- » Info Financiar
- » Axa prioritara 3
- » Domeniul major de interventie 3.1
- » POR Axa 3 DMI 3.1 Glosar
POR Axa 3 DMI 3.1 Glosar
Data: 1 aprilie 2011 Ora: 09:45
Acreditarea spitalelor |
Procedura prin care se garanteaza faptul ca spitalele functioneaza la standardele stabilite potrivit Legii nr. 95 din 2006 privind reforma în domeniul sanatatii, cu modificarile si completarile ulterioare, privind acordarea serviciilor medicale si conexe actului medical, certificand calitatea serviciilor de sanatate în conformitate cu clasificarea spitalelor, pe categorii de acreditare. (art. 175, alin. 2, cap. 2, Titlul VII) Procedurile, standardele si metodologia de acreditare se elaboreaza de catre Comisia Nationala de Acreditare a Spitalelor si se aproba prin ordin al ministrului sanatatii publice. Lista cu unitatile spitalicesti acreditate si categoria acreditarii se publica în Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I. |
|
Autorizatia sanitara |
Act tehnic si juridic, eliberat de autoritatea locala de sanatate publica pentru un spital, prin care sunt stabilite conditiile si/sau parametrii de functionare ori de punere în functiune a activitatii de asistenta spitaliceasca si sanatoriala în acel spital; A se vedea Anexa nr.1 la Ordin nr. 914 din 26 iulie 2006, pentru aprobarea normelor privind conditiile pe care trebuie sa le îndeplineasca un spital în vederea obtinerii autorizatiei sanitare de functionare, cu modificarile si completarile ulterioare. |
|
Agentie pentru Dezvoltare Regionala |
Organism neguvernamental, nonprofit, de utilitate publica, cu personalitate juridica, care functioneaza în domeniul dezvoltarii regionale si care se organizeaza si functioneaza în conditiile Legii nr. 315 din 2004 privind dezvoltarea regionala în Romania, cu modificarile si completarile ulterioare. |
|
Ambulatoriu |
Institutie medico-sanitara în care se acorda bolnavilor asistenta medicala, fara ca acestia sa fie internati în spital. Ambulatoriu de specialitate al spitalului – conform ordinului ministrului sanatatii publice nr. 39 din 16.01.2008 privind reorganizarea ambulatoriului de specialitate al spitalului (publicat în Monitorul Oficial nr. 61/25.01.2008) –este organizat în cadrul unitatilor sanitare cu paturi, asigura asistenta medicala ambulatorie si are în structura, obligatoriu, cabinete medicale de specialitate care au corespondent în specialitatile sectiilor si compartimentelor cu paturi, precum si cabinete medicale în alte specialitati, dupa caz, pentru a asigura o asistenta medicala complexa. Ambulatoriul integrat al spitalului face parte din structura spitalului, activitatea medicilor se desfasoara în sistem integrat si utilizeaza în comun platoul tehnic, cu respectarea legislatiei în vigoare de prevenire a infectiilor nosocomiale, în vederea cresterii accesibilitatii pacientilor la servicii medicale diverse si complete. Serviciile medicale ambulatorii vor fi înregistrate si raportate distinct. Ambulatoriul integrat al spitalului se organizeaza în aceeasi cladire cu spitalul, de regula la parterul unitatii, sau într-o alta cladire apartinand unitatii sanitare, cu respectarea circuitelor organizatorice si functionale în conditiile legii.
