II.Sediul

Data: 19 ianuarie 2011   Ora: 14:43

Legea prevede necesitatea existentei unui sediu (social) pentru asociatie. Stim cu totii cat este de greu sa obtii un sediu cu o chirie rezonabila pentru o persoana juridica, mai ales in Bucuresti; daca nu aveti alta solutie, puteti stabili drept sediu locuinta unuia dintre membrii fondatori (cu conditia sa fie in proprietatea acestuia). Ulterior, in functie de obiectul de activitate, veti putea cauta un alt sediu, in care sa va puteti desfasura activitatea.

E de la sine inteles ca daca doriti, spre exemplu, infiintarea unui club pentru promovarea sportului, va ajunge o simpla locuinta ca sediu, insa va trebui sa gasiti o locatie unde sa desfasurati activitatea propriu-zisa etc. Proprietarul imobilului/apartamentului stabilit ca sediu autentifica la notariat o declaratie prin care pune la dispozitie spatiul respectiv ca sediu pentru asociatie. La sfarsitul acestui capitol gasiti un model de astfel de declaratie.

Costuri: functie de notar, cateva zeci de lei.Termen: pe loc.

Observatii:

  •  Este posibil ca Judecatoria sa va solicite in plus un Contract de imprumut de folosinta, numit si Contract de Comodat. Acesta NU este necesar sa fie autentificat (este un act sub semnatura privata). Puteti descarca un model pentru astfel de actde la linkul de mai sus.
  • Daca aveti la dispozitie un spatiu inchiriat, veti avea nevoie de contractul de inchiriere, in copie autentificata, si bineinteles de acordul proprietarului. In cazul imobilelor aflate sub ipoteca, se cere acceptul oficial al bancii creditoare.
  •  Daca sediul este stabilit intr-un imobil ce cuprinde mai multe proprietati cu destinatie rezidentiala (bloc, vila), se mai cer urmatoarele:

-Acordul vecinilor cu pereti comuni cu apartamentul-sediu (un simplu tabel cu semnaturi cum ca sunt de acord cu functionarea sediului Asociatiei in apartamentul respectiv).

-Acordul Asociatiei de Proprietari. Acordul se da pe un formular tip, care este pus la dispozitie de Uniunea Nationala a Asociatiilor de Proprietari. Adresati-va administratorului imobilului.

  • Unele instante nu cer dovada acordului vecinilor sau/si asociatiei de proprietari pe motiv ca acele dispozitii sunt prevazute expres numai in cazul legislatiei privind agentii economici, nu si in cea privind ONG-urile, sau/si pe motiv ca prevederile Legii Locuintei nu sunt aplicabile, daca asociatia declara ca nu va desfasura activitate la sediu si ca sediul declarat ramane in continuare locuinta si deci nu se produce "schimbarea destinatiei" care ar necesita, conform Legii Locuintei, acordul Asociatiei de Proprietari.
   
  • Credite


    Compara »
  • Depozite la Termen


    Compara »



    Stiri ultima ora