- » Info Financiar
- » Axa Prioritara 5
- » Domeniul major de interventie 5.2
- » POR Axa 5 DMI 5.2 Criterii de eligibilitate
POR Axa 5 DMI 5.2 Criterii de eligibilitate
Data: 13 aprilie 2011 Ora: 09:40Sectiunea II. Reguli pentru cererea deschisa de proiecte
Cererea de finantare (inclusiv anexele la cererea de finantare) completata de catre solicitant, face obiectul verificarii eligibilitatii solicitantului si a proiectului, pe baza criteriilor enumerate in continuare si incluse in grila de verificare a conformitatii administrative si eligibilitatii, prevazuta in Anexa 4 la Ghid.
Eligibilitatea cheltuielilor se va verifica in perioada de implementare a proiectului, pe baza cererilor de rambursare a cheltuielilor efectuate si a documentelor justificative de efectuare a platilor (e.g. facturi). Categoriile de cheltuieli eligibile sunt prezentate in sectiunea II.3.3 „Intocmirea bugetului” si vor fi luate in considerare de catre solicitant in vederea elaborarii bugetului proiectului.
Toate criteriile de eligibilitate trebuie indeplinite la data depunerii cererii de finantare si vor fi respectate pe toata durata de implementare a proiectului.
Eligibilitatea solicitantului
Solicitantul eligibil in sensul prezentului ghid, reprezinta entitatea care indeplineste cumulativ criteriile enumerate si prezentate in acesta sectiune.
1) Tipul solicitantului
Pentru infrastructura de turism de utilitate publica (care nu intra sub incidenta ajutorului de stat) SOLICITANT A |
Pentru infrastructura de turism de utilitate publica/ privata (care intra sub incidenta ajutorului de stat) SOLICITANT B
|
A1 Unitati administrativ-teritoriale (autoritati ale administratiei publice locale, APL) |
B1 Unitati administrativ-teritoriale (autoritati ale administratiei publice locale, APL) |
A2 Parteneriate constituite intre unitati administrativ-teritoriale (autoritati ale administratiei publice locale) |
B2 Parteneriate constituite intre unitati administrativ-teritoriale (autoritati ale administratiei publice locale) |
A3 Asociatii de dezvoltare intercomunitara (ADI) |
B3 Asociatii de dezvoltare intercomunitara (ADI) |
|
B4 Intreprinderi mici (inclusiv microintreprinderi), si mijlocii din domeniul turismului si/ sau activitati conexe - B4.1 Intreprinderi mici (inclusiv microintreprinderi) din domeniul turismului si/ sau activitati conexe - B4.2 Intreprinderi mijlocii din domeniul turismului si/ sau activitati conexe B5 Parteneriate constituite intre unitati administrativ – teritoriale (autoritati ale administratiei publice locale) si ONG-uri din domeniul turismului si/ sau activitati conexe - B5.1 Unitatea administrativ – teritoriala, lider alparteneriatului cu un ONG - B5.2 ONG, in calitate de partener al unui parteneriat cu o unitate administrativ - teritoriala |
Atentie! Modalitatea de numerotare folosita in tabelul de mai sus (literele si cifrele) se va pastra pe tot parcursul ghidului solicitantului pentru o cat mai usoara intelegere a conditiilor prevazute pentru fiecare dintre cele doua categorii (A – in afara incidentei regulilor de ajutor de stat, B - sub incidenta schemei de ajutor de stat). Solicitantii vor putea urmari conditiile pe care trebuie sa le indeplineasca si documentele pe care trebuie sa le pregateasca, in functie de litera si cifra alocata.
Atentie! Avand in vedere prevederile Regulamentului (CE) 1083/2006 care contine prevederi generale cu privire la Fondul European de Dezvoltare Regionala, Fondul Social European si Fondul de Coeziune si de abrogare a Regulamentului Consiliului (EC) nr.1260/1999 privind prevederile generale ale Fondurilor Structurale, referitoare la perioada de pastrare a documentatiei legate de un proiect finantat din instrumente structurale si a perioadei de pastrare a obiectivelor unei operatiuni finantate din instrumente structurale, durata de functionare a asociatiei pentru dezvoltare intercomunitara si a parteneriatelor, prevazuta in actul constitutiv/ acordul de parteneriat, trebuie sa fie cel putin pana la 31 decembrie 2020.
