Norme metodologice Cap12 Regimuri speciale

Data: 23 noiembrie 2010   Ora: 13:26

Normele metodologice aferente Capitolului al XII lea - Regimuri speciale - din cadrul Titlului al VI lea - Taxa pe valoarea adaugata, al Codului Fiscal.

ART. 152

61. (1) In sensul art. 152 alin. (2) din Codul fiscal, o operatiune este accesorie activitatii principale daca se indeplinesc cumulativ conditiile prevazute la pct. 47 alin. (3).

(2) La determinarea cifrei de afaceri prevazute la art. 152 alin. (1) din Codul fiscal se cuprind inclusiv facturile emise pentru avansuri incasate sau neincasate si alte facturi emise inainte de data livrarii/prestarii pentru operatiunile prevazute la art. 152 alin. (2) din Codul fiscal.

(3) Persoanele impozabile care, daca ar fi inregistrate normal in scopuri de taxa conform art. 153 din Codul fiscal, ar aplica un regim special de taxa conform prevederilor art. 1521 si 1522 din Codul fiscal vor lua in calculul determinarii cifrei de afaceri prevazute la art. 152  alin. (1) din Codul fiscal numai baza impozabila pentru respectivele operatiuni determinata in conformitate cu prevederile art. 1521 si 1522 din Codul fiscal.

(4) Activele fixe corporale prevazute la art. 152 alin. (2) lit. a) din Codul fiscal sunt cele definite la art. 125.1 alin. (1) pct. 3 din Codul fiscal, iar activele necorporale sunt cele definite de legislatia contabila si care din punct de vedere al taxei sunt considerate servicii.

(5) In sensul art. 152 alin. (3) din Codul fiscal, persoana impozabila care opteaza pentru aplicarea regimului normal de taxa trebuie sa solicite inregistrarea conform art. 153 din Codul fiscal si sa aplice regimul normal de taxa incepand cu data inregistrarii.

(6) In sensul art. 152 alin. (9) din Codul fiscal, persoanele impozabile care solicita inregistrarea in scopuri de taxa prin optiune conform prevederilor art. 152 alin. (3), coroborate cu prevederile art. 153 alin. (1) lit. c) din Codul fiscal, si persoanele impozabile care solicita inregistrarea in scopuri de taxa in cazul depasirii plafonului de scutire in termenul stabilit la art. 152 alin. (6) din Codul fiscal au dreptul la ajustarea taxei deductibile aferente:

a) bunurilor aflate in stoc si serviciilor neutilizate, in momentul trecerii la regimul normal de taxare;

b) activelor corporale fixe, inclusiv celor aflate in curs de executie, aflate in proprietatea lor in momentul trecerii la regimul normal de taxa, cu conditia, in cazul bunurilor de capital, ca perioada de ajustare a deducerii, prevazuta la art. 149 alin. (2) din Codul fiscal, sa nu fi expirat.

(7) Ajustarile efectuate conform alin. (6) se inscriu in primul decont de taxa depus dupa inregistrarea in scopuri de taxa conform art. 153 din Codul fiscal a persoanei impozabile sau, dupa caz, intr-un decont ulterior.

(8) Pentru ajustarea taxei prevazuta la alin. (6), persoana impozabila trebuie sa indeplineasca conditiile si formalitatile prevazute la art. 145 - 149 din Codul fiscal. Prin exceptie de la prevederile art. 155 alin. (5) din Codul fiscal, factura pentru achizitii de bunuri/servicii efectuate inainte de inregistrarea in scopuri de TVA a persoanei impozabile nu trebuie sa contina mentiunea referitoare la codul de inregistrare in scopuri de TVA atribuit persoanei impozabile conform  art. 153 din Codul fiscal.

 

ART. 152 AL.6

62. (1) Persoanele care aplica regimul special de scutire, conform art. 152 din Codul fiscal, au obligatia sa tina evidenta livrarilor de bunuri si a prestarilor de servicii care ar fi taxabile daca nu ar fi realizate de o mica intreprindere, cu ajutorul jurnalului pentru vanzari, precum si evidenta bunurilor si a serviciilor taxabile achizitionate, cu ajutorul jurnalului pentru cumparari.

