4 reguli de stabilire a preturilor

4 reguli de stabilire a preturilor Data: 12 decembrie 2011   Ora: 14:03

Inainte de a stabili preturile produselor si serviciilor tale, trebuie sa intelegi modul in care clientii percep valoarea. Majoritatea proprietarilor de afaceri stabilesc pretul produselor sau serviciilor in functie de costuri, ci nu comparativ cu suma de bani pe care clientii sunt dispusi sa o plateasca. Mai rau, exista firme care stabilesc preturile de baza pornind de la preturile concurentilor.

In ambele cazuri, aceste intreprinderi nu reusesc sa stabileasca preturile in mod corect, riscand sa piarda clienti potentiali, deoarece tarifele nu sunt pe masura asteptarilor clientilor.

De exemplu, o rochie conceputa de un designer de moda poate costa cu cateva sute de euro mai mult decat o rochie comercializata de un lant de magazine. Motivul este faptul ca managerii casei de moda stiu ca acea piesa vestimentara este valoroasa in ochii clientilor prin prisma brandului si a stilului. Clientii care nu sunt dispusi sa plateasca cateva sute de euro in plus pentru acea rochie nu fac parte din piata tinta a respectivei case de moda.

Iata ce inseamna ‘smart pricing’! Cunoaste cine sunt competitorii tai, ce tarife au, determina care este valoarea produselor tale in raport cu cele comercializate de concurenta si apoi adauga sau scade din pretul practicat de competitori pentru a stabili pretul corect al produsului tau.

Tine cont de urmatoarele aspecte atunci cand stabilesti pretul:

1. Cunoaste nevoile clientilor tai. Fa-ti timp pentru a pune intrebari clientilor si pentru a obtine feedback, si nu incerca doar sa inchei o vanzare.

2. Cunoaste concurenta. Afla cum se diferentiaza competitorii fata de tine si gradul in care clientii apreciaza oferta lor.

3. Fii onest in auto-evaluare. Unii directori acorda o importanta mai mare aspectelor pozitive ale afacerii si vor ignora avantajele concurentilor.

4. Tine cont de faptul ca unii clienti sunt diferiti fata de altii. Tarifele pe care le stabilesti determina tipul de clienti pe care doresti sa ii atragi si firmele cu care vei fi in concurenta directa. O miscare inteligenta este sa stabilesti preturile pentru un anumit grup de clienti potentiali.

 
 
Abonare newsletter
0 comentarii
- Adauga


   

Comentarii


0
 

  • Credite


    Compara »
  • Depozite la Termen


    Compara »


 

sunt, preturile, clientiipretul, clientilor, clientitine, moda, rochiestabilesti, concurenta, cunoasteproduselor, competitorii, corecttarifele, cateva, faptul