(A1, B1) Unitati administrativ-teritoriale (autoritati ale administratiei publice locale, APL), definite conform Legii administratiei publice locale nr. 215/2001, cu modificarile si completarile ulterioare.
In conformitate cu prevederile art 21 alin. (1) din Legea administratiei publice locale nr. 215/ 2001 republicata, unitatile administrativ-teritoriale sunt persoane juridice de drept public cu capacitate juridica deplina si patrimoniu propriu. Consiliile locale, comunale, orasenesti si municipale sunt autoritati deliberative, iar primarii autoritati executive, in timp ce consiliile judetene sunt autoritati ale administratiei publice locale pentru coordonarea activitatii consiliilor comunale, orasenesti si municipale, in vederea realizarii serviciilor publice de interes judetean. In acest sens, vor fi considerati solicitanti eligibili:
- Unitatile administrativ teritoriale (judete, municipii, orase, comune), avand ca reprezentant legal presedintele consiliului judetean, in cazul judetelor, respectiv primarul, in cazul municipiilor, oraselor si comunelor;
- Consiliul judetean avand ca reprezentant legal presedintele consiliului judetean;
- Consiliile locale reprezentate de primar .
(A2, B2) Parteneriate constituite intre unitati administrativ-teritoriale (autoritati ale administratiei publice locale) pentru depunerea si implementarea proiectului obiect al cererii de finantare
(A3, B3) Asociatii de dezvoltare intercomunitara (ADI)
(B4) IMM din domeniul turismului si activitati conexe, in conformitate cu Clasificarea Activitatilor din Economia Nationala (CAEN)
In aceasta categorie se includ intreprinderi mici (inclusiv microintreprinderi) si mijlocii - (IMM), definite conform Legii 346/2004 cu modificarile si completarile ulterioare, cu activitate in domeniul turismului si/ sau activitati conexe si in conformitate cu Clasificarea Activitatilor din Economia Nationala(CAEN), dupa cum urmeaza:
- Sectiunea I – Hoteluri si restaurante, cu exceptia grupei 562 „Activitati de alimentatie (catering) pentru evenimente si alte servicii de alimentatie”;
- Sectiunea R – Activitati de spectacole, culturale si recreative, respectiv: 9104, 931 si
Conform Legii 346/2004 cu modificarile si completarile ulterioare, se definesc urmatoarele tipuri de intreprinderi mici (inclusiv microintreprinderi) si mijlocii, IMM: - microintreprinderi – au pana la 9 salariati si realizeaza o cifra de afaceri anuala neta sau detin active totale de pana la 2 milioane de euro, echivalent in lei intreprinderi mici – au intre 10 si 49 de salariati si realizeaza o cifra de afaceri anuala neta sau detin active totale de pana la 10 milioane de euro, echivalent in lei intreprinderi mijlocii – au intre 50 si 249 de salariati si realizeaza o cifra de afaceri anuala neta de pana la 50 de milioane euro, echivalent in lei, sau detin active totale care nu depasesc echivalentul in lei a 43 de milioane de euro |
Atentie! Incadrarea in categoria intreprinderilor mici, mijlocii si a microintreprinderilor conform legii 346/ 2004 face obiectul Declaratiei de eligibilitate (Model A) si al Declaratiei privind incadrarea intreprinderii in categoria intreprinderilor mici si mijlocii conform Anexei nr.1/ Legea 346/2004 care se vor anexa la Cererea de finantare.
(B5) Parteneriate constituite intre unitati administrativ-teritoriale (autoritati ale administratiei publice locale) si ONG-uri cu activitate in domeniul turismului si/ sau activitati conexe pentru depunerea si implementarea proiectului obiect al cererii de finantare
ONG-urile trebuie sa fie constituite conform Ordonantei nr. 26/ 30.01.2000 cu privire la asociatii si fundatii si Legii nr. 246/ 18.07.2005 pentru aprobarea Ordonantei Guvernului nr. 26/ 30.01.2000.