|
|
Asociatii de dezvoltare intercomunitara (A.D.I.) |
Structurile de cooperare cu personalitate juridica, de drept privat, înfiintate, în conditiile legii, de unitatile administrativ-teritoriale pentru realizarea în comun a unor proiecte de dezvoltare de interes zonal sau regional ori pentru furnizarea în comun a unor servicii publice; [ art. 1, alin. 2, lit. C din Legea nr 215 din 23 aprilie 2001 *** Republicata - Legea administratiei publice locale, publicata în M. Of. nr. 204 din 23 aprilie 2001, cu modificarile si completarile ulterioare ] |
|
Autoritatea de management pentru Programul Operational Regional |
Ministerul Dezvoltarii Regionale si Locuintei are responsabilitatea managementului, gestionarii si implementarii asistentei financiare din instrumente structurale ale Uniunii Europene pentru Programul Operational Regional în cadrul perioadei de programare 2007 din 2013, în conformitate cu prevederile Hotararii de Guvern nr. 457 din 2008 privind cadrul institutional de coordonare si de gestionare a instrumentelor structurale si ale Hotararii de Guvern nr. 33 din 2009 privind organizarea si functionarea Ministerului Dezvoltarii Regionale si Locuintei. |
|
Autoritate de audit |
Autoritate publica, la nivel national, responsabila cu verificarea operatiunilor de management si a sistemului de control pentru fiecare program operational, independenta functional de Autoritatea de Management si de Autoritatea de Certificare. În Romania, pentru toate programele operationale, Autoritatea de Audit functioneaza pe langa Curtea de Conturi. |
|
Autoritate de certificare si plata |
Structura organizatorica în cadrul Ministerului Finantelor Publice, responsabila pentru certificarea sumelor cuprinse în declaratiile de cheltuieli transmise la Comisia Europeana si pentru primirea fondurilor transferate Romaniei din Fondul european de dezvoltare regionala, Fondul social european si Fondul de coeziune si asigurarea transferului acestora catre beneficiari, precum si a sumelor de prefinantare si cofinantare aferente acestora din fonduri alocate de la bugetul de stat (Ordonanta nr. 29din 2007 privind modul de alocare a instrumentelor structurale, a prefinantarii si a cofinantarii alocate de la bugetul de stat, inclusiv din Fondul national de dezvoltare, în bugetul institutiilor implicate în gestionarea instrumentelor structurale si utilizarea acestora pentru obiectivul convergenta, art. 1 alin. (2) lit. c), cu modificarile si completarile ulterioare) |
|
Autoritate a administratiei publice locale |
Consiliile locale ale comunelor, oraselor, municipiilor, sectoarelor municipiului Bucuresti, consiliile judetene si Consiliul General al Municipiului Bucuresti, ca autoritati deliberative, primarii ca autoritati executive (Legea administratiei publice locale nr. 215 din 2001, republicata) . |
|
Autoritatile de sanatate publica judetene si a municipiului Bucuresti |
Servicii publice deconcentrate, cu personalitate juridica, subordonate Ministerului Sanatatii, care pun în aplicare politica si programele nationale de sanatate publica pe plan local, identifica problemele locale prioritare de sanatate publica, elaboreaza si implementeaza actiuni locale de sanatate publica. (Legea 95 din 2006 cu modificarile si completarile ulterioare, art. 17) |
|
Avans |
Sume transferate de catre beneficiar unui contractor, în baza documentelor justificative, conform legii, în cadrul unui proiect finantat din instrumente structurale (Ordonanta nr. 29 din 2007, cu modificarile si completarile ulterioare, art. 1 alin (2) lit. j)). |
|
Aviz NATURA 2000 |
Act administrativ emis de autoritatea competenta pentru protectia mediului, care contine concluziile evaluarii adecvate si prin care se stabilesc conditiile de realizare a planului sau proiectului din punctul de vedere al impactului asupra ariilor naturale protejate de interes comunitar, incluse sau care urmeaza sa fie incluse în reteaua ecologica Natura 2000 (din Ordonanta de Urgenta nr. 195 din 2005,cu modificarile si completarile ulterioare).
