XI.Modificarea Statutului si a Actului constitutiv

Data: 19 ianuarie 2011   Ora: 16:03

Cand trebuie facuta modificarea Statutului si a Actului Constitutiv? Ori de cate ori aveti de facut modificari in aceste acte, de exemplu:

  • schimbarea denumirii;
  •  schimbarea sediului;
  • modificarea obiectului de activitate/scopului;
  • modificarea duratei de functionare, etc.

Puteti modifica statutul fie prin act aditional, fie prin refacerea pur si simplu a intregului statut si a actului constitutiv (actualizarea lor).

Atentie: Pentru primirea de noi membri si retragerea calitatii de membru se respecta procedura prevazuta in statutul asociatiei – aceste chestiuni nu sunt supuse nici unei proceduri reglementate de lege.

Procedura de modificare este urmatoarea:

1. Odata centralizate, remiteti propunerile de modificare a statutului unui notar public sau unui avocat (pentru verificare, ca sa nu aiba vreun viciu juridic).

2. Convocati, in conformitate cu prevederile statutului in vigoare, Adunarea Generala (pentru cazul unei asociatii) sau reuniunea Consiliului Director (daca aveti o fundatie), avand pe ordinea de zi modificarea statutului. Aveti grija sa trimiteti din timp propunerile de modificare, spre a fi luate la cunostinta, tuturor participantilor. Procesul-verbal de sedinta trebuie semnat (recomandam in 5 exemplare) de catre participanti. Mentionati in procesul-verbal al Adunarii o persoana din conducere va fi imputernicita cu derularea formalitatilor pentru modificarea statutului; altfel, va trebui ca toti membrii conducerii sa mearga impreuna pentru restul procedurii.

4. Autentificati la notar sau certificati la avocat noul statut si procesul-verbal al sedintei (in 5 exemplare fiecare).

5. Platiti la trezorerie, in contul bugetului de stat, taxa de timbru. Pastrati o copie a chitantei pentru contabilitate - originalul se depune la dosar la judecatorie. Veti avea nevoie si de timbre judiciare. Intrebati la judecatorie ce valoare trebuie sa aiba taxele si timbrele.

6. Depuneti la Judecatoria pe raza careia se afla sediul organizatiei un dosar care contine:

  • statutul nou, autentificat (4 exemplare originale);
  • procesul-verbal, autentificat, al sedintei Adunarii Generale in care s-a aprobat modificarea statutului (4 exemplare originale);
  •  chitanta doveditoare a platii taxei de timbru;
  • timbrul judiciar;
  •  vechiul statut, copie;
  •  sentinta judecatoreasca de infiintare, copie;
  •  certificatul de inscriere a persoanei juridice fara scop patrimonial, in original;
  • cerere-tip completata si semnata in fata judecatorului de serviciu de catre persoana imputernicita prin procesul-verbal sa indeplineasca formalitatile de modificare a statutului, conform Anexei 3 a OMJ nr. 954/2000 – vezi mai jos.

7. Judecatorul de serviciu verifica si semneaza dosarul, cu care mergeti la registratura, unde primiti un numar de inregistrare.

Mai departe, urmati procedurile descrise deja la Cap. VII al Ghidului

   
  • Credite


    Compara »
  • Depozite la Termen


    Compara »



    Stiri ultima ora