ATENTIE! In cadrul Acordului de parteneriat se va identifica clar unitatea administrativ-teritoriala (autoritatea administratiei publice locale) ca lider de proiect, aceasta fiind si solicitantul finantarii, in sensul acestui Ghid. Acordul de parteneriat incheiat fie intre reprezentantii unitatilor administrativ teritoriale/autoritatilor publice locale partenere fie intre reprezentantul unitatii administrativ teritoriale si ONG in scopul implementarii proiectului, va fi anexat, in original, la Cererea de finantare.Unitatea administrativ-teritoriala (autoritatea publica locala) va asigura si va face dovada selectiei transparente a ONG-ului partener in proiect.
Criteriile de eligibilitate ale solicitantului se aplica atat liderului cat si fiecarui partener, dupa cum este indicat in cadrul acestui capitol.
Atentie! Modalitatea de cooperare intre autoritatile administratiei publice locale, pe de o parte si ONG-uri, de cealalta parte, pe durata pregatirii si implementarii proiectului, ulterior implementarii proiectului, pe durata operarii obiectivului de investitie, va respecta intru totul legislatia specifica si pe cea generala, inclusiv pe cea in domeniul achizitiilor publice, ajutorului de stat, a protectiei mediului, egalitatii de sanse si nediscriminarii.
Nu exista restrictii cu privire la numarul partenerilor.
2) Solicitantul cu statut de IMM este inregistrat conform Legii nr. 31/1990, privind societatile comerciale, republicata, cu modificarile ulterioare, sau in baza Legii nr. 1/2005, privind organizarea si functionarea cooperatiei, sau in baza HG nr. 1041/1990, privind infiintarea societatilor comerciale pe actiuni in turism, cu modificarile ulterioare si isi desfasoara activitatea in Romania
3) Indiferent de forma juridica de organizare, solicitantul precum si fiecare dintre parteneri, in cazul parteneriatelor, nu se incadreaza in niciuna din situatiile de mai jos:
Pentru infrastructura de turism de utilitate publica (care nu intra sub incidenta ajutorului de stat) SOLICITANTUL A (A1, A2, A3) |
Pentru infrastructura de turism de utilitate publica/ privata (care intra sub incidenta ajutorului de stat) SOLICITANTUL B (B1, B2, B3, B4, B5) |
|
1. Se afla, din punct de vedere al obligatiilor de plata restante la bugetele publice, intr-una din situatiile de mai jos: - obligatiile de plata nete depasesc 1/12 din totalul obligatiilor datorate in ultimele 12 luni, conform certificatului de atestare fiscala emis de Agentia Nationala de Administrare Fiscala; - obligatiile de plata depasesc 1/6 din totalul obligatiilor datorate in ultimul semestru, conform certificatului de atestare fiscala emis de autoritatile publice locale (valabil pentru toate tipurile de solicitant/ partener A si B) |
||
2. Solicitantul precum si partenerii acestuia nu pot participa la depunerea de propuneri de proiecte si nu pot deveni beneficiari de finantare nerambursabila, daca se incadreaza in una din urmatoarele situatii: a) se afla in stare de faliment/ insolventa sau fac obiectul unei proceduri de lichidare sau de administrare judiciara, au incheiat acorduri cu creditorii, si-au suspendat activitatea economica sau fac obiectul unei proceduri in urma acestor situatii sau se afla in situatii similare in urma unei proceduri de aceeasi natura prevazute de legislatia sau de reglementarile nationale; b) reprezentantul legal si / sau reprezentantii partenerilor asociati au suferit condamnari definitive ca urmare a incalcarii conduitei profesionale, decizie formulata de o autoritate de judecata si avand forta de res judicata; c) reprezentantul legal si / sau reprezentantii partenerilor asociati au fost subiectul unei judecati de tip res judicata pentru frauda, coruptie, implicarea in organizatii criminale sau in alte activitati ilegale, in detrimentul intereselor financiare ale Uniunii Europene; d) in urma unei proceduri de acordare a unei finantari nerambursabile, din fonduri publice comunitare si/sau nationale, au fost gasiti vinovati, printr-o hotarare judecatoreasca definitiva si irevocabila, de incalcarea contractului din cauza nerespectarii obligatiilor contractuale. (valabil pentru toate tipurile de solicitant/ partener A si B) |