(2) In cazul in care persoana impozabila a atins sau a depasit plafonul de scutire si nu a solicitat inregistrarea conform prevederilor art. 152 alin. (6) din Codul fiscal, organele fiscale competente vor proceda dupa cum urmeaza:

a) in cazul in care nerespectarea prevederilor legale este identificata de organele de inspectie fiscala inainte de inregistrarea persoanei impozabile in scopuri de TVA conform art. 153 din Codul fiscal, acestea vor solicita plata taxei pe care persoana impozabila ar fi trebuit sa o colecteze daca ar fi fost inregistrata normal in scopuri de taxa conform art. 153 din Codul fiscal, pe perioada cuprinsa intre data la care persoana respectiva ar fi fost inregistrata in scopuri de taxa daca ar fi solicitat in termenul prevazut de lege inregistrarea si data identificarii nerespectarii prevederilor legale. Totodata, organele fiscale competente vor inregistra din oficiu aceste persoane in scopuri de taxa. Prin ordin al presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala se va stabili data de la care persoanele respective vor fi inregistrate in scopuri de taxa;

b) in cazul in care nerespectarea prevederilor legale este identificata dupa inregistrarea persoanei impozabile in scopuri de TVA conform art. 153 din Codul fiscal, organele de control vor solicita plata taxei pe care persoana impozabila ar fi trebuit sa o colecteze daca ar fi fost inregistrata normal in scopuri de taxa conform art. 153 din Codul fiscal, pe perioada cuprinsa intre data la care persoana respectiva ar fi fost inregistrata in scopuri de taxa daca ar fi solicitat inregistrarea in termenul prevazut de lege si data la care a fost inregistrata.

(3) Dupa determinarea taxei de plata conform alin. (2), organele fiscale competente vor stabili obligatiile fiscale accesorii aferente conform prevederilor legale in vigoare.

(4) Persoanele impozabile care nu au solicitat inregistrarea in scopuri de TVA in termenul prevazut de lege, indiferent daca au facut sau nu obiectul controlului organelor fiscale competente, au dreptul sa ajusteze in primul decont depus dupa inregistrare sau, dupa caz, intr-un decont ulterior, in conditiile prevazute la art. 145 - 149 din Codul fiscal:

a) taxa deductibila aferenta bunurilor aflate in stoc si serviciilor neutilizate la data la care persoana respectiva ar fi fost inregistrata in scopuri de taxa daca ar fi solicitat inregistrarea in termenul prevazut de lege;

b) taxa deductibila aferenta activelor corporale fixe, inclusiv celor aflate in curs de executie, aflate in proprietatea sa la data la care persoana respectiva ar fi fost inregistrata in scopuri de taxa daca ar fi solicitat inregistrarea in termenul prevazut de lege, cu conditia, in cazul bunurilor de capital, ca perioada de ajustare a deducerii, prevazuta la art. 149 alin. (2) din Codul fiscal, sa nu fi expirat;

c) taxa deductibila aferenta achizitiilor de bunuri si servicii efectuate in perioada cuprinsa intre data la care persoana respectiva ar fi fost inregistrata in scopuri de taxa daca ar fi solicitat in termenul prevazut de lege inregistrarea si data la care a fost inregistrata.

(5) Pentru ajustarea taxei prevazuta la alin. (4), persoana impozabila trebuie sa indeplineasca conditiile si formalitatile prevazute la art. 145 - 149 din Codul fiscal. Prin exceptie de la prevederile art. 155 alin. (5) din Codul fiscal, factura pentru achizitii de bunuri/servicii efectuate inainte de inregistrarea in scopuri de TVA a persoanei impozabile nu trebuie sa contina mentiunea referitoare la codul de inregistrare in scopuri de TVA atribuit persoanei impozabile conform art. 153 din Codul fiscal.

(6) Persoanele impozabile care au aplicat regimul special pentru mici intreprinderi prevazut la art. 152 din Codul fiscal si care au fost inregistrate in scopuri de TVA conform art. 153 alin. (1) lit. b) sau c) din Codul fiscal, daca ulterior inregistrarii realizeaza numai operatiuni fara drept de deducere, vor solicita scoaterea din evidenta conform art. 153 alin. (11) din Codul fiscal. Daca, ulterior scoaterii din evidenta, aceste persoane impozabile vor realiza operatiuni care dau drept de deducere a taxei, vor aplica prevederile art. 152 din Codul fiscal.