|
|
Axa prioritara |
Una dintre prioritatile strategice dintr-un program operational; cuprinde un grup de operatiuni legate între ele si avand obiective specifice masurabile. (Regulamentul Consiliului nr. 1083 din 2006) |
|
Beneficiari |
Unitati administrativ-teritoriale (Autoritati ale administratiei publice locale), parteneriate ale unitatilor administrativ-teritoriale (autoritatilor administratiei publice locale), asociatii de dezvoltare intercomunitara, responsabile pentru initierea/initierea si implementarea proiectelor aprobate spre finantare în cadrul Programul Operational Regional |
|
Cadrul Strategic National de Referinta |
Documentul elaborat de Statul Membru, care asigura ca asistenta primita prin Fondurile Structurale si de Coeziune este în concordanta cu Orientarile Strategice Comunitare privind coeziunea si care identifica legatura între prioritatile comunitare, pe de o parte, si între cele ale programului national de reforma, pe de alta parte (Regulamentul Consiliului nr. 1083 din 2006, Cap II, Art 27) |
|
Cerere de finantare |
Formularul completat de catre solicitant, în vederea obtinerii finantarii prin Programul Operational Regional |
|
Cerere deschisa de proiecte |
Invitatie publica adresata de catre Autoritatea de management / Organismul intermediar unei categorii clar identificate de solicitanti, în vederea depunerii cererilor de finantare pentru proiecte, în cadrul unui domeniu de interventie al axelor prioritare din Programul Operational Regional 2007-2013. |
|
Cheltuieli eligibile |
Cheltuieli realizate de catre un Beneficiar, aferente proiectelor finantate în cadrul programelor operationale, care pot fi finantate atat din instrumente structurale, cat si din bugetul de stat si/sau contributia proprie a Beneficiarului, conform reglementarilor legale comunitare si nationale în vigoare (Ordonanta nr. 29 din 2007, art. 1 alin. (2) lit. m). |
|
Cheltuieli neeligibile |
Cheltuieli inerente realizarii proiectelor finantate din instrumentele structurale în cadrul programelor operationale, care nu pot fi finantate din instrumentele structurale, conform reglementarilor comunitare si nationale |
|
Cheltuieli conexe |
Cheltuieli care intervin in derularea proiectelor finantate din instrumentele structurale în cadrul programelor operationale, cheltuieli fara de care proiectul nu poate fi implementat si care nu pot fi finantate din instrumente structurale si care nu au fost identificate initial la depunerea cererii de finantare. |
|
Comitet de Monitorizare POR |
Structura nationala de tip partenerial, fara personalitate juridica, cu rol decizional si strategic în procesul de implementare a Programului Operational Regional 2007-2013. CM POR are rolul de a asigura eficacitatea si calitatea implementarii programului (Hotararea de Guvern nr. 765 din 2007 privind aprobarea constituirii Comitetului de monitorizare a Programului Operational Regional 2007-2013 si a Regulamentului-cadru de organizare si functionare al acestuia ). |
|
Conflict de interese |
Conform Ghidului Organizatiei pentru Cooperare si Dezvoltare Economica (OECD), conflictul de interese implica un conflict între datoria fata de organizatia în care îsi desfasoara activitatea si interesele personale ale unui angajat, în care angajatul are interese în calitatea sa de persoana privata, care ar putea influenta în mod necorespunzator îndeplinirea obligatiilor si responsabilitatilor de serviciu (Ghidul OECD pentru rezolvarea conflictului de interese în administratia publica, iunie 2003 ). |
|
Constructii / lucrari de constructii |
Lucrarile de constructii sunt operatiunile specifice prin care se realizeaza (edifica) constructii de orice fel sau se desfiinteaza constructii si/sau amenajari asimilabile constructiilor (art. 11 din Ordinul nr. 1430 din 2005 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 50 din 1991 privind autorizarea executarii lucrarilor de constructii, cu modificarile si completarile ulterioare). |
|
Contract |
Actul juridic cu titlu oneros, încheiat între beneficiar si contractor, în vederea executiei unei lucrari, furnizarii unor produse sau prestarii unor servicii |
|
Contract de finantare |
Actul juridic cu titlu oneros, încheiat între Ministerul Dezvoltarii Regionale si Locuintei în calitate de Autoritate de Management, prin Agentia de Dezvoltare Regionala în calitate de Organism Intermediar si Beneficiar, prin care se aproba spre finantare un proiect, în cadrul Programului Operational Regional 2007-2013. |
|
Contractor |
