CIP
Centrala Incidentelor de Plati; a fost infiintata in 1997 de catre BNR, cu scopul de a reduce riscul asociat instrumentelor de plata de debit (cec, cambie, bilet la ordin). A fost creata, astfel, o baza de date operationala in care sunt inregistrate incidente de plati cu cecuri, cambii si bilete la ordin (ex : refuzul la plata, declararea instrumentelor pierdute, furate ,distruse, anulate). De asemenea, i se permite publicului larg sa interogheze baza de date ce contine titularii de cont aflati in interdictie de a emite cecuri sau persoanele rau platnice. Altfel spus, CIP reprezinta un sistem national de gestionare in interes public a riscului bancar. Toate informatiile privind incidentele de plati colectate din sistemul bancar sunt gestionate de CIP in Fisierul National de Incidente de Plati, alcatuit din: FNC-Fisierul National de Cecuri; FNCB- Fisierul National de Cambii; FNBO- Fisierul National de Bilete la Ordin. Pentru evidentierea separata si facilitarea accesului la informatia cu potential de risc ridicat a fost organizat FNPR-Fisierul National al Persoanelor cu Risc. Acesta este alimentat cu informatii din FNIP referitoare la persoanele care au produs incidente de plati majore. Vezi si incidente de plati majore.
Alti termeni:
- CSR,
- credit pe termen lung,
- credit pe termen mediu,
- CIF,
- coroana suedeza ,
- credit pe termen scurt,
- cotatie SPOT,
- coroana norvegiana,
- credit pasiv,
- contract de credit legat
-
Credite