing, este necesar sa inveti tehnicile de marketing utilizate de competitori. Gaseste modalitati prin care sa plasezi anunturi in mass media inaintea acestora.

 
 
Abonare newsletter
0 comentarii
- Adauga


   

Comentarii


0
 

  • Credite


    Compara »
  • Depozite la Termen


    Compara »


 

concurenta, clientii, clientisunt, produs, marketingoferi, concepe, firmeicalitate, tine, afacereapoti, strategie, strategiimagazinul, servicii, atat