 

ART. 152.1

63. (1) In sensul art. 152.1 din Codul fiscal, calatorul poate fi o persoana impozabila, o persoana juridica neimpozabila si orice alta persoana neimpozabila.

(2) Regimul special nu se aplica pentru serviciile prestate de agentia de turism exclusiv cu mijloace proprii.

(3) In sensul art. 152.1 alin. (4) din Codul fiscal, urmatorii termeni se definesc astfel:

a) suma totala ce va fi platita de calator reprezinta tot ceea ce constituie contrapartida obtinuta sau care va fi obtinuta de agentia de turism din partea calatorului sau de la un tert pentru serviciul unic, inclusiv subventiile direct legate de acest serviciu, impozitele, taxele, cheltuielile accesorii cum ar fi comisioanele si cheltuielile de asigurare, dar fara a cuprinde sumele prevazute la art. 137 alin. (3) din Codul fiscal. Daca elementele folosite pentru stabilirea sumei ce va fi platita de calator sunt exprimate in valuta, cursul de schimb care se aplica este ultimul curs de schimb comunicat de Banca Nationala a Romaniei sau cursul de schimb utilizat de banca prin care se efectueaza decontarile, din data intocmirii facturii pentru vanzarea serviciilor, inclusiv pentru facturile partiale sau de avans;

b) costurile agentiei de turism pentru livrarile de bunuri si prestarile de servicii in beneficiul direct al calatorului reprezinta pretul, inclusiv taxa pe valoarea adaugata, facturat de furnizorii operatiunilor specifice, precum servicii de transport, hoteliere, catering si alte cheltuieli precum cele cu asigurarea mijloacelor de transport utilizate, taxe pentru viza, diurna si cazarea pentru sofer, taxele de drum, taxele de parcare, combustibilul, cu exceptia cheltuielilor generale ale agentiei de turism care sunt incluse in costul serviciului unic. Daca elementele folosite pentru stabilirea costurilor sunt exprimate in valuta, cursul de schimb se determina potrivit art. 139.1 din Codul fiscal.

(4) Pentru a stabili valoarea taxei colectate pentru serviciile unice efectuate intr-o perioada fiscala, agentiile de turism vor tine jurnale de vanzari sau, dupa caz, borderouri de incasari, in care se inregistreaza numai totalul de pe documentul de vanzare care include taxa. Aceste jurnale, respectiv borderouri se vor tine separat de operatiunile pentru care se aplica regimul normal de taxare. De asemenea, agentiile de turism vor tine jurnale de cumparari separate in care se vor evidentia achizitiile de bunuri si/sau servicii cuprinse in costurile serviciului unic. Baza de impozitare si valoarea taxei colectate pentru serviciile unice prestate intr-o perioada fiscala vor fi stabilite in baza calculelor efectuate pentru toate operatiunile supuse regimului special de taxare in perioada fiscala respectiva si evidentiate corespunzator in decontul de taxa. La determinarea bazei impozabile nu vor fi luate in considerare sumele incasate in avans pentru care nu pot fi determinate cheltuielile aferente si, de asemenea, nu pot fi scazute cheltuielile aferente unor livrari de bunuri sau prestari de servicii care nu au fost vandute catre client.

(5) In sensul art. 152.1 alin. (7) coroborat cu art. 129 alin. (2) din Codul fiscal, atunci cand agentia de turism aplica regimul normal de taxare, va refactura fiecare componenta a serviciului unic la cota taxei corespunzatoare fiecarei componente in parte. In plus, baza de impozitare a fiecarei componente facturate in regim normal de taxa va cuprinde si marja de profit a agentiei de turism.

(6) Agentiile de turism actioneaza in calitate de intermediari, conform art. 152.1 alin. (11) din Codul fiscal, pentru serviciile prevazute la art. 152.1 alin. (5) din Codul fiscal, precum si in situatia in care actioneaza in numele si in contul altei persoane, potrivit art. 129 alin. (3) lit. e) din Codul fiscal si pct. 7 alin. (4). De exemplu, agentia de turism actioneaza in calitate de intermediar atunci cand intermediaza operatiuni de asigurare medicala in folosul calatorilor si acestea nu sunt vandute impreuna cu alte servicii turistice.