||
3. In cazul mentionat la pct. 2 lit. d, solicitantul gasit vinovat, printr-o hotarare judecatoreasca definitiva si irevocabila, de incalcarea unuia sau mai multor contracte finantate din fonduri publice comunitare si/sau nationale din cauza nerespectarii obligatiilor contractuale sau a recunoscut debitul stabilit in sarcina sa de catre autoritatea contractanta, va putea sa depuna proiecte pentru a fi finantate prin POR, cu conditia achitarii acestui debit precum si a penalitatilor aferente si sa faca dovada achitarii acestora, precum si a indeplinirii, la momentul depunerii proiectului, a oricaror masuri stabilite in sarcina sa de catre instanta judecatoreasca si / sau de catre autoritatea contractanta. (valabil pentru toate tipurile de solicitant/ partener A si B) |
||
|
||
|
||
|
|
|
a fost subiectul unui ordin de recuperare a unui ajutor de stat ca urmare a unei decizii a Consiliului Concurentei si acest ordin nu a fost deja executat*) (valabil pentru tipurile de solicitant B1, B2, B3, B4, B5) |
||
este subiectul unei proceduri de recuperare a unor ajutoare de stat declarate ilegale si incompatibile sau utilizate abuziv, cu exceptia cazului in care acestea au fost restituite in integralitate, impreuna cu dobanzile aferente (valabil pentru tipurile de solicitant B1, B2, B3, B4, B5) |
||
este considerat ca fiind „firma in dificultate”, in conformitate cu Liniile Directoare Comunitare cu privire la ajutorul de stat pentru salvarea si restructurarea intreprinderilor in dificultate, publicate in Jurnalul Oficial al Comunitatilor Europene nr. C 244/01.10.2004**) (valabil pentru tipurile de solicitant B1, B2, B3, B4, B5) |
||
A demarat activitatea de implementare a proiectului care face obiectul finantarii (B1, B2, B3, B4, B5) |
*) In situatia in care solicitantul (si/sau partenerii APL, unde este cazul) a (au) facut obiectul unui ordin al unei instante judecatoresti din Romania, emis pana la 1 ianuarie 2007 pentru recuperarea unui ajutor de stat si acest ordin a fost executat (sumele respective au fost platite), solicitantul va anexa decizia (deciziile) Consiliului Concurentei privind recuperarea ajutorului, ordinul (ordinele) de recuperare al instantei judecatoresti si dovada (dovezile) efectuarii platii.
In cazul in care solicitantul (si/sau partenerii APL, unde este cazul) a facut obiectul unei decizii a Comisiei Europene emisa dupa 1 ianuarie 2007 pentru recuperarea unui ajutor de stat decizie care a fost deja executata (provizoriu sau definitiv), solicitantul va prezenta o copie a deciziei (deciziilor) Comisiei Europene si dovada (dovezile) efectuarii platii.
**) O intreprindere (orice entitate care desfasoara o activitate economica, indiferent de forma juridica) este considerata ca fiind in dificultate, in principiu si indiferent de marimea ei, in urmatoarele imprejurari:
a) in cazul unei societati cu raspundere limitata, cand se constata pierderea a mai mult de jumatate din capitalul social si mai mult de un sfert din capital s-a pierdut in ultimele 12 luni; sau
b) in cazul unei societati in care asociatii raspund nelimitat pentru creantele societatii, atunci cand s-a pierdut mai mult de jumatate din capitalul propriu, asa cum reiese din evidentele contabile ale societatii si mai mult de un sfert din acest capital s-a pierdut in cursul ultimelor 12 luni; sau
c) pentru intreprinderile de orice forma juridica, cand respectiva intreprindere intruneste conditiile pentru a fi supuse unei proceduri prevazute de legislatia privind procedura reorganizarii judiciare si a falimentului.