Persoana fizica sau juridica, de drept public sau privat, cu care beneficiarul a încheiat contractul de executie a unei lucrari, de furnizare a unor produse sau de prestare a unor servicii |
|
Consiliul judetean |
Autoritate a administratiei publice locale, constituita la nivel judetean pentru coordonarea activitatii consiliilor comunale, orasenesti si municipale, în vederea realizarii serviciilor publice de interes judetean. (Art. 101, alin. (1) din Legea nr. 215 din 2001 republicata, a administratiei publice locale) |
|
Documentatie de avizare pentru lucrari de interventii |
Documentatie tehnico-economica similara studiului de fezabilitate, elaborata pe baza concluziilor raportului de expertiza tehnica si, dupa caz, a raportului de audit energetic, pentru aprobarea indicatorilor tehnico-economici aferenti lucrarilor de interventii la constructii existente (Art. 3, HG pentru aprobarea continutului cadru al documentatiei tehnico-economice aferente investitiilor publice, precum si a structurii si metodologiei de elaborare a devizului general pentru obiective de investitii si lucrari de interventii, publicata în MO nr. 48/ 2008) |
|
Durata de implementare a proiectului |
Perioada cuprinsa între data semnarii contractului de finantare si data finalizarii ultimei activitati prevazute în cadrul proiectului, data care nu poate depasi 31.07.2015. |
|
Finantare publica |
Finantare din fonduri publice Conform Legii nr. 500 din 2002 privind finantele publice, cu modificarile si completarile ulterioare, fondurile publice reprezinta sumele alocate de la bugetul de stat, bugetul asigurarilor sociale de stat, bugetele fondurilor speciale, bugetul trezoreriei statului, bugetele institutiilor publice autonome, bugetele institutiilor publice finantate integral sau partial din bugetul de stat, bugetul asigurarilor sociale de stat si bugetele fondurilor speciale, dupa caz, bugetele institutiilor publice finantate integral din venituri proprii, bugetul fondurilor provenite din credite externe contractate sau garantate de stat si ale caror rambursare, dobanzi si alte costuri se asigura din fonduri publice; bugetul fondurilor externe nerambursabile. Conform Legii 273 din 2006 privind finantele publice locale, cu modificarile si completarile ulterioare, fonduri publice locale reprezinta sumele alocate de la bugetele locale ale comunelor, oraselor, municipiilor, sectoarelor municipiului Bucuresti, judetelor si municipiului Bucuresti, bugetele institutiilor publice finantate integral sau partial din bugetele locale, dupa caz, bugetele institutiilor publice finantate integral din venituri proprii, bugetul împrumuturilor externe si interne, pentru care rambursarea, plata dobanzilor, comisioanelor, spezelor si a altor costuri se asigura din bugetele locale (si care provin din: împrumuturi externe contractate de stat si subîmprumutate autoritatilor administratiei publice locale si/sau agentilor economici si serviciilor publice din subordinea acestora), împrumuturi contractate de autoritatile administratiei publice locale si garantate de stat, împrumuturi externe si/sau interne contractate sau garantate de autoritatile administratiei publice locale, bugetul fondurilor externe nerambursabile. |
|
Imobil |
Una sau mai multe parcele alaturate, cu sau fara constructii, apartinand aceluiasi proprietar; prin parcela se întelege suprafata de teren cu aceeasi categorie de folosinta. (art. 1, alin. 3 si 4 din Legea nr. 7 din 13 martie 1996 *** Republicata - Legea cadastrului si a publicitatii imobiliare) |
|
Insolventa |
Incapacitatea unei unitati administrativ-teritoriale de a-si achita obligatiile de plata lichide si exigibile, cu exceptia celor care se afla în litigiu contractual (Art. 2, alin. 38 din Legea nr. 273 din 2006 a finantelor publice locale, cu modificarile si completarile ulterioare) O unitate administrativ teritoriala este considerata în stare de insolventa daca se afla în una dintre urmatoarele situatii: a) neachitarea obligatiilor de plata, lichide si exigibile, mai vechi de 120 de zile si care depasesc 50% din bugetul anual, fara a se lua în calcul cele aflate în litigiu contractual; b) neachitarea drepturilor salariale prevazute în bugetul de venituri si cheltuieli, pe o perioada mai mare de 120 de zile de la data scadentei (vezi Legea nr. 273 din 2006 privind finantele publice locale, art. 75, cu modificarile si completarile ulterioare). Acea stare a patrimoniului debitorului care se caracterizeaza prin insuficienta fondurilor banesti disponibile pentru plata datoriilor exigibile: a) insolventa este prezumata ca fiind vadita atunci cand debitorul, dupa 30 de zile de la scadenta, nu a platit datoria sa fata de unul sau mai multi creditori; b) insolventa este iminenta atunci cand se dovedeste ca debitorul nu va putea plati la scadenta datoriile exigibile angajate, cu fondurile banesti disponibile la data scadentei; [ cf. art. 3, alin. 1 din Legea nr. 85 din 5 aprilie 2006 privind procedura insolventei, publicata în M.Of. nr. 359 din 21 aprilie 2006, publicata în M.Of. nr. 359 din 21 aprilie 2006 ] |
