- » Info Financiar
- » Programul Operational Regional
- » Axa prioritara 2
- » POR Axa 2 Depunerea si analiza Proiectului tehnic
POR Axa 2 Depunerea si analiza Proiectului tehnic
Data: 14 decembrie 2010 Ora: 17:41Dupa finalizarea procesului de evaluare tehnica si financiara, solicitantul va fi notificat de catre Organismul Intermediar asupra termenului limita la care acesta trebuie sa depuna Proiectul tehnic, respectiv in maxim 6 luni de la data notificarii, in caz contrar Cererea de finantare fiind respinsa.
Proiectul tehnic va fi depus de solicitantul de finantare la sediul organismului intermediar, la termenul indicat, intr-un singur exemplar original.
Avand in vedere prevederile art.6 din HG nr. 28/2008 privind aprobarea continutului cadru al documentatiei tehnico-economice aferente investitiilor publice, precum si a structurii si metodologiei de elaborare a devizului general pentru obiective de investitii si lucrari de interventii si ale Ordinului nr. 863/2008 pentru aprobarea instructiunilor de aplicare a unor prevederi din Hotararea Guvernului nr. 28/2008, intrat in vigoare la data publicarii acestuia in Monitorul Oficial, respectiv 11 iulie 2008:
1. Pana la intrarea in vigoare a prevederilor Ordinului nr. 863/2008, solicitantii de finantare in cadrul POR vor depune in etapa de verificare a proiectului tehnic, documentatia elaborata conform modelului prezentat in Model D2 „Continutul-cadru al proiectului tehnic”.
2. Dupa intrarea in vigoare a Ordinului nr.863/2008, se va utiliza continutul cadru al proiectului tehnic stabilit prin acest ordin si prezentat in Model D2 „Continutul-cadru al proiectului tehnic” - partea a II-a, cu aplicarea prevederilor art.6 din HG nr. 28/2008. In procesul de analiza a proiectului tehnic, se va urmari concordanta acestuia cu datele si informatiile furnizate in Cererea de finantare, inclusiv cu studiul de fezabilitate/documentatia de avizare a lucrarilor de interventii.
Dupa verificarea documentului prezentat, pe baza grilei de verificare a proiectului tehnic corespunzatoare (Anexa 13 Grila de verificare a conformitatii proiectului tehnic), organismul intermediar poate solicita clarificari solicitantului de finantare. Clarificarile pot viza aspecte de forma (clarificari cu privire la semnaturi, stampile, etc.) dar si completarea documentatiei daca lipsesc informatii sau documente, sau elementele prezentate nu sunt suficiente pentru ca organismul intermediar sa declare proiectul tehnic acceptat.
A. In situatia in care diferenta dintre valoarea totala a investitiei rezultata din proiectul tehnic si valoarea totala a investitiei asa cum a fost prezentata aceasta in studiul de fezabilitate (devizul general) si cererea de finantare este de sub 10%, organismul intermediar va solicita prezentarea hotararii solicitantului, dupa caz, privind asumarea noii valori a proiectului. Valoarea totala a investitiei recalculata conform proiectului tehnic (in marja de majorare de 10% fata de studiul de fezabilitate) se supune acelorasi reguli de eligibilitate a cheltuielilor ca si bugetul initial.
Solicitantul de finantare va reface cererea de finantare si o va depune in etapa precontractuala, la vizita pe teren, in urmatoarele situatii:
- refacerea bugetului cererii de finantare ca urmare a unei majorari a valorii totale a investitiei cu maxim 10% rezultata din proiectul tehnic fata de valoarea totala a investitiei din studiul de fezabilitate (in acest caz solicitantul de finantare va prezenta si aprobarea organismului abilitat pentru noua valoare a proiectului);
- daca durata lucrarilor de executie prevazuta in graficul de realizare a lucrarii din cadrul proiectului tehnic difera de durata mentionata in studiul de fezabilitate si cererea de finantare si diferenta este justificata;
- daca prin proiectul tehnic sunt descrise si justificate mai multe obiecte de investitie decat in studiul de fezabilitate.
B. In situatia in care valoarea totala a investitiei asa cum rezulta din proiectul tehnic difera cu mai mult de 10% de valoarea totala a investitiei asa cum a fost prezentata aceasta in studiul de fezabilitate (devizul general) si cererea de finantare, si/sau nu se mai incadreaza in limita maxima stabilita pentru operatiunea respectiva, proiectul tehnic va fi considerat neacceptat. In aceasta situatie, cererea de finantare va fi respinsa.
La finalul procesului de analiza a Proiectului tehnic, solicitantul va fi notificat daca acesta a fost:
- Acceptat fara modificari sau cu modificari (in cazul acceptarii cu modificari, solicitantul e notificat sa-si revizuiasca Cererea de finantare la punctele afectate de proiectul de executie, in termenul stabilit de organismul intermediar)
- Respins (exemple de posibile motive: schimbarea solutiei tehnice propuse prin Studiul de fezabilitate/ documentatia de avizare a lucrarilor de interventii, renuntarea la anumite actiuni prevazute prin Studiul de fezabilitate/ documentatia de avizare a lucrarilor de interventii, depasirea valorii maxime permise pentru operatiunea respectiva etc.)
Odata cu depunerea proiectului tehnic, solicitantul de finantare nerambursabila in cadrul POR va face dovada depunerii proiectul de autorizare a lucrarilor de construire (P.A.C.);
Proiectul pentru autorizarea executarii lucrarilor de constructii se elaboreaza de proiectanti autorizati, persoane fizice sau juridice, in conditiile prevederilor art. 9 din Legea nr. 50/1991 Republicata) privind autorizarea executarii lucrarilor de constructii, si este extras din proiectul de executie intocmit conform prevederilor legale in vigoare, in concordanta cu cerintele certificatului de urbanism, cu continutul avizelor si al acordurilor cerute prin acesta. Proiectul pentru autorizarea executarii lucrarilor de constructii se intocmeste pentru:
- autorizarea executarii lucrarilor de construire - P.A.C.;
- autorizarea executarii lucrarilor de desfiintare - P.A.D.;
- autorizarea executarii organizarii lucrarilor - P.O.E.
Continutul-cadru al proiectului pentru autorizarea executarii lucrarilor de constructii cuprinde opisul pieselor scrise si desenate, necesar a fi prezentate spre autorizare.
In situatii cu totul exceptionale, in functie de complexitatea investitiei supuse autorizarii, structurile de specialitate constituite potrivit acestei legi vor putea cere prin certificatul de urbanism si alte elemente tehnice cu rol de precizare suplimentara, care sa fie cuprinse in cadrul Proiectului pentru autorizarea executarii lucrarilor de constructii - P.A.C./ P.A.D.”