Atentie! Cerintele de mai sus vor face obiectul Declaratiei de eligibilitate (Model A) care se va anexa la Cererea de finantare
4) Solicitantul (A si B) sau oricare dintre parteneri dovedeste calitatea de proprietar al cladirii si al terenului, sau are in concesiune cladirea si terenul care fac obiectul proiectului, pe o perioada de 5 (cinci) ani de la incheierea operatiunii sau de 3 (trei) ani in cazul IMM-urilor, in conformitate cu prevederile art. 57, paragraful 1 din Regulamentul Consiliului Nr. 1083/2006 care stabileste reglementarile generale privind Fondul European de Dezvoltare Regionala, Fondul Social European si Fondul de Coeziune. In cazul unitatilor administrativ teritoriale (autoritati ale administratiei publice locale) acestea au calitatea de proprietar sau de administrator al cladirii si al terenului, ori au in concesiune cladirea si terenul care fac obiectul proiectului, pe o perioada de 5 (cinci) ani de la incheierea operatiunii, in conformitate cu prevederile art. 57, paragraful 1 din Regulamentul Consiliului Nr. 1083/2006 care stabileste reglementarile generale privind Fondul European de Dezvoltare Regionala, Fondul Social European si Fondul de Coeziune.
Atentie! In sensul prezentului Ghid, concesiunea si contractul de concesiune trebuie sa respecte prevederile OUG nr. 54/28 iunie 2006 privind regimul contractelor de concesiune de bunuri proprietate publica cu modificarile si completarile ulterioare.
Unitatile administrativ-teritoriale (A1, B1) vor face dovada proprietatii cladirii si terenului subiect al cererii de finantare, autoritatile administratiei publice locale, vor dovedi ca au primit in administrare cladirea si terenul subiect al cererii de finantare. Dreptul de administrare va fi inteles in sensul art. 12 din Legea nr.213 din 17 noiembrie 1998 privind proprietatea publica si regimul juridic al acesteia.
In cazul in care solicitantul este Asociatie de dezvoltare intercomunitara (A3, B3), calitatea de proprietar/administrator al cladirii si terenului se poate face de catre unul sau mai multi membri.
Intreprinderile mici si mijlocii (B4) vor face dovada dreptului de proprietate asupra cladirii si terenului subiect al cererii de finantare sau al concesiunii asupra cladirii si terenului subiect al cererii de finantare.
Dreptul de proprietate / concesiune se va dovedi pentru o perioada care sa acopere durata de la depunerea cererii de finantare pana la finalizarea celui de-al 5-lea an (al 3-lea an in cazul IMM-urilor), de dupa implementarea proiectului.
Atentie! Aceasta durata include evaluarea si selectia cererii de finantare, durata de implementare a proiectului si 5 ani (3 ani) dupa finalizarea implementarii proiectului.
Atentie! In cazul concesiunii, solicitantul trebuie sa faca dovada dreptului de a face investitii asupra cladirii si terenului, pe o perioada egala cu cea pentru care se face dovada concesiunii. Dovada va fi facuta printr-o declaratie autentificata a proprietarului obiectivului de infrastructura turistica cu privire la acceptarea efectuarii lucrarilor prevazute prin proiect asupra respectivei cladiri si a respectivului teren.
Atentie! Cladirea si terenul pe care se face investitia trebuie sa indeplineasca cumulativ urmatoarele conditii la data depunerii Cererii de finantare.
1. Sunt libere de orice sarcini
2. Nu fac obiectul unor litigii in curs de solutionare la instantele judecatoresti cu privire la situatia juridica
3. Nu fac obiectul revendicarilor potrivit unor legi speciale in materie sau dreptului comun
Solicitantul va completa si semna Declaratia de eligibilitate, conform Modelului A la formularul Cererii de finantare.
5) Solicitantul (A si B) / solicitantul impreuna cu partenerii, in cazul parteneriatelor - are capacitatea de a implementa proiectul
Capacitate operationala, administrativa dovedita prin capacitatea de a asigura resurse umane suficiente (vezi punctul 2.4 din formularul cererii de finantare) cat si resurse materiale necesare implementarii proiectului (vezi pct. 2.3.7 din formularul cererii de finantare).
Solicitantul va anexa la formularul Cererii de finantare: CV-urile membrilor echipei de proiect si fisele de post (in cazul in care echipa de proiect a fost stabilita).
In situatia in care posturile aferente echipei de proiect nu sunt ocupate, informatiile privind specificul acestora vor fi oferite doar de fisele de post, care vor fi anexate la cererea de finantare.