|
Lucrari de interventii |
Lucrari la constructii existente, inclusiv instalatiile aferente, asimilate obiectivelor de investitii, care constau în: reparatii capitale, transformari, modificari, modernizari, consolidari, reabilitari termice, precum si lucrari de interventii pentru prevenirea sau înlaturarea efectelor produse de actiuni accidentale si calamitati naturale, efectuate în scopul asigurarii cerintelor esentiale de calitate si functionale ale constructiilor, potrivit destinatiei lor (Art. 3,alin. d) din HG nr. 28/2008 pentru aprobarea continutului cadru al documentatiei tehnico-economice aferente investitiilor publice, precum si a structurii si metodologiei de elaborare a devizului general pentru obiective de investitii si lucrari de interventii, publicata în MO nr. 48/ 2008 )
|
|
Lucrari de modernizare |
Lucrari fizice exprimate cantitativ, calitativ si valoric, pentru ridicarea nivelului performantelor prevazute initial. |
|
Lucrari de reabilitare |
Lucrari fizice exprimate cantitativ, calitativ si valoric, pentru readucerea acestora la nivelul tehnic prevazut de reglementarile tehnice în vigoare, pentru categoria de încadrare a lor. |
|
Neregula |
Orice abatere de la legalitate, regularitate si conformitate în raport cu prevederile memorandumurilor de finantare, memorandumurilor de întelegere, acordurilor de finantare privind fondurile comunitare si cofinantarile aferente, precum si cu prevederilor contractelor încheiate în baza acestor memorandumuri/acorduri, care printr-o cheltuiala neeligibila prejudiciaza bugetul general al Comunitatilor Europene sau bugetele administrate de acestea ori în numele lor si/sau bugetele din care provine cofinantarea aferenta. |
|
Organism intermediar pentru Programul Operational Regional |
Institutia desemnata de Autoritatea de Management care, prin delegare de atributii de la aceasta, implementeaza axele prioritare / domeniile de interventie din Programul Operational Regional 2007-2013. În conformitate cu prevederile Hotararii de Guvern nr. 457 din 2008 cu modificarile si completarile ulterioare, ca Organisme Intermediare au fost desemnate cele opt Agentii de Dezvoltare Regionala. Pentru domeniul major de interventie – Promovarea potentialului turistic si crearea infrastructurii necesare, în scopul cresterii atractivitatii Romaniei ca destinatie turistica, Organismul intermediar este Ministerul pentru Întreprinderi Mici si Mijlocii, Comert, Turism si Profesii Liberale (actual Ministerul Turismului). |
|
Planul National de Dezvoltare |
Document de planificare strategica si programare financiara, care are ca scop sa orienteze si sa stimuleze dezvoltarea economica si financiara a Romaniei pentru atingerea obiectivului UE, respectiv realizarea coeziunii economice si sociale (Hotararea de Guvern nr. 497 din 2004 cu modificarile si completarile ulterioare) |
|
Pre-finantare |
Sume transferate din bugetul de stat sau din instrumente structurale catre un Beneficiar, daca acest transfer nu se realizeaza în cadrul unui proiect care intra sub incidenta ajutorului de stat/minimis, prin plata directa sau prin plata indirecta, de regula în stadiul initial de implementare a proiectelor, în baza unui contract de finantare încheiat între beneficiar si Autoritatea de Management/Organismul intermediar responsabila/responsabil, în vederea asigurarii derularii corespunzatoare a proiectelor (Ordonanta nr. 29 din 2007, art.1 alin (2) lit. I cu modificarile si completarile ulterioare) |
|
Program Operational |
Document elaborat de Statul Membru si aprobat de Comisia Europeana, prin care este stabilita o strategie de dezvoltare printr-un set de prioritati coerente, finantate din unul din Fondurile Structurale si de Coeziune (Regulamentul Consiliului nr. 1083 din 2006). |
|
Program Operational Regional 2007-2013 |
Program care implementeaza elemente importante ale Strategiei Nationale de Dezvoltare Regionala a Planului National de Dezvoltare, contribuind, alaturi de celelalte Programe Operationale, la realizarea obiectivului Strategiei Nationale de Dezvoltare Regionala a PND si Cadrului National Strategic de Referinta, respectiv, diminuarea disparitatilor între Regiunile de dezvoltare ale Romaniei. |
