- » Info Financiar
- » Programul Operational Regional
- » Informatii Generale
- » Greseli frecvente POR
Greseli frecvente POR
Data: 9 decembrie 2010 Ora: 13:36Greseli frecvente intalnite in cadrul Programului Operational Regional:
- Nerespectarea prevederilor ghidului solicitantului in ceea ce priveste anexele ce sunt obligatotiu sa insoteasca cererea de finantare, lipsa acestor documente sau prezentarea unor documente care nu sunt valabile (lipsa documentelor de proprietate, lipsa certificatului de acreditare pentru serviciul social furnizat, documente care nu respecta termenele de valabilitate din ghidul solicitantului);
- Nerespectarea criteriilor de eligibilitate din ghidul solicitantului (neprezentarea documentelor care atesta proprietatea/ administrarea, valoarea totala a proiectului depaseste valoarea totala maxima admisa in cadrul domeniului major de interventie);
- Nerespectarea formatului standard din ghidul solicitantului pentru cererea de finantare, plan de afaceri, studiu de fezabilitate, plan de marketing;
- Intelegerea gresita a cerintelor ghidului solicitantului privind activitatile eligibile pentru fiecare domeniu major de interventie, in special pentru activitatile de reabilitare si extindere; prezentarea de documentatii tehnico-economice care nu corespund activitatilor propuse prin proiect;
- Neconcordante intre investitia/ lucrarile propuse prin proiecte si activitatile eligibile din cadrul domeniului major de interventie; includerea in cadrul proiectului a unor activitati neeligibile;
- Plan de faceri, plan de marketing, analiza cost – beneficiu superficial elaborate, informatiile dintre documente nu au fost corelate;
- Proiectii financiare nerealiste, fara o fundamentare;
- Greseli in completarea bugetului proiectului si a surselor de finantare in ceea ce priveste contributia proprie;
- Bugetul proiectului incomplet, completat gresit, cheltuieli incadrate fara respectarea Ordinului de cheltuieli eligibile pentru fiecare domeniu major de intervetie; supraestimari/subestimari ale costurilor pentru anumite linii bugetare;
- Necorelare intre bugetul proiectului, calendarul activitatilor si planul achizitiilor atat ca sume incluse, cat si ca planificare in timp a activitatilor;
- Necorelare intre bugetul proiectului, devizul general si devizele pe obiecte;
- Neaplicarea corecta a prevederilor pentru proiectele generatoare de venituri, declararea incorecta a proiectului ca fiind generator de venituri desi acest lucru nu se sustine prin analiza cost-beneficiu si invers;
- Necorelarea surselor de finantare cu estimarile de intrari din analiza cost-beneficiu pentru proiectele generatoare de venituri, valoarea pentru autofinantare calculate incorect si nefundamentata prin valorile din analiza cost -beneficiu;
- Planificarea nerealista a activitatilor, nu se tine cont de perioadele de iarna pentru lucrari de constructii; solicitantii isi propun termene scurte pentru indeplinirea activitatilor.
- Nefundamentarea/ fundamentarea insuficienta a modului in care se respecta prin proiect temele orizontale: dezvoltarea durabila, egalitatea de sanse, protectia mediului;
- Nejustificarea/ justificarea insuficienta a sustenabilitatii proiectelor;
- Includerea in cererea de finantare a unor indicatori necuantificabili, nerealisti, a unor indicatori nefundamentati/ insuficient fundamentati.
Greseli frecvente intalnite in cadrul axei 4.3. Sprijinirea dezvoltarii microintreprinderilor :
- Neatasarea notelor explicative la situatiile financiare. Lipsa unuia dintre documentele mentionate in mod expres in grila de verificare ca element pentru care nu pot fi solicitate clarificari duce la respingerea cererii de finantare.
- Calcul gresit al activelor totale in cadrul declaratiei privind incadrarea intreprinderii in categoria IMM (se omite adaugarea pozitiei privind cheltuielile in avans la suma activelor imobilizate si circulante)
- Cererea de finantare nesemnata de reprezentantul legal, in sensul prevederilor din actul constitutiv (atunci cand acest act prevede obligativitatea reprezentarii in comun de catre toti asociatii se impune anexarea unei imputerniciri)
- Neasigurarea unei contributii proprii la valoarea cheltuielilor eligibile de minim 30,00% din valoarea eligibila a proiectului (deseori se pierd zecimale prin rotunjiri si se ajunge la 29,9999…%). Modalitatea corecta de verificare este prin aplicarea operatiei matematice complementare (impartirea), rezultand un raport intre contributia proprie la cheltuielile eligibile si valoarea totala a cheltuielilor eligibile, a carui valoare care trebuie sa fie mai mare sau cel putin egala cu 0,30.
- Cod CAEN neeligibil
- Pierdere din exploatare in cadrul exercitiului financiar de referinta
- Declaratia privind incadrarea intreprinderii in categoria IMM nu este completata in intregime (lipsa date firma, lipsa functie semnatar, lipsa exercitiu financiar de referinta, etc.)
- Achizitiile nu sunt preconizate a fi efectuate in conformitate cu prevederile Anexei 5 – Instructiuni privind atribuirea contractelor de lucrari, de furnizare si de servicii.
- Bugetul proiectului nu este completat la doua zecimale
- Lipseste numerotarea capitolelor/punctelor cererii de finantare sau aceasta este gresita
- Nu este precizata adresa de implementare a proiectului, ci doar localitatea
- Planul de achizitii necorelat cu bugetul proiectul, prin prisma sumelor implicate
- Tabelele din cadrul documentatiei nu respecta formatul standard
- Discrepante in ceea ce priveste numele reprezentantului legal in cadrul documentatiei (in caz de schimbare de nume prin casatorie se impune anexarea unui certificat doveditor)
- Completari de mana in cadrul formularului cererii de finantare
- Discrepante intre cererea de finantare si calendarul activitatilor, in ceea ceea ce priveste durata de implementare.
- Activitatile proiectului nu sunt suficient detaliate; prezentarea lor minimala
- Declaratia de eligibilitate nu respecta modelul din ghid (eliminare nejustificata de sectiuni)
- Nerespectarea prevederilor corrigendumului si a notelor AM POR
- Comunicare ingreunata cu solicitantii de finantare, datorita lipsei sau nefunctionarii aparatelor de fax.