Atentie! CV-urile vor fi completate conform modelului comun european de curriculum vitae (HG nr. 1021/2004 pentru aprobarea modelului comun european de curriculum vitae) – Modelul E la formularul Cererii de finantare
In situatia in care solicitantul va contracta servicii de management al proiectului, acesta va prezenta, la punctul 2.4 din formularul Cererii de finantare, cerintele minime (experienta similara, expertiza etc) pe care solicitantul le va cere prin caietul de sarcini de achizitionare a serviciilor de management al proiectului, activitatile de management a proiectului ce vor face obiectul contractului de servicii de management a proiectului, modul in care solicitantul si persoanele angajate ale acestuia vor verifica/monitoriza activitatea contractorului care va furniza servicii de management al proiectului (CV, fisele de post corespunzatoare, rol in organizatie, atributii etc).
6) Solicitantul (A si B) / solicitantul impreuna cu partenerii, in cazul parteneriatelor, face dovada capacitatii de finantare. in cazul Asociatiilor de Dezvoltare Intercomunitara, acest criteriu se aplica si membrilor Asociatiei.
Capacitate financiara de a asigura contributia proprie la valoarea cheltuielilor eligibile si cheltuielilor neeligibile ale proiectului (inclusiv a cheltuielilor conexe) in conditiile rambursarii/decontarii ulterioare a cheltuielilor din instrumente structurale.
Solicitantul va anexa la formularul Cererii de finantare: Declaratia de angajament (Modelul B la formularul Cererii de finantare) si Hotararea de aprobare a proiectului si a cheltuielilor legate de proiect.
Atentie! In cazul in care solicitantul este Asociatie de dezvoltare intercomunitara (A3, B3)/ parteneriat (A2, B2, B5) dovada capacitatii de cofinantare se poate face de unul sau mai multi membri asociati/ parteneri.
Contributia proprie reprezinta procentul din valoarea maxima a cheltuielilor eligibile care va fi suportat de catre Solicitant/Beneficiar dupa cum urmeaza:
- In cazul infrastructurii de turism de utilitate publica (pentru tipurile de benficiari A1, A2, A3)
Procentul minim al contributiei proprii (ce va fi asigurata prin bugetul local) este de 2% din valoarea maxima a cheltuielilor eligibile. In acest caz, proiectele nu se supun regulii ajutorului de stat. Solicitantul de finantare va calcula si va prevedea in ce masura proiectul se supune regulilor privind proiectele generatoare de venit. Proiectul generator de venit este proiectul ce implica o investitie intr-o infrastructura a carei utilizare face obiectul unei taxe suportate in mod direct de catre utilizatorii infrastructurii.
Valoarea maxima a cheltuielilor eligibile in cazul proiectelor generatoare de venit nu va depasi valoarea curenta a costului eligibil al investitiei mai putin valoarea curenta a venitului net obtinut de pe urma investitiei, pe o perioada de timp. Metodologia de determinare a valorii maxime a cheltuielilor eligibile se face conform Art. 55 din Regulamentul CE 1083/2006 (pentru proiecte generatoare de venit, anexa 11 din Ghidul solicitantului). Proiectul generator de venit este proiectul ce implica o investitie intr-o infrastructura a carei utilizare face obiectul unei taxe suportate in mod direct de catre utilizatorii infrastructurii. |
- In cazul infrastructurii de turism publica/privata, care intra sub incidenta regulilor ajutorului de stat finantarea proiectelor va fi diferentiata pe categorii de beneficiari dupa cum urmeaza:
Pentru: (B1) Unitati administrativ-teritoriale (autoritati ale administratiei publice locale) - care au un buget anual mai mare de 10 milioane Euro si peste 5.000 locuitori
(B2) Parteneriate intre unitati administrativ-teritoriale (autoritati ale administratiei publice locale)
(B3) Asociatii de dezvoltare intercomunitara
(B5) Parteneriate intre unitati administrativ-teritoriale (autoritatile ale administratiei publice locale) si ONG-uri
a) finantare nerambursabila din fonduri structurale, in proportie de maxim 50% din cheltuielile eligibile ale proiectului, pentru toate regiunile de dezvoltare, cu exceptia Regiunii Bucuresti-Ilfov care beneficiaza de o intensitate maxima de 40% din cheltuielile eligibile ale proiectului;
b) contributia proprie a beneficiarului la cheltuielile eligibile ale proiectului este de minim 50%, respectiv 60%.