|
Regiuni de dezvoltare |
Regiunile de dezvoltare constituie cadrul de elaborare, implementare si evaluare a politicilor de dezvoltare regionala, precum si de culegere a datelor statistice specifice, în conformitate cu reglementarile europene emise de EUROSTAT pentru nivelul al doilea de clasificare teritoriala NUTS 2, existent în Uniunea Europeana |
|
Reprezentant legal al solicitantului |
Persoana care are dreptul conform actelor de constituire sa reprezinte organizatia si sa semneze în numele acesteia |
|
Spital |
Unitate sanitara cu paturi, de utilitate publica, cu personalitate juridica, ce furnizeaza servicii medicale (Titlul VII, cap.1, art. 165, alin. 1, din Legea nr. 95 din 14 aprilie 2006 cu modificarile si completarile ulterioare, privind reforma în domeniul sanatatii) |
|
Spital judetean |
Spitalul general organizat în resedinta de judet, cu o structura complexa de specialitati medico-chirurgicale, cu unitate de primire urgente, care asigura urgentele medico-chirurgicale si acorda asistenta medicala de specialitate, inclusiv pentru cazurile grave din judet care nu pot fi rezolvate la nivelul spitalelor locale (Lege nr. 95 din 2006 cu modificarile si completarile ulterioare, art 172) |
|
Spital general |
Spitalul care are organizate în structura, de regula, doua dintre specialitatile de baza, respectiv medicina interna, pediatrie, obstetrica-ginecologie, chirurgie generala (Lege nr. 95 din 2006 cu modificarile si completarile ulterioare, art 172) |
|
Spital de specialitate |
Spitalul care asigura asistenta medicala într-o specialitate în conexiune cu alte specialitati complementare (Lege nr. 95 din 2006 cu modificarile si completarile ulterioare, art 172) |
|
Strategia Nationala de Dezvoltare Regionala din PND |
Cuprinde prioritatile de dezvoltare ale Romaniei la nivel national, regional si local si propune sustinerea acestora prin investitii publice concentrate, alocate pe baza de programe si proiecte. Strategia reflecta politica Romaniei de dezvoltare regionala, conform Legii dezvoltarii regionale (Legea nr. 315 din 2004 cu modificarile si completarile ulterioare) si procesul de descentralizare asa cum este detaliat în Legea Cadru privind Descentralizarea nr. 195 din 2006 precum si alte legi relevante. De asemenea, Strategia ia în considerare Orientarile Strategice de Coeziune ale UE pentru perioada 2007–2013 si Agenda Lisabona. |
|
Strategie de Dezvoltare Regionala 2007-2013 |
Document elaborat pentru fiecare regiune de dezvoltare, contine prioritati si masuri ce vor putea fi finantate din instrumente structurale prin Programul Operational Regional, Programe Operationale Sectoriale, Planul National Strategic pentru Dezvoltare Rurala, precum si din alte surse de finantare. |
|
Unitate administrativ-teritoriala |
Comune, orase si judete (art.1, alin. (2) lit i) din Legea administratiei publice locale nr. 215/ 2001 cu modificarile si completarile ulterioare |
|
Unitate de plata pentru POR |
Structura din cadrul Ministerului Dezvoltarii Regionale si Locuintei avand responsabilitatea transferarii catre beneficiari a sumelor de prefinantare, cofinantare alocate de la bugetul de stat, a sumelor din asistenta financiara nerambursabila de la Uniunea Europeana si a sumelor pentru acoperirea platii taxei pe valoarea adaugata aferenta cheltuielilor eligibile efectuate în cadrul proiectelor finantate din instrumente structurale în cadrul programelor operationale, precum si catre contractori a sumelor aferente finantarii proiectelor de asistenta tehnica, dupa caz. (Ordonanta nr. 29 din 2007, art. 1 alin (2) lit. f), cu modificarile si completarile ulterioare) |
|
Utilitati publice (servicii comunitare de utilitati publice / infrastructura de utilitati publice) |
Totalitatea activitatilor de utilitate si interes public general, desfasurate la nivelul comunelor, oraselor, municipiilor sau judetelor sub conducerea, coordonarea si responsabilitatea autoritatilor administratiei publice locale, în scopul satisfacerii cerintelor comunitatilor locale, prin care se asigura urmatoarele utilitati: alimentarea cu apa; canalizarea si epurarea apelor uzate; colectarea, canalizarea si evacuarea apelor pluviale; productia, transportul, distributia si furnizarea de energie termica în sistem centralizat; salubrizarea localitatilor; iluminatul public; administrarea domeniului public si privat al unitatilor administrativ - teritoriale, precum si altele asemenea; transportul public local. (Legea 51 din 2006 privind serviciile comunitare de utilitati publice) |