Managementul platilor in afacerile internationale

Managementul platilor in afacerile internationale Data: 4 aprilie 2013   Ora: 15:47

Camera de Comert si Industrie a Romaniei - Camera Nationala in parteneriat cu Intercollege Globaltraining Romania, organizeaza in perioada 11-12 aprilie seminarul ‘Managementul platilor in afacerile internationale’.

Seminarul isi propune sa prezinte caracteristicile modalitatilor de plata utilizate idecontarea operatiunilor de export – import, precum si criteriile care stau la baza selectarii celei mai avantajoase solutii. Multe din firmele romanesti actioneaza in comertul international atat de pe pozitie de exportator, cat si de importator, de aceea va fi subliniat modul diferit de abordare pe care il are o firma romaneasca atunci cand intentioneaza sa intre intr-o tranzactie cu un partener extern, in functie de rolul pe care il va juca in respectivul business. Optiunea in contractul extern pentru o anumita tehnica de decontare, trebuie corelata si cu conditia de livrare, documentele comerciale si finaciare, solicitarea sau nu a unei scrisori de garantie bancara, etc. De asemenea, se vor explica metodele prin care o tranzactie riscanta poate fi transformata intr-o tranzactie sigura pentru ambii parteneri comerciali.

Persoanele care activeaza in departamentele operationale de export, import, marketing, financiar-contabil, juridic, transportatori, asiguratori, declaranti vamali, etc. Participantii la seminar vor afla care sunt responsabilitatile exportatorilor si importatorilor conform reglementarilor internationale ale Camerei de Comert International de la Paris (INCOTERMS 2010, Publicatia 600 privind acreditivele documentare, Publicatia 522 privind incadsso-urile si Publicatia 758 privind garantiile la cerere), si cum, prin alegerea celei mai optime modalitati de plata si/sau garantare, pot derula afaceri eficiente si sigure.

Fundamentarea conceptelor teoretice se va realiza prin analizarea unor studii de caz reale, din cazuistica operatiunilor de plati si garantii in derularea operatiunilor de export - import.

Tematica

Modalitatile de decontare a tranzactiilor in comertul international - avantaje si dezavantaje

Garantarea prestatiilor si a platilor intr-un contract comercial international

Scopul si aplicabilitatea INCOTERMS, delimitarea responsabilitatilor si riscurilor; noutatile aduse de Incoterms 2010 (in vigoare de la 1 ian. 2011); impactul INCOTERMS asupra contractului comercial international

Documente comerciale si financiare utilizate in comertul international – caracteristici, beneficii suplimentare care pot fi obtinute prin utilizarea lor

Acreditivul documentar: concept, caracteristici, mecanism de derulare; clasificare; controlul documentelor in utilizarea acreditivului documentar, avantaje/dezavantaje si elemente noi aduse de Publicatia nr. 600 a ICC, in vigoare de la 1 iulie 2007 (versus Publicatia nr. 500)

Incasso-ul documentar: concept, caracteristici, mecanism de derulare; clasificare; cai si metode de atenuare a riscului de plata la incasso, Publicatia nr. 522 a ICC

Dispozitia de plata externa: caracteristici, clasificari, mecanism de derulare

Scrisoarea de garantie bancara: concept, elemente; tipuri de scrisori de garantie bancara utilizate in operatiunile de export-import, in functie de etapa in cre se afla derularea tranzactiei, si elemente noi aduse de Publicatia nr. 758 a ICC, in vigoare de la 1 iulie 2010 (versus Publicatia nr. 458)

Lector: Gabriela Hartescu, Doctor in Economie - specializarea Finante, Director Intercollege Globaltraining Romania. Aceasta este expert in comertul international, cu o experienta de peste 15 ani in training. In aceasta perioada a sustinut seminarii pentru specialistii din banci, institutii financiare ne-bancare si companii  pe teme legate de: decontari externe, garantii bancare in comertul international, surse alternative de finantare a operatiunilor de export-import, introducere in banking, bancile si operatiunile bancare, instrumente de plata, etc.

Tarif de Participare: 1049 RON + TVA/ participant. Se acorda reducere de 10% pentru doi-trei participanti de la aceeasi organizatie, respectiv 15% pentru patru sau mai multi participanti de la aceeasi organizatie.

Plata se face la casieria Camerei de Comert si Industrie a Romaniei, tr. III, et. 4 sau prin banca in contul CCIR - RO31 RZBR 0000 0600 0240 7957 deschis la Raiffeisenbank SMB, Cod fiscal RO 2842250.

 
 
Abonare newsletter
0 comentarii
- Adauga


   

Comentarii


0
 

  • Credite


    Compara »
  • Depozite la Termen


    Compara »


 

international, publicatia, platacomertul, incoterms, operatiunilorcaracteristici, bancara, adusecomert, tranzactie, elementevigoare, import, documentarexport, garantie, concept