In conformitate cu prevederile Recomandarii CE 361/2003 privind definirea microintreprinderilor si a intreprinderilor mici si mijlocii, “o intreprindere nu poate fi considerata IMM daca 25% sau mai mult din capitalul, sau drepturile de vot ale acesteia, sunt controlate direct sau indirect, individual sau in comun, de una sau mai multe organisme publice, cu exceptia autoritatilor locale care au un buget anual mai mic de 10 milioane Euro si mai putin de 5.000 locuitori”.
Prin urmare, entitatilor prezentate mai sus care au un buget anual mai mare de 10 milioane Euro si mai mult de 5.000 locuitori li se aplica intensitatea pentru intreprinderile mari, respectiv 50% pentru toate regiunile de dezvoltare, cu exceptia Regiunii Bucuresti-Ilfov unde intensitatea aplicabila este de 40%.
Pentru (B4.2) Intreprinderi mijlocii din domeniul turismului si/ sau activitati conexe:
a) finantare nerambursabila din fonduri structurale, in proportie de maxim 60% din cheltuielile eligibile ale proiectului, pentru toate regiunile de dezvoltare, cu exceptia Regiunii Bucuresti-Ilfov care beneficiaza de o intensitate maxima de 50% din cheltuielile eligibile ale proiectului;
b)contributia proprie a beneficiarului la cheltuielile eligibile ale proiectului este de minim 40%, respectiv 50%.
Pentru (B4.1) Intreprinderi mici (inclusiv microintreprinderi) din domeniul turismului si/sau activitati conexe;
(B1) Unitati administrativ-teritoriale (autoritati ale administratiei publice locale - care au un buget anual mai mic de 10 milioane Euro si mai putin de 5.000 locuitori49):
a) finantare nerambursabila din fonduri structurale, in proportie de maxim 70% din cheltuielile eligibile ale proiectului, pentru toate regiunile de dezvoltare, cu exceptia Regiunii Bucuresti-Ilfov care beneficiaza de o intensitate maxima de 60% din cheltuielile eligibile ale proiectului;
b) contributia proprie a beneficiarului la cheltuielile eligibile ale proiectului este de minim 30%, respectiv 40%.
Atentie! Asigurarea contributiei proprii din costurile eligibile aferente proiectului, finantarea tuturor costurilor neeligibile precum si asigurarea resurselor finanaciare necesare implementarii optime a proiectului in conditiile rambursarii/ decontarii ulterioare a cheltuielilor, vor face obiectul unei Declaratii de angajament (Model B, anexa la Cererea de finantare), din partea solicitantului.
7) Solicitantul (A1, A2, A3, B1, B2, B3, B4, B5) , dupa caz, face dovada mentinerii/ includerii totale sau partiale in circuitul public a obiectivului turistic/ infrastructurii de agrement pe perioada de implementare a proiectului si pe o perioada de minim 5 ani dupa finalizarea implementarii proiectului cu exceptia beneficiarilor care se incadreaza in categoria IMM-urilor pentru care durata este de minim 3 ani, de la finalizarea implementarii proiectului.
Atentie! Aceasta cerinta va face obiectul Declaratiei de angajament (Model B) care se va anexa la Cererea de finantare
8) Solicitantul (B4) cu statut de IMM desfasoara activitate in domeniul turismului si/ sau activitati conexe de cel putin 1 (un) an, la data depunerii cererii de finantare.
Atentie! Aceasta cerinta va face obiectul Declaratiei privind indeplinirea conditiilor prevazute la aliniatul h, articolul 10 din Ordinul nr.261/ 3. 03.2008 privind aprobarea schemei de ajutor de stat pentru dezvoltarea regionala prin sprijinirea investitiilor in turism din cadrul Programului operational regional 2007 – 2013, cu modificarile si completarile ulterioare (Model G) care se va anexa la Cererea de finantare
9) In cadrul parteneriatului dintre unitati administrativ-teritoriale/ autoritati ale administratiei publice locale si ONG-uri (B5), partenerul ONG (B5.1) trebuie sa desfasoare activitati in domeniul turismului si/ sau activitati conexe si sa inregistreze o vechime in acest domeniu de activitate de cel putin 1(un) an de zile, la data depunerii cererii de finantare.
Acest criteriu va fi probat prin prezentarea documentelor statutare care se vor anexa la Cererea de finantare.