(7) Incepand cu data de 1 ianuarie 2010, agentiile de turism vor aplica regimul special prevazut la art. 152.1 din Codul fiscal si in cazul cand serviciul unic cuprinde si o singura prestare de servicii, cu exceptiile prevazute la alin. (2) si cu exceptia situatiei in care opteaza pentru regimul normal de taxa in limitele art. 152.1 alin. (7) din Codul fiscal. In acest sens a fost pronuntata hotararea Curtii Europene de Justitie in cazul C-163/91 Van Ginkel. Totusi pentru transportul de calatori agentia de turism poate aplica regimul normal de taxa, cu exceptia situatiei in care transportul este vandut impreuna cu alte servicii turistice.

 

ART. 152.2

64. (1) In sensul art. 152.2 alin. (1) lit. d) din Codul fiscal, bunurile second-hand includ orice obiecte vechi care mai pot fi utilizate “ca atare” sau in urma unor reparatii. Bunurile second-hand includ de asemenea si obiectele vechi care sunt executate din metale pretioase si pietre pretioase sau semipretioase, cum ar fi bijuteriile (clasice si fantezie, obiectele de aurarie si argintarie si toate celelalte obiecte vechi, inclusiv uneltele, integral sau partial formate din aur, argint, platina, pietre pretioase si/sau perle, indiferent de gradul de puritate a metalelor si pietrelor pretioase).

(2) Nu sunt considerate bunuri second-hand in sensul art. 152.2 alin. (1) lit. d) din Codul fiscal:

a) aurul, argintul si platina ce pot fi folosite ca materie prima pentru producerea altor bunuri, fie pure, fie in aliaj cu alte metale si prezentate sub forma de bare, plachete, lingouri, pulbere, foite, folie, tuburi, sarma sau in orice alt mod;

b) aurul de investitii conform definitiei prevazute la art. 152.3 alin. (1) din Codul fiscal;

c) monedele din argint sau platina care nu constituie obiecte de colectie in sensul art. 152.2 alin. (1) lit. b) din Codul fiscal;

d) reziduuri de obiecte vechi formate din metale pretioase recuperate in scopul topirii si refolosirii ca materii prime;

e) pietrele pretioase si semipretioase si perlele, indiferent daca sunt sau nu taiate, sparte in lungul fibrei, gradate sau slefuite insa nu pe fir, montate sau fixate, ce pot fi utilizate pentru producerea de bijuterii clasice si fantezie, obiecte de aurarie si argintarie si similare;

f) bunurile vechi reparate sau restaurate astfel incat nu se pot deosebi de bunuri noi similare;

g) bunurile vechi care au suferit inainte de revanzare o astfel de transformare incat la revanzare nu mai este posibila nicio identificare cu bunul in starea initiala de la data achizitiei;

h) bunurile care se consuma la prima utilizare;

i) bunurile ce nu mai pot fi refolosite in niciun fel.

(3) Optiunea prevazuta la art. 152.2 alin. (3) din Codul fiscal:

a) se exercita pentru toate categoriile de bunuri prevazute la respectivul alineat;

b) se notifica organului fiscal competent si ramane in vigoare pana la data de 31 decembrie a celui de-al doilea an calendaristic urmator exercitarii optiunii.

(4) In scopul aplicarii art. 152.2 alin. (13) si (14) din Codul fiscal:

a) baza de impozitare pentru livrarile de bunuri carora li se aplica aceeasi cota de taxa este diferenta dintre totalul marjei de profit realizate de persoana impozabila revanzatoare si valoarea taxei aferente marjei respective;

b) totalul marjei profitului pentru o perioada fiscala, alta decat ultima perioada fiscala a anului calendaristic, va fi egal cu diferenta dintre:

1. suma totala, egala cu preturile de vanzare totale stabilite conform art. 1522  alin. (1) lit. g) pct. 1 din Codul fiscal, a livrarilor de bunuri supuse regimului special efectuate de persoana impozabila revanzatoare in acea perioada; si

2. suma totala, egala cu preturile de cumparare totale stabilite conform art. 1522  alin. (1) lit. g) pct. 2 din Codul fiscal, a achizitiilor de bunuri prevazute la art. 1522 alin. (2) si (3) din Codul fiscal, efectuate de persoana impozabila revanzatoare in acea perioada;

c) totalul marjei profitului pentru ultima perioada fiscala a anului calendaristic va fi egal cu diferenta dintre:

1. suma totala, egala cu preturile de vanzare totale stabilite conform art. 1522  alin. (1) lit. g) pct. 1 din Codul fiscal, a livrarilor de bunuri supuse regimului special efectuate de persoana impozabila revanzatoare in acea perioada; si

2. suma totala, egala cu preturile de cumparare totale stabilite conform art. 1522  alin. (1) lit. g) pct. 2 din Codul fiscal, a achizitiilor de bunuri prevazute la art. 1522  alin. (2) si (3) din Codul fiscal, efectuate de persoana impozabila revanzatoare in regim special in anul respectiv, plus valoarea totala a bunurilor aflate in stoc la inceputul anului calendaristic, minus valoarea totala a bunurilor aflate in stoc la sfarsitul anului calendaristic, plus valoarea marjelor de profit, pozitive sau negative, deja declarate pentru perioadele fiscale anterioare ale anului respectiv.

(5) In cazul in care totalul marjei profitului pentru o perioada fiscala, alta decat ultima perioada fiscala a anului calendaristic, este negativa, marja se reporteaza pe perioada fiscala urmatoare prin inregistrarea acestei marje negative ca atare in jurnalul special prevazut la alin. (7).

(6) In cazul in care totalul marjei profitului pentru ultima perioada fiscala a anului calendaristic este negativa, marja nu poate fi reportata pentru anul calendaristic urmator.

(7) In scopul aplicarii art. 1522  alin. (13) si (14) din Codul fiscal, persoana impozabila revanzatoare va indeplini urmatoarele obligatii:

a) va tine un jurnal special de cumparari in care se inscriu toate bunurile supuse regimului special;

b) va tine un jurnal special de vanzari in care se inscriu toate bunurile livrate in regim special;

c) va tine un registru comparativ care permite sa se stabileasca, la finele fiecarei perioade fiscale, alta decat ultima perioada fiscala a anului calendaristic, totalul bazei de impozitare pentru livrarile efectuate in respectiva perioada fiscala si, dupa caz, taxa colectata;

d) va tine evidenta separata pentru stocurile de bunuri supuse regimului special;

e) va emite o factura prin autofacturare catre fiecare furnizor de la care achizitioneaza bunuri supuse regimului special si care nu este obligat sa emita o factura. La factura se anexeaza declaratia furnizorului care confirma ca acesta nu a beneficiat de nicio scutire sau rambursare a taxei pentru cumpararea, importul sau achizitia intracomunitara de bunuri livrate de persoana impozabila revanzatoare. Factura emisa prin autofacturare trebuie sa cuprinda urmatoarele informatii:

1. numarul de ordine si data emiterii facturii;

2. data achizitiei si numarul cu care a fost inregistrata in jurnalul special de cumparari prevazut la lit. a) sau data primirii bunurilor;

3. numele si adresa partilor;

4. codul de inregistrare in scopuri de TVA al persoanei impozabile revanzatoare;

5. descrierea si cantitatea de bunuri cumparate sau primite;

6. pretul de cumparare, care se inscrie in factura la momentul cumpararii pentru bunurile in regim de consignatie.

(8) O intreprindere mica care livreaza bunuri unei persoane impozabile revanzatoare, conform art. 152.2  alin. (2) lit. c) din Codul fiscal, va mentiona in factura emisa ca livrarea in cauza se refera la bunurile prevazute la art. 152.2  alin. (1) lit. a) - d) din Codul fiscal si ca aceste bunuri au fost utilizate de intreprinderea mica ca active corporale fixe, asa cum sunt acestea definite la art. 125.1 alin. (1) pct. 3 din Codul fiscal.

(9) In scopul aplicarii art. 152.2 alin. (15) din Codul fiscal, baza de impozitare pentru livrarile de bunuri second-hand, opere de arta, obiecte de colectie sau antichitati, efectuate de un organizator de vanzari prin licitatie publica, actionand in nume propriu in cadrul unui contract de comision la vanzare in contul persoanei prevazute la art. 152.2  alin. (2) lit. a) - d) din Codul fiscal, este constituita din suma totala facturata conform alin. (11) cumparatorului de catre organizatorul vanzarii prin licitatie publica, din care se scad urmatoarele:

1. suma neta de plata sau platita de organizatorul vanzarii prin licitatie publica comitentului sau, stabilita conform alin. (10); si

2. suma taxei colectate de organizatorul vanzarii prin licitatie publica pentru livrarea sa.

(10) Suma neta de plata sau platita de organizatorul vanzarii prin licitatie publica comitentului sau va fi egala cu diferenta dintre:

a) pretul bunurilor la licitatia publica; si

b) valoarea comisionului, inclusiv taxa aferenta, obtinut sau care va fi obtinut de organizatorul vanzarii prin licitatie publica de la comitentul sau, in cadrul contractului de comision la vanzare.

(11) Organizatorul vanzarii prin licitatie publica trebuie sa emita cumparatorului o factura sau, dupa caz, bonurile fiscale emise conform Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 28/1999 privind obligatia agentilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, care nu trebuie sa mentioneze separat valoarea taxei, dar care trebuie sa mentioneze urmatoarele informatii:

a) pretul bunurilor vandute la licitatie;

b) impozitele, taxele si alte sume de plata;

c) cheltuielile accesorii cum ar fi comisionul, cheltuielile de ambalare, transport si asigurare, percepute de organizator de la cumparatorul de bunuri.

(12) Organizatorul vanzarii prin licitatie publica caruia i-au fost transmise bunuri in cadrul unui contract de comision la vanzare trebuie sa emita un document catre comitentul sau, care trebuie sa indice valoarea tranzactiei, adica pretul bunurilor la licitatie, fara a cuprinde valoarea comisionului obtinut sau ce va fi obtinut de la comitent si pe baza careia comitentul, atunci cand este persoana impozabila, trebuie sa emita factura organizatorului vanzarii prin licitatie publica conform art. 155 alin. (1) din Codul fiscal, sau care va servi drept factura pentru orice alte persoane decat cele impozabile inregistrate conform art. 153 din Codul fiscal.

(13) Organizatorii de vanzari prin licitatie publica care livreaza bunuri in conditiile prevazute la alin. (9) trebuie sa evidentieze in conturile de terti (Debitori/Creditori diversi) sumele obtinute sau ce vor fi obtinute de la cumparatorul de bunuri si suma platita sau de plata vanzatorului de bunuri. Aceste sume trebuie justificate corespunzator cu documente.

(14) Livrarea de bunuri catre o persoana impozabila care este organizator de vanzari prin licitatie publica va fi considerata ca fiind efectuata cand vanzarea respectivelor bunuri prin licitatie publica este efectuata. Prin exceptie, in situatia in care o licitatie publica are loc pe parcursul mai multor zile, livrarea tuturor bunurilor vandute pe parcursul acelei licitatii publice se considera a fi efectuata in ultima zi a licitatiei in cauza.

ART. 152.3

65. (1) In scopul implementarii art. 152.3 alin. (1) din Codul fiscal, greutatile acceptate pe pietele de lingouri cuprind cel putin urmatoarele unitati si greutati:

Unitate  Greutati tranzactionate
Kg

12,5 / 1

Gram  500 / 250 / 100 / 50 / 20 / 10 / 5 / 2,5 / 2

Uncie (loz = 31,1035 g)         

100 / 10 / 5 / 1 / 1/2 / 1/4

Tael (1 tael = 1,193 oz) (unitate de masura chinezeasca) 

10 / 5 / 1

Tola (10 tolas = 3,75 oz) (unitate de masura, indiana)   

10

(2) In sensul art. 152.3 alin. (1) lit. b) pct. 2 din Codul fiscal, prin monede reconfectionate dupa anul 1800, se intelege monedele care sunt batute dupa anul 1800.

(3) Notificarea prevazuta la art. 152.3 alin. (7) din Codul fiscal, trebuie sa fie efectuata anterior operatiunilor carora le este aferenta si trebuie sa cuprinda urmatoarele informatii:

a) prevederile legale in baza caruia este efectuata, precum si daca persoana impozabila exercita optiunea in calitate de furnizor sau de intermediar;

b) numele si codul de inregistrare in scopuri de TVA al persoanei impozabile in beneficiul careia s-au efectuat sau se vor efectua livrarile, precum si baza de impozitare a acestora.

(4) Persoana desemnata prin art. 152.3 alin. (10) din Codul fiscal, ca obligata la plata taxei aferente achizitiilor prevazute la respectiva prevedere, va pastra evidente separate pentru aceste achizitii si va achita taxa datorata conform art. 157 alin. (2) din Codul fiscal.

   
  • Credite


    Compara »
  • Depozite la Termen


    Compara »



    Stiri ultima ora